Чавускае настаўніцтва нястомна імкнецца да ўдасканалення якасці арганізацыі адукацыйнага працэсу. Педагагічныя калектывы раёна пастаянна знаходзяцца ў творчым пошуку, стараюцца адпавядаць апошнім адукацыйным тэндэнцыям. Добрай падтрымкай у гэтай справе ім служыць раённы вучэбна-метадычны кабінет.
— Усю метадычную работу ў раёне курыруе раённы вучэбна-метадычны кабінет. Акрамя таго, у кожнай навучальнай установе існуе свая метадычная служба, метадычныя аб’яднанні па профілях. Уся гэтая структура ў нас выбудавана ў шырокую метадычную сетку, кожнае звяно ў якой узаемазвязана і дапамагае належным чынам забяспечваць рознабаковае суправаджэнне адукацыйнага працэсу, — паведаміла загадчык Чавускага РВМК В.А.Гурынава. — Мы стараемся ісці ў нагу з часам, быць у курсе змяненняў, новаўвядзенняў у адукацыі. Працуем па ўсіх напрамках педагагічнай дзейнасці. Дзякуючы пастаяннаму аналізу, метадысты добра ведаюць запыты, патрэбы, цяжкасці нашых педагогаў і своечасова аказваюць ім метадычную падтрымку, — дадала Вольга Аляксандраўна.
Па яе словах, найбольш аб’ёмная частка работы РВМК — метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі. У раёне — адзінаццаць агульнаадукацыйных устаноў. У кожнай з іх неабходна максімальна эфектыўна арганізаваць адукацыйны працэс.
— Працаваць даводзіцца шмат, бо мы ўлічваем усе аспекты функцыянавання нашых навучальных устаноў. Гэта і выхаваўчая работа, дапамога ў адміністрацыйным кіраванні і пазаўрочная занятасць навучэнцаў, якасць навучання па прадметах і раскрыццё патэнцыялу вучняў, інавацыйная дзейнасць. Пры распрацоўцы агульнай стратэгіі ў сістэме адукацыі раёна мы заўсёды арыентуемся на наяўныя рэгіянальныя дасягненні, асаблівасці і традыцыі, — расказала В.А.Гурынава.
Распаўсюджванню ў школах перадавога педагагічнага вопыту, вядзенню эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці метадысты РВМК удзяляюць асаблівую ўвагу, усяляк падтрымліваючы педагогаў-наватараў. Гэта дае свой вынік. На цяперашні момант у раёне дзейнічаюць рэсурсныя цэнтры па ўдасканаленні работы педагогаў у падрыхтоўцы вучняў да цэнтралізаванага тэсціравання і алімпіяд, па выкарыстанні ў навучанні ІКТ. Акрамя таго, у чавускіх навучальных установах актыўна займаюцца ўкараненнем інавацый.
— За апошнія гады ў раёне назіраецца ўстойлівы рост колькасці рэспубліканскіх інавацыйных праектаў, што рэалізуюцца ва ўстановах адукацыі. Так, у сярэдняй школе № 1 зараз працуюць над праектам “Укараненне мадэлі фарміравання сацыяльна-грамадзянскіх кампетэнцый навучэнцаў на аснове стварэння і рэалізацыі турыстычна-краязнаўчых медыяпадарожжаў”. У сярэдняй школе № 2 ажыццяўляюць укараненне мадэлі адукацыйнага кластара як умовы прафесійнага самавызначэння навучэнцаў па запатрабаваных у рэгіёне прафесіях і спецыяльнасцях. У Благавіцкай сярэдняй школе працуюць над удасканаленнем сістэмы фарміравання эканамічнай культуры навучэнцаў на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі з выкарыстаннем лічбавых тэхналогій. У Каменскім і Вусцянскім вучэбна-педагагічных комплексах займаюцца развіццём псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў і іншых законных прадстаўнікоў вучняў. Важна, што педагагічныя калектывы не стаяць на месцы. Рэалізаваўшы адзін эксперыментальны праект, ва ўстановах заўсёды імкнуцца да ажыццяўлення новага, — падкрэсліла Вольга Аляксандраўна.
Асобны акцэнт у раённым вучэбна-метадычным кабінеце робяць на дапамогу настаўнікам у рабоце з адоранымі навучэнцамі. Метадыстамі сфарміраваны банк даных таленавітых дзяцей, узяты да ўвагі педагогі-прадметнікі, якія паспяхова рыхтуюць вучняў да розных конкурсаў.
— Увага ўдзяляецца як далучэнню вучняў да алімпіяднага руху, так і іх ахопу ўдзелам у даследчых, творчых конкурсах. Дарэчы, на працягу апошніх трох гадоў па арганізацыі даследчай дзейнасці навучэнцаў у раёне прасочваецца станоўчая дынаміка. Летась на абласным этапе Рэспубліканскага конкурсу работ даследчага характару нашы навучэнцы заваявалі тры пераможныя дыпломы. Вучні Сласцёнаўскага вучэбна-педагагічнага комплексу ў мінулым і гэтым годзе сталі пераможцамі заключнага этапу гэтага конкурсу, — адзначыла В.А.Гурынава.
У алімпіядным руху тут таксама ёсць свае поспехі. Высокіх вынікаў за апошні час чавускія педагогі дасягнулі і ў арганізацыі падрыхтоўкі вучняў да здачы цэнтралізаванага тэсціравання. Паказчыкі мясцовых выпускнікоў на ЦТ штогод павышаюцца. У мінулым годзе выпускніца сярэдняй школы № 2 райцэнтра Дар’я Ігнацьева атрымала на ЦТ адразу два 100-бальныя сертыфікаты.
— Навучэнцаў, якія дасягнулі вучэбных поспехаў, мы ўсяляк заахвочваем. Не забываем і пра педагогаў, якія іх падрыхтавалі. Работа з настаўнікамі для нас увогуле прыярытэтны кірунак працы. Бо менавіта іх прафесіяналізм — адзін з асноўных фактараў, якія ўплываюць на якасць адукацыі, — заўважыла загадчык РВМК.
Сёння ў Чавускім раёне працуюць звыш 400 педагагічных работнікаў. Праз сетку прадметных метадычных аб’яднанняў атрымліваецца забяспечыць дыферэнцыраваны падыход да работы кожнага з іх. Развіццю педагагічнага майстэрства спрыяе цэлы спектр метадычнай вучобы. Для педагогаў рэгулярна арганізуюцца майстар-класы, семінары-практыкумы, круглыя сталы, тэарэтычныя семінары, конкурсы, творчыя справаздачы. Асаблівая ўвага ў гэтай дзейнасці ўдзяляецца падтрымцы маладых настаўнікаў.
— У нас дзейнічаюць школа маладога педагога, праблемныя і творчыя групы, у склад якіх уваходзяць лепшыя педагогі. Гэтыя суполкі ў комплексе з традыцыйнымі метадычнымі аб’яднаннямі прыносяць станоўчы эфект. Сёння 78% педагагічных работнікаў раёна маюць вышэйшую адукацыю, 64% з іх — з вышэйшай і першай кваліфікацыйнай катэгорыяй, — адзначыла Вольга Аляксандраўна.
У кампетэнцыі спецыялістаў раённага вучэбна-метадычнага кабінета знаходзіцца таксама метадычнае суправаджэнне ўстаноў дашкольнай, спецыяльнай, дадатковай адукацыі, сацыяльна-педагагічнага цэнтра. Педагагічным работнікам гэтых устаноў таксама аказваецца дасведчаная метадычная падтрымка.
Наогул, Чавускі вучэбна-метадычны кабінет сёння — гэта своеасаблівы цэнтр станоўчага развіцця раённай сістэмы адукацыі. Пад кіраўніцтвам загадчыка В.А.Гурынавай метадысты Ю.Я.Сяўрук, Л.А.Мажугіна, І.В.Халейка, Т.А.Стручкова, А.М.Лук’янава, В.А.Каханоўская бесперапынна займаюцца аналізам функцыянавання навучальных устаноў, выяўляюць, якіх станоўчых вынікаў удаецца дасягнуць, якія ёсць недапрацоўкі. Гэта дазваляе забяспечваць якасныя змены ва ўстановах адукацыі, своечасова абнаўляць змест, формы і метады работы педагогаў.
Ганна СІНЬКЕВІЧ.
Фота прадастаўлена Чавускім раённым вучэбна-метадычным кабінетам.