Вучыцца інклюзіі з INOVEST

- 15:25Адукацыйныя праекты, Рознае

У новым навучальным годзе ў Мінскім гарадскім інстытуце развіцця адукацыі стартаваў міжнародны адукацыйны курс па ўкараненні ідэй інклюзіі ў дзейнасць устаноў адукацыі сталіцы. Ён мае на ўвазе ўдзел у завочным (дыстанцыйным) навучанні кіраўнікоў устаноў, намеснікаў кіраўнікоў, настаўнікаў — удзельнікаў Міжнароднага праекта INOVEST 530417-TEMPUS-1-2012-1-DE “Усходняе партнёрства ў сферы педагагічных інавацый у рамках інклюзіўнай адукацыі”, а таксама актыўнае супрацоўніцтва педагогаў пры абмеркаванні праблем інклюзіі, абмен вопытам і яго відэапаказ падчас канферэнцый.

Зыходнымі пунктамі адукацыйнага курса сталі некалькі ўстановачных семінараў, якія прайшлі ў верасні для ўдзельнікаў праекта з краін-партнёраў (Беларусі, Малдовы, Украіны, Германіі). Адзін з іх — “Тэхналогіі дыстанцыйнага навучання ў інклюзіўнай адукацыі” — праходзіў у Мінскім гарадскім інстытуце развіцця адукацыі для прадстаўнікоў сталічных рэсурсных цэнтраў па інклюзіўнай адукацыі, якія з’яўляюцца адначасова і пілотнымі школамі праекта INOVEST “Усходняе партнёрства ў сферы педагагічных інавацый у рамках інклюзіўнай адукацыі”.
Падчас семінараў разглядаліся пытанні, якія тычацца дыстанцыйнага навучання і магчымасці выкарыстання пры правядзенні заняткаў відэаканферэнц-сувязі, абмену вопытам па прымяненні ў дзейнасці ўстаноў матэрыялаў, распрацаваных згодна з праектам. Навуковы кіраўнік міжнароднага праекта дырэктар Дзяржаўнага інстытута бесперапыннай адукацыі Кішынёва (Малдова) С.М.Кайсын расказаў пра асноўныя вучэбныя дапаможнікі (модулі), якія будуць выкарыстоўвацца пры навучанні па праекце: “Уводзіны ў псіхалогію чалавечай унікальнасці”, “Інавацыйная педагогіка”, “ІКТ для студэнтаў са спецыяльнымі патрэбамі”, “Дапаможныя тэхналогіі ў адукацыі”, “Выкладанне сёння”, “Псіхадыягностыкі. Псіхалагічныя тэсты”, “Творчасць і інавацыі ў школе”, “Навыкі выкладання мыслення”, “Педагагічныя інавацыі ў галіне інклюзіўнай адукацыі ў школе”, “Школьны менеджмент педагагічных інавацый (кіраванне педагагічнымі інавацыямі ў школе)”, “Інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі для дзяцей з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі”, “Лічбавыя лабараторыі FourierEdu”, “Воблачныя тэхналогіі ў інклюзіўнай адукацыі”.
Гэтыя модулі педагогі могуць вывучаць з выкарыстаннем віртуальнай пляцоўкі Інстытута бесперапыннай адукацыі Кішынёва.
Рэктар МГІРА Т.І.Мароз, нацыянальны каардынатар праекта INOVEST, адзначыла, што, акрамя яго навукова-метадычнага суправаджэння, інстытут праводзіць арганізацыйна-тэхнічныя мерапрыемствы па каардынацыі дзейнасці ўдзельнікаў праекта з установамі вышэйшай адукацыі Беларусі, рыхтуе да выдання згодна з праектам дапаможнікі на рускай мове, займаецца перакладам матэрыялаў для сайта INOVEST. Для педагогаў сталіцы МГІРА распрацаваў 3 праграмы павышэння кваліфікацыі, якія будуць рэалізаваны ў завочнай (дыстанцыйнай) форме навучання. Гэтыя праграмы будуць укараняцца ў першую чаргу ва ўстановах — пілотных пляцоўках праекта. У Мінску 10 такіх устаноў адукацыі: сярэднія школы №№ 5, 111, 25, 30, 12, 81, 177, 137, 91, 104.
Тэма першай праграмы — “Менеджмент педагагічных інавацый у галіне інклюзіўнай адукацыі ў школе”. Яна падзелена на 4 раздзелы (кожны з іх разлічаны на 36 гадзін) і прызначана ў першую чаргу для кіраўнікоў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі (рэсурсных цэнтраў па інклюзіўнай адукацыі), а таксама ўсіх кіраўнікоў іншых устаноў адукацыі, якія зацікавяцца гэтай тэмай. Педагогі-спецыялісты азнаёмяцца з тэарэтычнымі аспектамі кіравання педагагічнымі інавацыямі ва ўмовах інклюзіўнай адукацыі, з сучаснымі тэхналогіямі ў гэтым кірунку, атрымаюць рэкамендацыі па практычнай дзейнасці.
Накіраванасць другой праграмы “Педагагічныя інавацыі ў інклюзіўнай адукацыі ў школе”, якая ўключае 2 раздзелы (таксама па 36 гадзін), перш за ўсё на настаўнікаў-прадметнікаў. Трэцяя праграма — “Арганізацыя інклюзіўнага адукацыйнага працэсу з выкарыстаннем інавацый” (10 раздзелаў па 60 гадзін) будзе карыснай пры падрыхтоўцы мультыплікатараў для больш эфектыўнага ўкаранення інавацый у гэтай галіне адукацыі.
Да праекта па дыстанцыйным навучанні ў сталіцы далучыліся і супрацоўнікі БДПУ імя МаксімаТанка.
— Ва ўсе 10 мінскіх школ мы выязджаем з установачнымі семінарамі, — адзначыла загадчыца кафедры асноў дэфекталогіі ўніверсітэта В.В.Радыгіна. — Наша мэта — дапамагчы з праграмным забеспячэннем, а таксама правесці інструктаж спецыялістаў, якія будуць ажыццяўляць тэхнічнае суправаджэнне дыстанцыйных курсаў. Мы праводзім сустрэчы — педагагічныя студыі — з калектывамі школ па тэме “Настаўнік як арганізатар сумеснага навучання і выхавання вучняў ва ўмовах інклюзіі”. Падчас заняткаў акцэнтуем увагу на адрозненні інклюзіўнай адукацыі ад інтэграванага навучання і выхавання, адзначаем перавагі інклюзіі, вызначаем веды, уменні і навыкі, якімі павінны валодаць настаўнікі інклюзіўных класаў. Пры гэтым даведваемся аб цяжкасцях, з якімі сутыкаюцца педагогі пры выкладанні ў класах сумеснага навучання, перадаём ім адпаведную літаратуру. Акрамя таго, ад універсітэта па пытаннях, звязаных з гэтым праектам, працуюць кансультанты.
У кастрычніку прайшло некалькі відэаканферэнцый па абмене вопытам і ўкараненні інавацыйных тэхналогій у сферы інклюзіі з удзелам устаноў адукацыі Беларусі, Малдовы і Украіны. Узаемадзеянне наладжвалі супрацоўнікі МГІРА, сярэдняй школы № 111 Мінска, устаноў адукацыі Гомеля, Кішынёва, Адэсы — усяго звыш 150 чалавек.
Наступныя міжнародныя відэаканферэнцыі будуць праводзіцца згодна з графікам 1—2 разы ў месяц да мая 2015 года. А з 1 снежня пачнецца дыстанцыйнае навучанне з выкарыстаннем платформы MOODLE ў МГІРА для пілотных школ праекта.

Надзея ЦЕРАХАВА.