Новая экспертная супольнасць

- 9:36Актуально, На парадку дня

У РІПА прайшоў рэспубліканскі семінар па пытаннях прафесійна­-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі.

У мерапрыемстве прынялі ўдзел прадстаўнікі Мінадукацыі, галоўных уп­раў­ленняў па адукацыі аблвыканкамаў, Камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама, РІПА, абласных інстытутаў развіцця адукацыі і вучэбна-метадычных цэнтраў праф­адукацыі, што ажыццяўляюць каардынацыю дзейнасці ўстаноў адукацыі, якія рэалізу­юць адукацыйныя праграмы прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі. Былі разгледжаны пытанні арганізацыі работы ўстаноў ССА і ПТА з улікам змяненняў Кодэкса Беларусі аб адукацыі, аспекты павышэння эфектыўнасці дзейнасці цэнтраў кампетэнцый.

Асобна была акцэнтавана ўвага на парадку прысваення статусаў “Вядучая ўстанова адукацыі, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы сярэдняй спецыяльнай адукацыі” і “Вядучая ўстанова адукацыі, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы прафесійна-тэхнічнай адукацыі” на рэспубліканскім узроўні.

Мы абмеркавалі крытэрыі, па якіх будзе надавацца статус “Вядучая ўстанова”. Вядучы на рэспубліканскім узроўні — гэта перадавы каледж, які ўдзельнічае ў розных напрамках эксперыментальнай, інавацыйнай работы і распаўсюджвае лепшыя методыкі і практыкі. Каля 18 каледжаў мо­гуць прэтэндаваць на такі статус, бо тут мы адштурхоўваемся ад колькасці груп масавых спецыяльнасцей. Гэтыя вядучыя ўстановы будуць адказнымі за функцыянальны аналіз патрабаванняў да спецыялістаў, якіх рыхтуюць ва ўстановах ССА і ПТА. Яны сумесна з РІПА як метадычнай структурай рэспубліканскага ўзроўню, галіновымі міністэрствамі і вядучымі прадпрыемствамі будуць вызначаць, з якімі функцыямі, уменнямі і навыкамі павінны выпускацца спецыялісты на рынак працы. Затым гэтую інфармацыю можна будзе выкарыстоўваць для распрацоўкі новых адукацыйных стандартаў і вучэбнай дакументацыі, — патлумачыў рэктар РІПА Валерый Галубоўскі.

Вядучая ўстанова на рэспубліканскім узроўні — гэта перадавы каледж, які ўдзельнічае ў розных напрамках эксперыментальнай, інавацыйнай работы і распаўсюджвае лепшыя методыкі і практыкі. Каля 18 каледжаў краіны могуць прэтэндаваць на такі статус.

Па яго словах, на рэгіянальным узроўні ўзрастае роля вучэбна-метадычных цэнтраў у рабоце з каледжамі вобласці па распрацоўцы і абнаўленні вучэбна-праграмнай дакументацыі кожнай установы адукацыі з улікам патрабаванняў арганізацый — заказчыкаў кадраў рэгіянальнага рынку працы.

Такім чынам мы збіраем экспертную супольнасць з ліку прадстаўнікоў сферы адукацыі і рэальнага сектара эканомікі, якая ў сумесным абмеркаванні зможа сфарміраваць патрабаванні да якасці і зместу навучання будучых спецыялістаў, — адзначыў Валерый Мікалаевіч.

Удзельнікі семінара былі азнаёмлены з ходам адборачных рэгіянальных тураў V Рэс­публіканскага конкурсу прафесійнага майстэрства і мерапрыемствамі, запланаванымі на фінал конкурсу, што адбудзецца ў маі. Закранулі і пытанні павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі педагагічных работнікаў устаноў прафесійнай адукацыі.

Мы вырашылі аднавіць конкурсы “Майстар года” і “Выкладчык года”. Іх рэспуб­ліканскі фінал адбудзецца ў 2024 годзе, а падрыхтоўчыя мерапрыемствы пачнуцца ў другой палове гэтага года. З верасня будуць праводзіцца рэгіянальныя адборы сярод майстроў і выкладчыкаў устаноў ССА і ПТА. Такія конкурсы накіраваны на павышэнне прэстыжу прафесіі майстра і выкладчыка каледжа і на публічнае прызнанне іх заслуг у справе падрыхтоўкі кадраў для эканомікі і грамадства. Калі мы не падрыхтуем людзей да змяненняў унутры сістэмы, то не зможам якасна выбудоўваць і рэалізоўваць заказ для астатніх галін эканомікі, — дадаў В.М.Галубоўскі.

Акрамя таго, было разгледжана пытанне пашырэння даступнасці прафесійнай адукацыі для розных катэгорый насельніцтва і рэалізацыі прынцыпу інклюзіі. Удзель­нікі семінара абмеркавалі не толькі стан інфраструктуры навучальных устаноў, але і гатоўнасць педагагічных работнікаў да навучання асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, неабходнасць павышэння прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў у пытаннях інклюзіўнай адукацыі.

У сваю чаргу намеснік начальніка Галоўнага ўпраўлення прафесійнай адукацыі — начальнік упраўлення прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі Міністэрства адукацыі Беларусі Аляксандра Пятрова азнаёміла прысутных з некаторымі заканадаўчымі змяненнямі, што тычацца ўстаноў, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы ПТА і ССА, і новымі правіламі ўступнай кампаніі — 2023.

Семінар завяршыўся круглым сталом, у час якога ўдзельнікі абмяняліся думкамі па іншых актуальных пытаннях сферы прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі.

Вольга АНТОНЕНКАВА