Пытанне псіхолагу: ці варта адпраўляць малыша ў школу ранняга развіцця?

- 15:12Новости, Приложение, Психолог в школе

Наталля СТЭЛЬМАХ 

 

 

 

 

 

У сённяшняй падборцы — два самыя частыя пытанні, якія задаюць педагогу-псіхолагу бацькі дзяцей дашкольнага ўзросту.

  • У колькі гадоў аддаваць дзіця ў школу: у 6 ці ў 7?

Рашэнне аб тым, калі аддаць дзіця ў школу, залежыць ад індывідуальных асаб­лівасцей кожнага дзіцяці. Аднак лепш адпраўляць дзіця ў школу ў 6 гадоў, калі ў яго ёсць неабходныя перадшкольныя навыкі і гатоўнасць да навучання.

Некаторыя бацькі лічаць, што лепш пачакаць і аддаць дзіця ў школу ў 7 гадоў. Гэта можа быць абгрунтаванае рашэнне, асабліва калі ў дзіцяці ёсць пэўныя затрымкі ў развіцці або калі бацькі лі­чаць, што дадатковы год мог бы дапамагчы дзіцяці стаць больш гатовым да школьнага асяроддзя.

У канчатковым выніку для вызначэння найбольш падыходзячага часу для адпраўкі дзіцяці ў школу рэкамендуецца звярнуцца да педагогаў і псіхолага, якія могуць прааналізаваць індывідуальныя патрэбы і здольнасці дзіцяці. Яны змогуць даць рэкамендацыі, заснаваныя на канкрэтнай сітуацыі, і дапамагчы прыняць правільнае рашэнне.

  • Ці варта адпраўляць малыша ў школу ранняга развіцця? Якія гэта мае плюсы і мінусы?

Ранняе развіццё дзіцяці — гэта пра­цэс, пры якім дзіця набывае навыкі і ўменні на больш раннім этапе, чым звычайна чакаецца. Ёсць як плюсы, так і мінусы ранняга развіцця, і кожныя баць­кі павінны ўлічваць іх перад прыняццем рашэння аб наведванні дзіцем адпаведных заняткаў.

Плюсы ранняга развіцця:

1) дзіця можа атрымаць дадатковыя магчымасці для развіцця і навучання, што можа дапамагчы яму ў будучыні;

2) больш раннія зносіны з аднагодкамі і дарослымі могуць садзейнічаць развіццю сацыяльных навыкаў;

3) ранні доступ да адукацыі можа дапамагчы развіць у дзіцяці акадэмічныя навыкі і інтарэсы раней.

Мінусы ранняга развіцця:

1) дзіця можа адчуваць большы націск і стрэс, звязаныя з больш раннім уваходжаннем у вучэбнае асяроддзе;

2) фізічнае развіццё можа не адпавядаць разумоваму развіццю, што можа ствараць праблемы ў вучобе і адаптацыі;

3) дзіця можа мець абмежаваны час для гульняў і вольнага баўлення часу, што можа адбіцца на псіхалагічным стане.

Парады псіхолага

1. Звярніцеся да кваліфікаванага псіхолага, каб ацаніць гатоўнасць дзіцяці да ранняга развіцця і атрымаць рэкамендацыі.

2. Улічвайце індывідуальныя патрэбы і асаблівасці вашага дзіцяці.

3. Абмяркуйце патэнцыяльныя перавагі і недахопы ранняга развіцця ў сямейным коле і са спецыялістамі.

4. Памятайце, што бацькі маюць права прымаць рашэнне, грунтуючыся на інфармацыі і парадах, але заўсёды варта слухаць сваё дзіця і назіраць за ім і яго патрэбамі. Не трэба гнацца за навамоднымі тэндэнцыямі ў выхаванні і па­збаўляць сваё дзіця дзяцінства.