Дапамагчы ў цяжкай сітуацыі

Удасканаленню крызіснай дапамогі навучэнцам устаноў сярэдняй, прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі і ўзаемадзеянню прадстаўнікоў усіх зацікаўленых ведамстваў была прысвечана абласная навукова-практычная канферэнцыя “Міжведамаснае ўзаемадзеянне пры аказанні крызіснай дапамогі непаўналетнім: праблемы і перспектывы”, якая прайшла ў Гродзенскім абласным інстытуце развіцця адукацыі.

У рабоце канферэнцыі прынялі ўдзел звыш 150 чалавек: намеснікі старшынь аддзелаў адукацыі, спорту і турызму райвыканкамаў, намеснікі дырэктараў навучальных устаноў па вучэбна-выхаваўчай рабоце, педагогі-псіхолагі, медыцынскія работнікі. Як адзначыла на адкрыцці канферэнцыі начальнік Цэнтра ідэалагічнай, выхаваўчай і сацыяльнай работы ГрАІРА Алена Акімава, на працягу апошняга года ў Гродзенскай вобласці вялася работа па выкананні комплексу мер, накіраваных на павышэнне якасці работы спецыялістаў псіхолага-педагагічных службаў устаноў адукацыі. Міжведамаснае супрацоўніцтва павінна вывесці іх работу на новы ўзровень, абагаціць новымі формамі і метадамі.

Аб узаемадзеянні сям’і і школы ў прафілактыцы і пераадоленні крызіснага стану ў непаўналетніх гаварыла ў сваім выступленні дацэнт кафедры псіхолага-педагагічнага суправаджэння адукацыі Гродзенскага абласнога інстытута развіцця адукацыі Лілія Баброўнік.

— Не заўсёды сям’я разумее, што трэба рабіць і да якіх спецыялістаў звярнуцца ў крызіснай сітуацыі, — падкрэсліла Лілія Іванаўна. — Мы павінны стварыць атмасферу адкрытасці, каб дзеці і бацькі маглі заўсёды атрымаць дапамогу і ведалі, куды звярнуцца па яе.

Шляхі пераадолення крызісных сітуацый і падрыхтоўкі спецыялістаў асвятлілі ў сваіх дакладах прадстаўнікі факультэта псіхалогіі Гродзенскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя Янкі Купалы: загадчык кафедры ўзроставай і педагагічнай псіхалогіі Аксана Шульга расказала аб аднаўленчым падыходзе ў прафілактыцы правапарушэнняў з боку непаўналетніх; старшы выкладчык гэтай кафедры Вольга Венска — аб прафесіянальнай падрыхтоўцы педагогаў-псіхолагаў у арганізацыі і забеспячэнні псіхалагічнага суправаджэння моладзі, якая знаходзіцца ў складаных жыццёвых сітуацыях. Новы напрамак работы — медыяцыю і яе значэнне для прафілактыкі правапарушэнняў і захавання асобы — прадставіў дырэктар Гродзенскага філіяла Цэнтра “Медыяцыя і права” Іван Хурс, мадэль сацыяльнай панарамы для ацэнкі дынамікі эмацыянальных станаў у крызісных сітуацыях — дацэнт Віцебскага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта Юрый Фомчанка.

З вялікай цікавасцю ўспрынялі ўдзельнікі канферэнцыі паведамленні медыцынскіх работнікаў, урача-псіхатэрапеўта Кацярыны Юхневіч аб псіхалагічным стане асобы непаўналетняга ў крызісных сітуацыях і аб суіцыдальных паводзінах у дзіцячым узросце і метамарфозах сацыяльнага асяроддзя, аб якіх расказала галоўны пазаштатны дзіцячы псіхіятр Гродзенскага аблвыканкама Наталля Шостка.

Вопыт работы педагогаў-псіхолагаў навучальных устаноў быў прадстаўлены падчас майстар-класаў і стэндавых дакладаў, прысвечаных узаемадзеянню сям’і і школы ў прафілактыцы і пераадоленні крызісных станаў непаўналетніх, асаблівасцям адаптацыі дзяцей у прыёмных сем’ях, прафілактыцы дэвіянтных паводзін у дзяцей і дэструктыўных паводзін у класным калектыве, антыстрэсаваму стылю паводзін педагога-псіхолага.

У другі дзень канферэнцыя праходзіла на базе Гродзенскага дзяржаўнага прафесійнага ліцэя будаўнікоў № 1 і пачалася з дэманстрацыі вопыту работы гэтай навучальнай установы. Навучэнцы і выкладчыкі ліцэя прадставілі флэш-моб “Рабі, як я!”, арт-прастору “Усё ў тваіх руках”, вернісаж “Вытокі майстэрства”. Работа канферэнцыі працягнулася ў секцыях “Сучасныя тэхналогіі ў рабоце з крызіснымі станамі”, “Псіхалагічнае суправаджэнне дзяцей і падлеткаў, схільных да крызісных станаў і суіцыдальных паводзін”, “Прафілактыка і папярэджанне насілля ў дзіцячым і падлеткавым асяроддзі”.

Рэктар ГрАІРА дацэнт Святлана Сяргейка адзначыла важнасць і актуальнасць абмеркаваных пытанняў, магчымасць зваротнай сувязі з прадстаўнікамі псіхолага-педагагічных службаў і бачанне ў сувязі з гэтым кірункаў далейшай работы, у тым ліку па павышэнні кваліфікацыі гэтай катэгорыі спецыялістаў. Удзельнікі канферэнцыі выказалі прапанову зрабіць мерапрыемства традыцыйным. С.А.Сяргейка запэўніла, што гэтая ініцыятыва будзе падтрымана інстытутам і канферэнцыі па псіхолага-педагагічнай падтрымцы адукацыі будуць праходзіць раз у два гады. У найбліжэйшы час лепшы вопыт удзельнікаў навукова-практычнай канферэнцыі будзе прадстаўлены у зборніку “Прафілактыка крызісных станаў непаўналетніх”.

Надзея ВАШКЕЛЕВІЧ.
Фота аўтара.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *