Цуды габеленапляцення

У нашай установе дашкольнай адукацыі выхаванцы старэйшых груп далучаюцца да аднаго з відаў традыцыйнага нацыянальнага мастацтва — ручнога ткацтва — на прыкладзе тэхналогіі габеленапляцення. На першых занятках я знаёмлю дзяцей з гісторыяй узнікнення і развіцця гэтага віду дзейнасці, ткацкага станка, з ручным ткацтвам Беларусі. Яны даведваюцца, што такое габелен, пра яго віды (гладкі, фактурны, або рэльефны, нятканы), знаёмяцца з разнастайнасцю тэм і сюжэтаў для габеленаў.

Для таго каб выхаванцы паспяхова авалодалі самымі простымі прыёмамі тэхнікі габеленапляцення, я выкарыстоўваю трэніровачныя практыкаванні, накіраваныя на развіццё зрокава-рухальнай каардынацыі і дробнай маторыкі (дыдактычныя гульні “Рознакаляровыя коскі”, “Паветраныя вузельчыкі”, “Незвычайны дыванок”, “Ваўчок, які танцуе”, “Спляці ўзор”). На занятках дзеці вучацца працаваць з іголкай, замацоўваюць атрыманыя раней веды аб геаметрычных фігурах, з задавальненнем слухаюць казку пра прынцэсу Іголачку. Паралельна асвойваюць шво “ўперад іголку”, пераадольваюць цяжкасці пры завязванні вузельчыкаў, вучацца карыстацца інструментамі для шыцця. Заняткі праводзяцца ў форме гульні, падчас якой трэніровачныя практыкаванні чаргуюцца з забаўляльнымі элементамі — прыказкамі, загадкамі, казкамі.

Вялікую ўвагу я ўдзяляю тэхніцы нятканага габелена: пры дапамозе ізаніткі (тэхніка, якая нагадвае вышыванне) і аплікацыі каляровымі ніткамі. Яна заключаецца ў стварэнні мастацкага вобраза шляхам перасячэння каляровых нітак на кардоне. Заняткі спрыяюць развіццю ў дзяцей дробнай маторыкі пальцаў, што аказвае станоўчы ўплыў на маўленчыя зоны кары галаўнога мозга, развіццю сенсорнага ўспрымання, вакамера, лагічнага мыслення, уяўлення, валявых якасцей (уседлівасці, цярпення, умення даводзіць работу да канца і г.д.), мастацкіх здольнасцей і эстэтычнага густу.

Падчас заняткаў дзеці вучацца запаўняць ніткамі вуглы (“Мухамор”, “Клоўн”, “Сняжынка”), акружнасці (“Сонейка”), мадэлююць вобразы (“Дыванок”, “Дзьмухаўцы ў траве”, “Матылёк”). Цікавыя работы атрымліваюцца з кудзелістых матэрыялаў (нітак, пражы), якія дазваляюць перадаць фактуру прадмета, што адлюстроўваецца, і зрабіць аплікацыю больш выразнай. Выхаванцы выконваюць аплікацыі з каляровых нітак (“Заснежаныя дрэвы”, “Кветкі ў вазе”, “Рамонкі”), вучацца вырабляць простыя цацкі-пампоны, раўнамерна накручваючы ніткі на аснову, не сцягваючы яе (“Вожыкі”, “Снегіры”, “Павучок”). У тэхніцы ткацтва дзеці выконваюць каляровыя сурвэткі ў падарунак мамам. Выхаванцы дэманструюць свае вырабы на выставах дзіцячых работ да Дня абаронцаў Айчыны, 8 Сакавіка і г.д. Іх работы выкарыстоўваюцца для ўпрыгожвання інтэр’ера.

Мы вучым нашых выхаванцаў бачыць прыгожае ў звычайным, асвойваць тэхналагічныя прыёмы, удзельнічаць у гульнявых сітуацыях, аналізаваць. Вытокі творчых здольнасцей і талентаў дзяцей знаходзяцца на кончыках іх пальцаў. Ад пальцаў, вобразна кажучы, ідуць тонкія ручайкі, якія сілкуюць крыніцы творчай думкі.

Марына ШЧАТКО,
выхавальніца ясляў-сада № 34 Ліды.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *