Тэрыторыя ідэй: як у ДЦРР «Вясёлка» выхоўваюць маленькіх гамельчан

- 15:24Гомельская область, Новости

Садовыя скульптуры, тэматычныя прыпыначныя станцыі і патрыятычны зялёны куток — некаторыя лакацыі ўжо з’явіліся, а іншыя хутка парадуюць дзяцей і педагогаў дашкольнага цэнтра развіцця дзіцяці “Вясёлка” Савецкага раёна Гомеля. Што яшчэ з’явіцца на тэррыторыі ДЦРР, даведалася карэспандэнт “Настаўніцкай газеты”.

У Год добраўпарадкавання тэрыторыя цэнт­ра прыкметна мяняецца і пераўтвараецца. У найбліжэйшы час тут з’явіцца сучасная метэаралагічная станцыя, якая стане не толькі вучэбным аб’ектам, але і яркім элементам экалагічнага і прыродазнаўчага выхавання дзяцей. Новаўвядзенне дапаможа маленькім чамучкам лепш зразумець навакольны свет, развіць цікавасць да прыроды і навучыцца назіраць за змяненнямі надвор’я і прыродных з’яў.

— Бліжэй да пачатку новага навучальнага года нашы дзеці змогуць спазнаваць прыроду праз практычныя эксперыменты, — адзначае загадчыца Наталля Алексяевіч. — У прыватнас­ці, будзе ўстаноўлена пастка для аблокаў, якая дазволіць дзецям шукаць аблокі на небе і супастаўляць іх з мадэлямі. Такі падыход спрыяе развіццю лагічнага мыслення і ўяўлення ў самых маленькіх выхаванцаў.

Дадаткова плануецца стварэнне тэматычных прыпыначных станцый у ключавых месцах дашкольнай установы, такіх як “Метэастанцыя”, “Стадыён” і “Сад лекавых раслін”. У летнія дні дзеці будуць перамяшчацца паміж лакацыямі на самакатах і веласіпедах. Асаблівая ўвага ўдзяляецца бяспецы — наш маршрут дапаможа выхаванцам на практыцы засво­іць правілы дарожнага руху. Бо менавіта ў дашкольным узросце закладваюцца асновы бяспечных паводзін на дарозе, а навучанне гэтым правілам павінна праходзіць у камфортнай і гульнявой форме.

— Нашы педагогі актыўна выхоўваюць у дзяцей пачуццё патрыятызму, — працягвае Наталля Міка­лаеўна. — Нядаўна на прылеглай тэрыторыі з’яві­лася новая лакацыя з чырвонай зоркай, якая стала сімвалам гонару і адзінства. Яна сімвалізуе вечны подзвіг нашых продкаў, якія абаранілі народ ад фашызму. Мы стараемся ўсё рабіць сваімі рукамі, прыцягваючы да гэтага бацькоў, дзеці з задавальненнем высаджва­юць расліны разам з мамамі і татамі. А пры падтрымцы нашых шэфаў, якія прадастаўляюць будаўнічыя матэ­рыялы, ра­зам з педагогамі, дзецьмі і бацькамі ствараем драўляныя кабрыялеты і матацык­лы і іншы арыгінальны гульнявы транспарт. Тэматычныя веранды ярка вылучаюцца і цешаць выхаванцаў сваёй разнастайнасцю. Сумесная творчасць і стварэнне цікавых прадметаў для роднага сада дапамагаюць дзецям з ранніх гадоў ганарыцца вынікамі сваёй працы і берагчы тое, што зроблена.

Дарэчы, педагогі ўстановы — вельмі творчыя і крэатыўныя людзі. Якое было здзіўленне даведацца, што мяккім цацкам яны до­раць другое жыццё, пера­твараючы іх ва ўнікальныя садовыя скульптуры.

— Педагогі нашай установы пачалі эксперыментаваць з мастацкімі тэхнікамі і прымяняюць асаблівы метад стварэння садовых фігур з цэменту, — акцэнтуе ўвагу кіраўнік. — Мяккія цацкі пакрываюць растворам, даюць яму застыць, і ў выніку цацка ператвараецца ў садовую скульптуру, якая займае сваё месца, напрыклад, на пастаменце. Адразу нават цяжка зразумець, што скульптура рысі, сімвал Гомеля, у мінулым — плюшавы леў.

У будучыні плануем узнавіць кампазіцыю “Тры мядз­ведзі” са знакамітай карціны “Раніца ў сасновым лесе” Івана Шышкіна і Канстанціна Савіцкага. Тэхналогія дастаткова простая: цацкі замочваюцца ў цэменце, пасля чаго ім надаецца патрэбная форма і дэталі, афарбоўка. Такі метад даз­валяе ствараць унікальныя садовыя скульптуры, якія бу­дуць рада­ваць вока і ўпрыгожваць наш двор. Гэта не толькі прыгожыя дэкаратыўныя элементы, але і магчымасць для дзяцей і педагогаў прая­віць свае творчыя здольнасці, ствараючы сумесныя творы мастацтва, якія становяцца гордасцю нашай установы.

Алена КАСЬЯН-ПАЎЛЯНКОВА
Фота аўтара