Дзіцячы погляд на ўстойлівае развіццё

Пра Мэты ўстойлівага развіцця чулі сёння бадай што ўсе. Толькі не ўсе ведаюць, як іх дасягнуць. Але ўсё часцей свае рашэнні прапануюць дзеці. Так, навучэнцы сярэдняй школы № 105 Мінска самым непасрэдным чынам уцягнуты ў працэс рэалізацыі Мэты № 12 “Забеспячэнне пераходу да рацыянальных мадэлей спажывання і вытворчасці”.

Нядаўна ў школе праходзіла інфармацыйна-адукацыйная кампанія па раздзельным зборы бытавых адходаў і ўстойлівым выкарыстанні прыродных рэсурсаў. Ініцыіравала гэтую кампанію ўстанова “Цэнтр экалагічных рашэнняў” у рамках праграмы ТАНДЭМ IV — Устойлівае супрацоўніцтва паміж грамадскімі арганізацыямі і мясцовымі органамі ўлады для актывізацыі ўдзелу грамадзян у мясцовым самакіраванні і развіцця мясцовых суполак у Рэспубліцы Беларусь.

Інфармацыйная кампанія праходзіла пры ўдзеле экспертаў ЦЭР і школьнай грамадскасці. Для малодшых школьнікаў былі арганізаваны заняткі па даследаванні дамашніх адходаў электрычнага і электроннага абсталявання з дапамогай настольнай гульні. Вы не паверыце, але ў звычайнай мінскай гарадской кватэры можна налічыць больш за 40 электрапрыбораў, якія рана ці позна стануць адходамі, і трэба будзе думаць, куды іх падзець!

Вучні 6 класа пазнаёміліся з “Зялёнай картай”, і цяпер яны дакладна ведаюць, куды і што трэба здаваць, а таксама проста змогуць праінструктаваць сваіх бацькоў, дзе ў Мінску знаходзяцца пункты прыёму другаснай сыравіны. “Зялёная карта” — гэта грамадзянскі праект, які аб’ядноўвае інфармацыю пра размяшчэнне пунктаў збору другасных матэрыяльных рэсурсаў у розных населеных пунктах Беларусі. Далучыцца да праекта можа любы жадаючы. Навучэнцы 8, 9 і 11 класаў прынялі ўдзел у папулярнай гульні “Што? Дзе? Калі?”, прысвечанай праблеме ўтылізацыі і перапрацоўкі бытавых адходаў. Усяго ў гульні паўдзельнічалі 5 каманд, і што самае надзвычайнае, першае месца падзялілі паміж сабой вучні 8 і 11 класа!

Акрамя таго, увесь гэты час у школе працавала перасовачная выстава, прысвечаная праблеме адходаў не толькі на нашай планеце, але нават у космасе. А ў школе былі пастаўлены спецыяльныя кантэйнеры для збору адпрацаваных элементаў сілкавання (батарэек). Усе дзеці атрымалі цікавыя, а галоўнае, карысныя прызы і падарункі, а таксама спецыяльныя каляровыя наклейкі на дваровыя кантэйнеры, якія будуць нагадваць жыхарам пра тое, што іменна трэба класці ў гэты кантэйнер.

Наталля ПАРЭЧЫНА,
каардынатар праекта Цэнтра экалагічных рашэнняў

“Добрасуседства — зробім двор сваёй мары разам!”.