Як вопыт сенатарскай работы дапамагае дырэктару мінскай гімназіі № 13 Марыне Ільіной

- 16:14Интервью, Образование

Усім навучэнцам, іх бацькам і педагогам на пачатку новага навучальнага года сенатар і дырэктар мінскай гімназіі № 13 Марына Ільіна жадае натхнення і настрою на самаразвіццё, паведамляе карэспандэнт “Настаўніцкай газеты”.

Марына Аляксандраўна заўважае: вынік заўсёды дасягаецца толькі працай і настойлівасцю. Пры гэтым яна адзначае, што ў яе самой выхадных не бывае — сумя­шчаць дзейнасць члена Савета Рэспуб­лікі Нацыянальнага сходу і кіраўніка навучальнай установы няпроста. За час нашай размовы ў прыёмнай не перастае званіць тэлефон. Здарыўся нейкі надзвычайны выпадак — звяртаюцца да сенатара. Ёсць пытанне ці проста прапанова — таксама да яе, не кажучы ўжо пра прыёмы грама­дзян і непасрэдна абавязкі дырэктара гімназіі. Горача на працоўным месцы педагога, прызнаецца Марына Ільіна, 24 гадзіны ў суткі, асабліва ў канцы жніўня — пачатку верасня.

— З аднаго боку, працаваць з дзецьмі складана, але ж справа гэтая вельмі ўдзячная, таму што кожны дзень ты бачыш яе вынік — як вучні мяняюцца, растуць. Ці пачынаюць лепш вучыцца, ці проста становяцца больш выхаванымі. Гэта матывуе, — адзначае мая суразмоўніца. — На пасадзе дырэктара таксама ёсць свае плюсы і мінусы, ёсць магчымасць нешта ўдасканаліць. Я вельмі люблю сваю работу: фраза, можа, і збітая, але па-іншаму і не сказаць — гэта мая справа жыцця.

— Вопыт сенатарскай работы дапамагае?

— Безумоўна. Я ведаю асноўныя праблемы адукацыі, думаю над шляхамі іх вырашэння. Да сенатара часам ідуць, калі ўсе іншыя дзверы зачынены, з апошняй надзеяй. Дапамагаем людзям — ці напісаць ліст у рамках заканадаўства ў нейкае міністэрства або ведамства, ці дастукацца да якога-небудзь чыноўніка. Бывае, прыходзяць проста пагава­рыць, падзяліцца праблемай — тут важна выслухаць чалавека, падтрымаць словам. Пабыць псіхолагам. Наогул, лічу, што псіхалогію, хоць бы практычную яе частку, доб­ра было б выкладаць у школах, установах прафтэхадукацыі ці ва УВА. Многіх канфліктаў мы маг­лі б пазбегнуць, калі б людзі лепш разумелі адно аднаго.

— З якім настроем уваходзіце ў навучальны год, які, дарэчы, для вас юбілейны: гімназіі споўніцца 40 гадоў?

— Настрой працоўны, у нас шмат планаў, ідэй. Нягледзячы на тое, што ўсе ўстановы адукацыі выконваюць дзяржаўную праграму, у кожнай ёсць свае адметнас­ці. У 13-й гімназіі традыцыйна моцнае выкладанне фізікі, матэматыкі. А зараз мы якраз распрацоўваем новы напрамак — інжынерныя класы. Пачынаецца ён з 10-й паралелі. Лічу, што сістэма такіх класаў па ўсёй краіне дазволіць правільна арыентаваць навучэнцаў у свеце прафесій, якія найбольш запатрабаваны ў эканоміцы. Краіне, буйным прадпрыемствам (такім як Белшына, БелАЗ, МАЗ і г.д.) неабходны моцныя кадры. Каб яны маглі ства­раць канкурэнтаздольны прадукт. Мы рады, што ў нашы інжынерныя класы прыйшлі вучні з іншых школ і гімназій горада. Але пачынаць своеасаблівую праф­арыентацыю трэба ўжо з 1 класа. Таму ў нас ёсць факультатывы па матэматыцы, логіцы, робататэхніцы. Гэта адказ на выклік часу.

— Яшчэ адно патрабаванне часу — грамадзянска-патрыятычнае выхаванне.

— Менавіта таму жнівеньскі педсавет мы арганізавалі ў Беларускім дзяржаўным музеі Вялікай Айчыннай вайны. Правялі экскурсію для педагогаў, гаварылі аб ролі асобы ў патрыятычным выхаванні. Бо менавіта ад асобы, як правільна заўважыў Прэзідэнт, залежыць усё. Яшчэ мы працягваем рэалізоў­ваць стратэгію па дасягненні Мэт устойлівага развіцця. Тут мне вельмі дапамагла работа ў каардынацыйным цэнтры “Адукацыя ў Мэтах устойлівага развіцця” ў БДПУ. Як сенатар і педагог я разумею, наколькі важная гэтая стратэгія. Мы ўжо арганізавалі каманду педагогаў, якія будуць праводзіць з дзецьмі мерапрыемствы па гэтай праграме. Пачы­наць плануем з малога, але ў гэтым і заключаецца поспех: бу­дзем размяшчаць скрыні для збору батарэек, расказваць дзецям, як эканоміць ваду, правядзём для іх майстар-класы з беларусамі, якія дасягнулі поспеху ў той ці іншай галіне. Будзем рабіць усё, каб матыва­ваць вучняў быць карыснымі сваёй краіне. І, вядома, даносіць інфармацыю пра 17 Мэт устойлівага развіцця, бо нават не ўсе дарослыя пра іх ведаюць. А між тым Беларусь разам з 138 іншымі дзяржавамі прыняла на сябе абавязкі па іх развіцці. Хачу таксама нагадаць, што ў маі гэтага года нам прысвоілі статус “Школа міру”. Мы прапагандуем ідэі міру — пачынаючы з міру ў сям’і да глабальнага.

— Педкалектыў у вас падабраўся адметны, ёсць нямала выдатнікаў адукацыі.

— Многія працуюць тут амаль з моманту заснавання ўстановы адукацыі. Але “Выдатнік адукацыі” — узнагарода, якая даецца за заслугі, а не проста за колькасць працоўных гадоў. Усе настаўнікі ў нас крэатыўныя, шмат зрабілі для развіцця гімназіі і зараз выступаюць з новымі праектамі. Прыходзяць да нас і маладыя спецыялісты — у гэтым годзе іх шасцёра. І я вельмі хачу, каб яны ў нас затрымаліся. Для гэтага распрацавана праграма моцнага настаўніцтва — калі старэйшыя педагогі дапамагаюць малодшым.

— У чым сакрэт добрай работы настаўніка, на ваш погляд?

— Узаемаразуменне, павага да калег, да дзяцей. Важна памятаць — бясконцымі павучаннямі немагчыма дабіцца свайго. Добры эфект дае толькі спакойны ўдумлівы разбор сітуацыі, індывідуальны падыход да кожнага вучня. Калі ісці па такім шляху, то ў рабоце любой установы адукацыі заўсёды будзе прагрэс.

Лізавета МІЦКЕВІЧ
Фота аўтара