Расія: у дзіцячых садках будуць вучыць фінансавай дасведчанасці

Міністэрства асветы разам з Банкам Расіі і Цэнтрам рэалізацыі дзяржаўнай адукацыйнай палітыкі і інфармацыйных тэхналогій распрацавала праграму эканамічнага выхавання для дзіцячых садкоў. А дакладней — для дзяцей 5—7 гадоў.

Здавалася б, навошта пяцігадоваму фінансавая дасведчанасць? Але, як паказваюць апытанні, амаль 70% бацькоў лічаць, што 5—7 гадоў — гэта самы падыходзячы ўзрост для “навучання дзяцей базавым ведам эканомікі”.

У аснове праграмы — нянудная казачная тэорыя па кожнай тэме: “Прыгоды манеткі”, “Як зайчыка беражлівасці вучылі”, “Новая сукенка караля” і г.д. Плюс — гульні, конкурсы і вясёлыя задачкі, простая арыфметыка.

“Блізняты Таня і Сярожа запрасілі Сашу на дзень нараджэння. Тата з мамай далі Сашы 5 манетак на падарунак дзецям. У кашальку ў Сашы — 3 манеткі па рублю, адна манетка — 2 рублі і адна — 5 рублёў. Пытанні: “Якія цацкі зможа купіць Саша для Тані і Сярожы? Ці застануцца ў яго грошы на цацку для сябе?”  Варыянты адказаў пададзены ў яркіх малюнках …” .

Вынік праграмы? Малы даведваецца пра важнасць працы і свету прафесій, гандаль і сямейны бюджэт, даходы і выдаткі, грашовыя знакі Расіі і іншых краін. Плюс — вучыцца аб’ектыўна ацэньваць рэкламу, берагчы свае і чужыя рэчы. З гэтага навучальнага года па інавацыйнай праграме працуюць пілотныя дзіцячыя садкі ў многіх рэгіёнах.

“У дашкольным узросце фінансавая дасведчанасць нацэлена на выхаванне ў дзіцяці беражлівасці, рацыянальных паводзін, каштоўнаснай ацэнкі вынікаў працы, — расказалі ў Міністэрстве асветы. — Закладваюцца не толькі асновы фінансавай дасведчанасці, але і стымулы да пазнання і адукацыі на працягу ўсяго жыцця. Таму заняткі па праграме эканамічнага выхавання неабходны не толькі школьнікам і студэнтам, але і дашкольнікам.

Заняткі рэкамендавана праводзіць у даступнай і камфортнай для дзяцей форме — гэта тэатральныя пастаноўкі, казкі, тэматычныя гульні ў групе, адукацыйныя вэб-квесты.

“Да праграмы дадаюцца метадычныя і дэманстрацыйныя матэрыялы. У іх змяшчаюцца практычныя ўказанні і карткі да заняткаў па тэмах праграмы: “Праца і прадукт працы (тавар)”, “Грошы і кошт (кошт)”, “Рэклама: праўда і хлусня, розум і пачуцці, жаданні і магчымасці”, “Карысныя эканамічныя навыкі і звычкі ў побыце”, — расказалі ў Банку Расіі. — Матэрыяламі могуць карыстацца як выхавальнікі дзіцячых садкоў і педагогі адукацыйных устаноў, так і бацькі, якія займаюцца з дзецьмі самастойна. Навучанне прадугледжвае сумесную работу дарослых і дзяцей (гульнявая, пазнавальна-даследчая актыўнасць, чытанне мастацкай літаратуры), а таксама свабодную самастойную дзейнасць дашкольнікаў (лепка, маляванне, канструяванне, гульні).

Метадычныя рэкамендацыі для выхавальнікаў дзіцячых садкоў па развіцці эканамічнага выхавання дзяцей ужо накіраваны ва ўсе рэгіёны Расіі.