Дарадчыкі і калегі

- 10:00Адукацыйная прастора

Гродзеншчына стала апошнім рэгіёнам краіны, дзе кіраўнікі Выдавецкага дома “Педагагічная прэса” і галоўнага ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама абмеркавалі шляхі далейшага супрацоўніцтва. Раней такія сустрэчы прайшлі ў іншых абласцях. Вынікам дасягнутых дамоўленасцей стануць змястоўныя, цікавыя матэрыялы на старонках “Настаўніцкай газеты”. 

Цікава пра асобу настаўніка

У ходзе рабочай паездкі ў Гродна дырэктар Выдавецкага дома “Педагагічная прэса” Кацярына Дубінская суст­рэлася з начальнікам галоўнага ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама Русланам Абрамчыкам.

У сустрэчы прынялі ўдзел намеснік дырэктара па развіцці Выдавецкага дома “Педагагічная прэса” Л.П.Пастарнакевіч і першы намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама Г.У Курганская. 

Падчас гутаркі абмеркавалі пытанні развіцця адукацыі на Гродзеншчыне, а таксама падачу мясцовага педагагічнага вопыту на старонках “Настаўніцкай газеты”, магчымасць увядзення новых рубрык і распрацоўку тэм на аснове інфармацыі з рэгіёна. 

— Вы нашы галоўныя дарадчыкі, калегі, і мы гатовы прыслухоўвацца да вас, — падкрэсліла К.Э.Дубінская, звяртаючыся да кіраўніцтва галоўнага ўпраўлення адукацыі. — У планах — расказ­ваць пра педагагічныя дынастыі, першае працоўнае месца і ўвогуле пра шлях у прафесію маладых педагогаў. На першы план выходзіць патрыятычнае выхаванне.

Кацярына Эдуардаўна акцэнтавала ўвагу на тым, што “Настаўніцкая газета” імкнецца паказ­ваць асобу педагога не толькі праз яго работу, але і праз захап­ленні, сям’ю. Безумоўна, у выданні прадстаўлена і метадычная работа, і педагагічны вопыт. 

Шмат прапаноў унёс Р.Ю.Аб­­рамчык. Ён назваў “Настаўніцкую газету” лепшым галіновым выданнем краіны, падкрэсліў высокі ўзровень газеты і запатрабаванасць сярод педагогаў. Начальнік галоўнага ўпраўлення адукацыі прапанаваў больш шырока паказваць у газеце сістэму работы настаўніцт­ва, стажыровак ці нават магчы­масць зрабіць кар’еру ў галіне адукацыі. Важным для рэгіёна было б размяшчэнне матэрыялаў пра юбілейныя даты ўстаноў адукацыі.

У выніку сустрэчы былі акрэслены канкрэтыя шляхі далейшага супрацоўніцтва, у прыватнасці, у найбліжэйшы час будзе складзены тэматычны план работы з рэгіёнам на будучы год. 

З ухілам на прафарыентацыю

Магчымасць пашырэння трансляцыі вопыту ўстаноў адукацыі абласнога цэнтра на старонках “Настаўніцкай газеты” абмеркавалі падчас сустрэчы з начальнікам аддзела адукацыі Гродзенскага гарвыканкама Андрэем Сяманчыкам.

— Перад выдавецкім домам і, у прыватнасці, “Настаўніцкай газетай” пастаўлены сур’ёзныя задачы, нам у адукацыйнай прасторы цікава бачыць Гродна, — падкрэсліла К.Э.Дубінская. — Добрай пляцоўкай для трансляцыі вопыту педагогаў, адлюстравання жыцця ўстаноў адукацыі стала сеткавае выданне ng-press.by. Плануецца больш шырока прадстаўляць у газеце прафесійна-тэхнічную адукацыю.

У сваю чаргу А.А.Сяманчык прапанаваў пашырыць супрацоўніцтва з установамі вышэйшай адукацыі. Калі ГрДУ імя Янкі Купалы ўжо займае сваю значную нішу ў горадзе, то з Гродзенскім дзяржаўным аграрным універсітэтам аддзел адукацыі Гродзенскага гарвыканкама вызначыў на будучыню пэўныя шляхі супрацоўніцтва. Так, плануецца правесці больш шырокую прафарыентацыйную работу з выпускнікамі школ і іх бацькамі, прыцягнуўшы да гэтага студэнтаў аграрнага ўніверсітэта. У найбліжэйшых планах — правесці квест-гульню і выехаць у шосты школьны дзень з дзецьмі і іх бацькамі ў гаспадарку, дзе пра­цуюць маладыя спецыялісты.

Андрэй Антонавіч расказаў і пра іншыя адукацыйныя праекты, а таксама выказаў пажаданне і далей цесна супрацоўнічаць з выданнем, якое карыстаецца павагай сярод педагогаў.

Заказ на будучыню

Прадоўжыліся сустрэчы ў Гродзенскім дзяржаўным універсітэце імя Янкі Купалы. Размова з рэктарам Ірынай Кітурка ішла не толькі пра месца УВА на старонках газеты, але і пра магчымасць стварэння эксперыментальнай пляцоўкі.

Вышэйшая школа заўсёды прысутнічае на старонках “Настаўніцкай газеты”, і разам з тым Кацярына Эдуардаўна прапанавала падумаць над стварэннем праек­та, які б тычыўся асвятлення педагагічнай дзейнасці УВА.

Ірына Кітурка прыгадала словы І.В.Карпенкі: “Прафесія будучыні — настаўнік”.

— З’яўляюцца новыя прафесіі, спецыяльнасці, але заўсёды павінны быць настаўнікі, якія дапамо­гуць авалодаць імі. Гэты пасыл мог бы выліцца ў добры праект пра сучаснага, будучага настаўніка. Наш універсітэт якраз рыхтуе настаўнікаў. Прымаючы стратэгію апераджальнага развіцця, мы прымянілі праектны падыход, а такі падыход вельмі важны пры навучанні будучых настаўнікаў. Пачынаючы з 1 курса яны пагружаюцца ў прафесію, прыцягваюцца да стартап-руху. Сёння, каб рыхтаваць настаўніка будучыні, яму трэба даваць шырокія магчымасці для самарэалізацыі, — сказала І.Кітурка.

У сваю чаргу, як адзначыла К.Дубінская, “Настаўніцкая газета” таксама імкнецца сфарміраваць заказ на будучыню. Сёння студэнты, а ў недалёкім будучым маладыя спецыялісты — чытачы выдання. Галоўны рэдактар прапанавала ў якасці эксперымента з ГрДУ пабудаваць работу такім чынам, каб на працягу вучобы выхоўваць у студэнтаў запатрабаванасць у сваёй прафесійнай прэсе.

Ірына Кітурка падтрымала ідэю эксперыментальнай пляцоўкі на базе УВА. Наяўнасць у структуры ўніверсітэта і кафедры журналістыкі, і студэнцкага ме­дыяцэнтра, наладжаныя сувязі са СМІ сведчаць пра тое, што патэнцыял для такой пляцоўкі ёсць. Пачаць вырашана з анкеты сярод студэнтаў, што стане першым крокам да будучага эксперымента.

Ірына АНІКЕВІЧ.