Вучыць усіх па-рознаму

Тыдзень педагагічнага майстэрства прайшоў у Гродзенскім дзяржаўным універсітэце імя Янкі Купалы. Удзельнікі аўтарскага курса доктара педагагічных навук А.Д.Караля “Методыка навучання праз адкрыццё: як вучыць усіх па-рознаму, але аднолькава” падзяліліся вопытам выкарыстання ў вучэбнай дзейнасці тэхналогіі эўрыстычнага навучання.

— Сёння ў ГрДУ рэалізоўваецца праграма ўдасканалення педагагічнага майстэрства выкладчыкаў, у вучэбны працэс укараняюцца сучасныя тэхналогіі адукацыі. Сярод іх тэхналогія эўрыстычнага навучання на аснове дыялогу — навучанне праз адкрыццё, — гаворыць начальнік вучэбна-метадычнага ўпраўлення дацэнт Марына Калацэй. — Вясной гэтага года ва ўніверсітэце быў арганізаваны аргдзейнасны курс “Методыка навучання праз адкрыццё: як вучыць усіх па-рознаму, але аднолькава”. Дыялогавая прадукцыйная дзейнасць кожнага ўдзельніка семінара прывяла да стварэння ўласных адукацыйных прадуктаў, якія арыентаваны на творчую самарэалізацыю студэнтаў і развіццё эўрыстычных якасцей асобы.

Падчас тыдня педагагічнага майстэрства, які стаў працягам гэтай практыкі, прайшлі майстар-класы ў анлайн-рэжыме, што дазволіла прыняць у іх удзел вялікай колькасці студэнтаў і выкладчыкаў на розных факультэтах.

Кандыдат эканамічных навук дацэнт кафедры эканомікі і кіравання на прадпрыемстве Таццяна Гараева па выніках удзелу ў аргдзейнасным аўтарскім курсе распрацавала эўрыстычныя заняткі “Заработная плата: даход ці расход”. Майстар-клас “Што такое камп’ютар?” для студэнтаў 1 курса спецыяльнасці “Гісторыя” правёў загадчык лабараторыі адукацыйных інавацый Алег Каляга. З першакурснікамі спецыяльнасці “Пачатковая адукацыя” старшы выкладчык кафедры музычнага мастацтва Ганна Брагіна правяла майстар-клас “Як размаўляць з музыкай на адной мове”. Як адзначыла студэнтка 3 курса Марта Афанасьева, гэты майстар-клас прымусіў яе задумацца, што ёсць музыка для яе асабіста, якую музыку яна будзе несці дзецям у далейшым і як гэта паўплывае на іх жыццё, светаадчуванне.

— Яшчэ раз упэўнілася, як важна прыцягваць спецыялістаў-практыкаў да навучання студэнтаў, а нам, выкладчыкам, бачыць дзейнасць, якой будуць займацца нашы выпускнікі, — выказала сваё меркаванне па выніках майстар-класа выхавальніцы ДЦРД № 89 Гродна Алесі Кнігі дацэнт кафедры прыродазнаўчых і лінгвістычных дысцыплін і методык іх выкладання Ганна Крофта.

Фіналіст заключнага этапу Рэспубліканскага конкурсу “Настаўнік года — 2017” А.М.Кніга правяла заняткі “Скрынка з алоўкамі”, дзе прадэманстравала гульнявыя формы работы з дзецьмі па фарміраванні ў іх першапачатковых навыкаў мастацкага ўспрымання навакольнага свету.

На заключным мерапрыемстве тыдня прысутнічалі першы прарэктар ГрДУ імя Янкі Купалы Ірына Кітурка і начальнік аддзела агульнай сярэдняй і дашкольнай адукацыі Галоўнага ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама Святлана Кавалеўская.

— Асаблівасцю праекта стала тое, што кожны яго ўдзельнік працаваў над сабой, у камандзе і ствараў уласны адукацыйны прадукт, які зараз можа паспяхова прымяняць у сваёй выкладчыцкай і педагагічнай дзейнасці, — адзначыла Ірына Кітурка. — Сёння нельга даць адны веды на ўсё жыццё, таму практыка такіх развіццёвых мерапрыемстваў будзе мець працяг ва ўніверсітэце.

Надзея ВАШКЕЛЕВІЧ.
Фота Яраслава ВАНЮКЕВІЧА.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *