Дарожная матэматыка для маленькіх

Адной з галоўных задач педагогаў нашай установы адукацыі ў летні аздараўленчы перыяд з’яўляецца фарміраванне ў дзяцей навыкаў усвядомленых бяспечных паводзін на вуліцы, папярэджванне траўматызму.

На працягу лета педагогі разам з выхаванцамі і іх бацькамі рэалізоўваюць адукацыйныя праекты “Які бывае транспарт?” (першыя малодшыя групы), “Дарога не для гульняў” (другія малодшыя групы), “Бяспека на дарозе” (сярэднія групы), “Як паводзіць сябе на дарозе?” (старшыя групы).

У інфармацыйна-метадычным кабінеце дашкольнай установы ў дапамогу педагогам аформлены куток “Дашкольнікам аб Правілах бяспекі”, у якім змешчаны наглядныя дапаможнікі па тэме, метадычная літаратура. Для бацькоў у асобных кутках таксама змяшчаюцца адпаведныя рэкамендацыі, памяткі, тэматычныя насценгазеты, буклеты, часопісы.

Для арганізацыі і правядзення мерапрыемстваў па навучанні дзяцей Правілам дарожнага руху ў кожнай узроставай групе створаны куткі бяспекі руху, у якіх ёсць спецыяльныя дапаможнікі і атрыбуты: нагруднікі з малюнкамі розных відаў транспарту, святлафоры, макеты дарогі, дыдактычныя і развіццёвыя гульні, дарожныя знакі і г.д.


Работа па замацаванні атрыманых уяўленняў аб пешаходным пераходзе, сігналах святлафора, Правілах дарожнага руху вядзецца праз розныя віды дзіцячай дзейнасці. Атрыманыя веды дзеці рэалізоўваюць у гульнях, падчас фізкультурных і музычных свят, забаў, экскурсій, у прадукцыйнай дзейнасці. Так, у ходзе фізкультурнай забавы “Чырвоны, жоўты, зялёны” замацоўваліся веды выхаванцаў аб прызначэнні сігналаў святлафора, аб правілах паводзін пешахода на вуліцы.

Пазнавальным для дзяцей сярэдняга і старэйшага ўзросту стаў удзел у спартыўным свяце “Дарожная азбука”, музычных забавах “Горад дарожных знакаў”, “Наш сябар — Святлафорык”, падчас правядзення якіх у дзяцей сфарміраваліся ўяўленні аб значнасці правільных бяспечных паводзін на вуліцы. З дашкольнікамі таксама праводзяцца мэтавыя прагулкі, накіраваныя на фарміраванне ў іх практычных навыкаў паводзін на вуліцы (“Наша вуліца”, “Правілы дарожнага руху”, “Мы — пешаходы”, прагулка па мікрараёне “Назіранне за рухам транспарту”), экскурсіі (“Назіранне за работай чыгуначнага пераезда”).


Для замацавання ведаў дашкольнікаў аб Правілах дарожнага руху выкарыстоўваюцца крыжаванкі, праблемныя сітуацыі, лагічныя задачы, дарожная матэматыка, літаратурны матэрыял, дзеці разглядваюць ілюстрацыі, карціны, кніжкі-малышкі, плакаты на тэматыку бяспекі дарожнага руху, праглядаюць мультфільмы “Смяшарыкі. Азбука бяспекі”, “Урокі цётухны Савы. Азбука бяспекі на дарозе” і інш.

З дзецьмі малодшых груп ладзяцца гульні “Вуліца”, “Розныя машыны”, “Верабейчыкі і аўтамабіль”, падчас якіх выхавальнікі знаёмяць іх з рухам пешаходаў і машын па вуліцы. Выхаванцам сярэдніх і старшых груп падабаецца гуляць у дыдактычныя гульні “Наша вуліца”, “Святлафор”, “Дарожнае лато”, рухавыя гульні “Пешаходы і аўтамабілі”, “Каляровыя аўтамабілі”, “Дзень і ноч”, “Святлафор”, будаўнічыя, сюжэтна-ролевыя гульні “Паездка на аўтобусе”, “Па дарозе ў дзіцячы сад”, “Падарожжа па горадзе”, гульні-драматызацыі і інш. Выхавальнікі старшых груп наведалі з дзецьмі сярэднюю школу № 12 Ліды з мэтай адпрацоўкі маршруту “Мой шлях у школу”.

На пляцоўцы, размешчанай на тэрыторыі дашкольнай установы, для практычнай адпрацоўкі Правіл дарожнага руху праводзяцца забавы, гульні, гутаркі аб правілах бяспекі на вуліцы, сустрэчы з супрацоўнікамі Дзяржаўтаінспекцыі.

Выхавальнікі праводзяць конкурсы малюнкаў на тэму бяспекі руху, конкурсы сумесных творчых работ дзяцей і бацькоў. Бацькі выхаванцаў дапамагаюць педагогам вырабляць атрыбуты для гульняў, кніжкі-малышкі, яны ўдзельнічаюць у арганізацыі і правядзенні розных мерапрыемстваў: гульнях-спаборніцтвах для бацькоў і дзяцей “Дарожная грамата”, сямейнай пазнавальна-гульнявой вечарыне “Юны пешаход” і інш.
У ліпені ў нашай дашкольнай установе запланавана акцыя “Дзеці — вадзіцелям”, падчас якой выхаванцы будуць распаўсюджваць малюнкі-лістоўкі аб Правілах дарожнага руху сярод вадзіцеляў — педагогаў дзіцячага сада, бацькоў, знаёмых.

На фарміраванне бяспечных паводзін дзяцей самы вялікі ўплыў аказваюць адпаведныя паводзіны дарослых, іх прыклад. Спадзяёмся, што вынікам рэалізацыі праектаў па папярэджанні дзіцячага дарожна-транспартнага траўматызму стане больш адказнае стаўленне да гэтай праблемы як педагогаў, так і дзяцей і іх бацькоў.

Хрысціна КУЗЬМІЧ,
намеснік загадчыка ясляў-сада № 24 Ліды.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *