Праблемы трэба вырашаць разам

Надзённыя праблемы і актуальныя пытанні сістэмы адукацыі краіны дэталёва абмяркоўвалі падчас сустрэчы міністра адукацыі Ігара Карпенкі з лепшымі прадстаўнікамі настаўніцтва Магілёўшчыны.

Акрамя міністра адукацыі, удзел у канструктыўным дыялогу прынялі старшыня Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі па адукацыі, навуцы, культуры і сацыяльным развіцці Ірына Старавойтава, старшыня Пастаяннай камісіі па навуцы, адукацыі і культуры Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Ігар Марзалюк, начальнік упраўлення адукацыі Магілёўскага аблвыканкама Уладзімір Рыжкоў.

У пачатку гутаркі міністр расказаў аб асноўных праблемах сістэмы адукацыі, адзначыў перспектывы развіцця сферы. На яго думку, дасканалага разгляду патрабуе сёння работа па стварэнні новых падручнікаў, унясенні змяненняў у Кодэкс аб адукацыі.

Новую рэдакцыю кодэкса плануецца ўнесці ў Палату прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу да 1 ліпеня, каб на восеньскай сесіі пачаўся яго разгляд у першым чытанні. Зараз вядзецца актыўная работа па ўнясенні дапаўненняў і змяненняў у галоўны дакумент педагогаў. Па словах Ігара Карпенкі, парламентарыям ужо накіраваны для вывучэння новаўвядзенні, каб загадзя прапрацоўваць іх ва ўзаемадзеянні з міністэрствам. Звяртаючыся да настаўнікаў, міністр заклікаў іх да ўдзелу ў абмеркаванні гэтага важнага заканадаўчага акта.

Што тычыцца распрацоўкі падручнікаў, то новыя вучэбныя дапаможнікі з’явяцца ў агульнаадукацыйных установах да канца 2020 года. Работа па іх падрыхтоўцы таксама інтэнсіўна вядзецца. І вельмі важна, што да гэтай справы ўсебакова прыцягваюцца настаўнікі-практыкі. Яны выступаюць у якасці і аўтараў, і рэцэнзентаў падручнікаў. Справядлівасць конкурснага адбору ў гэтым напрамку будзе знаходзіцца на асаблівым кантролі ў профільным ведамстве.

— Педагагічнай грамадскасці неабходна звярнуць асаблівую ўвагу і на арганізацыю шостага школьнага дня, узмацненне працоўнага выхавання дзяцей. У цэлым суботні дзень праходзіць ва ўстановах адукацыі нядрэнна, у гэтым пераканаўся асабіста. Але элементаў працоўнага навучання ў мерапрыемствах, якія праводзяцца, пакуль недастаткова. Думаю, менавіта педагогі здольны падказаць, якія дапаўненні нам варта ўнесці ў школьную суботу, — сказаў Ігар Карпенка. — Увогуле, у вырашэнні ўсіх практычных пытанняў трэба ісці ад жыцця. Кіраўнікам адукацыйнай галіны варта навучыцца чуць голас настаўнікаў. Менавіта такім чынам мы зможам дасягнуць таго, каб сістэма адукацыі стабільна функцыянавала, развівалася, адпавядала рэаліям часу, выклікам сучаснага грамадства, — адзначыў Ігар Васільевіч.

Міністр мае намер у найбліжэйшы час праехаць па ўсіх рэгіёнах, каб на свае вочы пабачыць, як функцыянуюць не толькі гарадскія, але і сельскія малакамплектныя школы, як праходзіць аптымізацыя, як арганізаваны падвоз навучэнцаў, а таксама з мэтай працягнуць наладжванне двухбаковага дыялогу з настаўніцтвам краіны. Гэтыя словы выклікалі вялікае ажыўленне ў зале. Магілёўскія педагогі звярталіся да міністра з пытаннямі і прапановамі, дзяліліся сваімі меркаваннямі наконт розных аспектаў адукацыйнай дзейнасці. Так, першы народны настаўнік Беларусі выкладчык фізікі абласнога ліцэя № 1 Валерый Барашкоў выказаў занепакоенасць зніжэннем узроўню падрыхтоўкі будучых настаўнікаў.

— Пакуль гэтая работа наладжана не зусім належным чынам. Між тым якаснага навучання немагчыма дасягнуць без прафесійных педагогаў, — падкрэсліў Валерый Васільевіч.

Народны настаўнік акцэнтаваў увагу і на тым, што рэзкія рэформы ў сферы адукацыі непрымальныя. На нейкія змены трэба ісці свядома, добра прадумаўшы, якія рэакцыі яны выклікаюць. Выступіў Валерый Барашкоў і з прапановай: Міністэрству адукацыі штогод рабіць дэталёвы маніторынг работы навучальных устаноў у рэгіёнах.— Выразная статыстыка і аналітыка функцыянавання рэгіянальных устаноў адукацыі сапраўды стане той асновай, на якой мы будзем удасканальваць нашу работу, прымаць правільныя кіраўніцкія рашэнні, — падтрымаў прапанову Ігар Карпенка.

Агучыў Ігар Васільевіч таксама ідэю стварэння грамадскага савета пры міністры. Першы, каго ён бы хацеў там бачыць, — народны настаўнік Валерый Барашкоў.

— У склад такога савета варта ўключыць таксама шэраг іншых педагогаў-практыкаў, а магчыма, і бацькоў, і лепшых вучняў. Ведаючы меркаванні ўсіх зацікаўленых бакоў на розныя праблемы, атрымаецца знаходзіць найбольш эфектыўныя шляхі павышэнныя якасці адукацыі, — падкрэсліў кіраўнік адукацыйнага ведамства.
У ходзе дыялогу неаднаразова ўзнімалася праблема масавасці вышэйшай адукацыі. Рэйтынг прэстыжнасці рабочых прафесій нізкі, моладзь павальна нацэлена на навучанне ва ўстановах вышэйшай адукацыі, а эканоміцы сёння патрэбны рабочыя кадры. Каб змяніць сітуацыю, установам ССА і ПТА трэба больш чуйна рэагаваць на змены на рынку працы, знаходзіць дзейсныя формы прафарыентацыі. Варта наладзіць алгарытм работы і з заказчыкамі кадраў. Яны павінны несці адказнасць за працаўладкаванне падрыхтаваных рабочых і спецыялістаў.

Прысутныя на сустрэчы разважалі і аб патрэбнасці выканання настаўнікамі неўласцівых ім абавязкаў, дзейнасці педагагічных класаў, прафесійным развіцці выкладчыкаў. Пэўны рэзананс у зале выклікала пытанне аб неабходнасці падліку сярэдняга бала школьных атэстатаў. Меркаванні гучалі розныя. Была закранута агульная аб’ектыўнасць выстаўлення адзнак, прапаноўвалася ўвесці адказнасць настаўнікаў за завышаныя балы, калі выпускнік не пацвярджае іх на ЦТ. Адзінай высновы так і не прагучала, але адназначна, што гэтая вострая тэма яшчэ будзе разгледжана.

Пасля заканчэння карыснай размовы Ігар Васільевіч арыентаваў настаўніцтва на далейшую работу адзінай камандай. Пастаўленыя перад сістэмай адукацыі задачы будуць цалкам выкананы толькі тады, калі працаваць над іх рэалізацыяй разам.

Ганна СІНЬКЕВІЧ.
Фота аўтара.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *