У школе на сваім месцы

Кожны чалавек імкнецца знайсці сябе ў прафесійным жыцці. Аднак далёка не ва ўсіх гэта атрымліваецца. Настаўніца рускай мовы і літаратуры гімназіі № 4 Магілёва Вольга Бегунова-Гальцова з гэтай задачай справілася: знайшла прафесійнае прызванне і сёння з упэўненасцю гаворыць, што менавіта ў школе, побач з вучнямі, яна на сваім месцы.

У свае школьныя гады Вольга Мікалаеўна была выдатніцай, удзельнічала ў алімпіядным руху. Перад здольнай выпускніцай былі адкрыты дзверы многіх ВНУ. Але яна свядома выбрала філалагічны факультэт МДУ імя А.А.Куляшова, вырашыўшы стаць настаўніцай.

— Пэўную ролю ў гэтым выбары адыграла мая асаблівая схільнасць да моў. А яшчэ — жаданне не проста самой вывучаць філалогію, але і раскрываць яе сакрэты іншым, — гаворыць Вольга Бегунова-Гальцова.

Пара студэнцтва праляцела для яе незаўважна. Вольга Мікалаеўна актыўна праяўляла сябе ў грамадскім жыцці ўніверсітэта. Захапляла яе і вучоба. Прычым настолькі, што запаветны дыплом яна атрымала з адзнакай. Таленавітай дзяўчыне прапаноўвалі застацца выкладаць на адпаведнай універсітэцкай кафедры, але яе нястрымна цягнула ў школу.

Па размеркаванні ўчарашняя студэнтка-выдатніца трапіла ў гімназію № 4 горада. У гэтай установе і стала рэалізоўваць сябе як педагог. Свой самы першы ўрок зараз яна ўспамінае з усмешкай, бо калі восем гадоў назад упершыню зайшла ў вучэбны кабінет у якасці настаўніка, то не на жарт расхвалявалася.

— Захапіць вывучэннем рускай мовы мне трэба было адзінаццацікласнікаў, таму спачатку прысутнічала пэўнае хваляванне. Перажывала, а раптам з-за невялікай розніцы ва ўзросце не змагу заваяваць у класе неабходны аўтарытэт. Але ўсе страхі аказаліся марнымі, да дзяцей удалося знайсці падыход. Не без складанасцей, але справілася і з тым, каб зацікавіць іх прадметам, — адзначае малады спецыяліст Вольга Мікалаеўна. Яна здзіўляла старэйшых калег сваім непераадольным імкненнем да павышэння прафесійнага ўзроўню. Настаўніца перыядычна наведвала ўрокі ўсіх педагогаў гімназіі, не саромелася звяртацца да дасведчаных выкладчыкаў па дапамогу і параду, старанна вывучала перадавыя адукацыйныя тэхналогіі, старалася прымяняць іх на сваіх занятках. Такое імкненне да адточвання педагагічнага майстэрства не прайшло бясследна. Сёння за плячыма Вольгі Бегуновай-Гальцовай усяго восем гадоў працоўнага стажу, але яна ўжо мае першую кваліфікацыйную катэгорыю і ў найбліжэйшы час плануе атэставацца на вышэйшую. У гімназіі яе лічаць педагогам, які цалкам прафесійна адбыўся.

Шляхам пастаянных пошукаў маладая настаўніца выпрацавала ўласныя методыкі выкладання. Галоўны прынцып, якога прытрымліваецца Вольга Мікалаеўна: не быць для вучняў толькі ўрокадаўцам. На сваіх занятках яна імкнецца рабіць працэс навучання займальным і асобасна арыентаваным. Важным фактарам лічыць наладжванне кантакту, узаемадзеяння з вучнямі. Для эфектыўнага засваення ведаў у кожным класе прымяняе розныя метады работы. Так, у сярэднім звяне робіць упор на выкарыстанне ў структуры ўрокаў гульнявых форм. Старшакласнікаў больш матывуе на самастойную дзейнасць, ставіць перад імі праблемы, вызначае тэмы для даследаванняў. Падчас урокаў Вольга Бегунова-Гальцова таксама даволі часта прымяняе інтэрактыўныя метады, прынцып актыўнай адзнакі. Цікавай асаблівасцю з’яўляюцца гутаркі, якія настаўніца вядзе з дзецьмі ў іх сшытках.

— Правяраючы сшыткі, я заўжды пакідаю ў іх кароткія паведамленні-каментарыі для вучняў, у якіх тлумачу памылкі, стымулюю да паглыблення ведаў. Як паказвае практыка, такая перапіска — дзейсны спосаб матывацыі да вучобы, — гаворыць Вольга Мікалаеўна.

Творча падыходзіць яна і да арганізацыі заняткаў па літаратуры. Рознымі спосабамі падае творы такім чынам, каб вучням хацелася іх прачытаць. На ўроках педагог падштурхоўвае дзяцей да дыялогу, дыскусіі, разважанняў, каб вучні не проста запомнілі прачытанае, а зрабілі для сябе пэўныя высновы.

Разнастайнасць педагагічных методык у сукупнасці з уменнем Вольгі Мікалаеўны знаходзіць падыход да дзяцей прыносіць адпаведны вынік. У яе класах назіраецца досыць высокая паспяховасць, яе навучэнцы дэманструюць нядрэнныя паказчыкі на цэнтралізаваным тэсціраванні. Вельмі плённа працуе Вольга Бегунова-Гальцова і з адоранымі дзецьмі. У гэтым плане яна не гоніцца за паказчыкамі, а проста прыкладае ўсе свае педагагічныя намаганні, каб дапамагчы раскрыцца здольнасцям навучэнцаў. І ў большасці выпадкаў ёй гэта ўдаецца, пра што найлепшым чынам гавораць поспехі гімназістаў на розных алімпіядах і конкурсах. Толькі за апошнія два гады вучні Вольгі Мікалаеўны заваявалі шматлікія прызавыя дыпломы на абласным конкурсе работ даследчага характару, конкурсе работ для маладых журналістаў “Залатое пяро Беларусі”, заключных этапах Рэспубліканскай алімпіяды па рускай мове і літаратуры, алімпіяды школьнікаў Саюзнай дзяржавы.

Добрасумленная праца Вольгі Бегуновай-Гальцовай неаднаразова адзначалася ганаровымі граматамі і дыпломамі. Але асабістыя дасягненні ў яе педагагічнай дзейнасці не самамэта. Яна скіравана на далейшае прафесійнае ўдасканаленне, каб даваць сваім любімым вучням яшчэ больш якасныя і трывалыя веды.

Ганна СІНЬКЕВІЧ.
Фота аўтара.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *