Актуальныя пытанні. Рубрыка «Вам адказвае Міністэрства адукацыі»

- 8:57Образование, Приложение, Школа управления

Ці мае права індывідуальны прадпрымальнік пры правядзенні вучэбных курсаў выкарыстоўваць публічны дагавор, які змяшчае ўсе названыя ў тыпавым дагаворы ўмовы? На гэтыя і іншыя пытанні адказала намеснік начальніка Галоўнага ўпраўлення кадравай палітыкі і арганізацыйна-аналітычнай работы — начальнік інфармацыйна-аналітычнага аддзела Міністэрства адукацыі Любоў Мальковіч.

Ці мае права загадчык вучэбна-метадычнага кабінета (установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі) весці гадзіны выкладчыцкай работы ў гэтай жа ўстанове ў свой рабочы час за дадатковую плату?

У адпаведнасці з пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 02.09.2020 № 224 “Аб асаблівасцях арганізацыі і аплаты працы педагагічных работнікаў”, кіраўнікі структурных падраз­дзяленняў па асноўнай дзейнасці ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі могуць выконваць у рабочы час педагагічную дзейнасць, якая аплачваецца, у частцы рэалізацыі зместу адукацыйных праграм па месцы асноўнай работы ў аб’ёме не больш за палову нормы гадзін у месяц, устаноўленай для педагагічных работнікаў, якім устанаўліваюцца нормы педагагічнай нагрузкі за стаўку. Асноўнай дзейнасцю ўстановы адукацыі з’яўляецца педагагічная дзейнасць. Згодна з артыкулам 50 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, педагагічнай дзейнасцю з’яўляецца рэалізацыя зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання, аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, ажыццяўленне навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі і (ці) кіраўніцтва адукацыйнай дзейнасцю ўстановы адукацыі, яе адасобленых падраздзяленняў, структурных падраздзяленняў. У адпаведнасці з тыпавымі штатамі і нарматывамі колькасці работнікаў устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (цэнтраў, палацаў), зацверджанымі пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 10.01.2013 № 2, пасада загадчыка вучэбна-метадычнага кабінета ўводзіцца пры наяўнасці 3 штатных адзінак метадыстаў. Адпаведна, вучэбна-метадычныя кабінеты ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з’яўляюцца структурнымі падраз­дзяленнямі па асноўнай дзейнасці ўстановы адукацыі. Такім чынам, загадчык вучэбна-метадычнага кабінета адносіцца да кіраўнікоў структурных падраздзяленняў па асноўнай дзейнасці і можа выконваць у свой рабочы час педагагічную дзейнасць, якая аплачваецца, на ўмовах, прадугледжаных пастановай ад 02.09.2020 № 224.

Просім даць растлумачэнне: трое непаўналетніх з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця пражываюць у сельскай мясцовасці, па медыцынскіх паказаннях ім рэкамендавана атрымлі­ваць адукацыю ў ЦКРНіР і спецыялізаванай школе. Дзяржаўнай установай адукацыі арганізаваны бясплатны падвоз да месца атрымання спецыяльнай адукацыі. Хто павінен суправаджаць дзяцей у аўтобусе (законны прадстаўнік непаўналетніх ці работнік установы адукацыі) і несці адказнасць за іх бяспеку?

У адпаведнасці з Палажэннем аб парадку арганізацыі бясплатнай перавозкі навучэнцаў, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23.08.2022 № 540, рашэннем мясцовага выканаўчага і распарадчага органа назначаецца адказная асоба, што вызначае парадак назначэння асоб з ліку педагагічных работнікаў, якія суправаджаюць навучэнцаў пры ажыццяўленні бясплатнай перавозкі. Асобы з ліку педагагічных работнікаў, якія суправаджаюць навучэнцаў пры ажыццяўленні бясплатнай перавозкі, прымаюць неабходныя меры, якія гарантуюць бяспечныя паводзіны навучэнцаў пры пасадцы, перавозцы і высадцы з транспартнага сродку.

Ці мае права індывідуальны прадпрымальнік пры правядзенні вучэбных курсаў выкарыстоўваць публічны дагавор, які змяшчае ўсе названыя ў тыпавым дагаворы ўмовы? Або ІП павінен заключаць з кожным слухачом асобна дагавор па тыпавой форме?

У адпаведнасці з артыкулам 66 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, рэалізацыя адукацыйнай праграмы вучэбных курсаў (лекторыяў, тэматычных семінараў, практыкумаў, трэнінгаў, афіцэрскіх курсаў і іншых відаў вучэбных курсаў) на платнай аснове ажыццяўляецца на падставе дагавора аб аказанні паслуг пры рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове. Тыпавая форма гэтага дагавора ўстаноўлена пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 09.09.2022 № 297 “Аб тыпавых формах дагавораў у сферы адукацыі”. У адпаведнасці з Грама­дзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь, дагавор лічыцца заключаным, калі бакі ўзгаднілі ўсе яго істотныя ўмовы. Пры гэтым узгадніць яны павінны гэтыя ўмовы ў форме, прадугледжанай заканадаўствам. Паколькі адным з бакоў з’яўляецца юрыдычная асоба, то дагавор заключаецца ў пісьмовай форме (артыкул 162 Грамадзянскага кодэкса). У адпаведнасці з артыкуламі 55 і 56 кодэкса, падставай для ўзнікнення адукацыйных адносін ва ўстанове адукацыі, іншай арганізацыі, у індывідуальнага прадпрымальніка, якія ажыццяўляюць адукацыйную дзейнасць, пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы вучэбных курсаў на платнай аснове з’яўляецца адпаведны дагавор.

У гэтым выпадку заключэнне дагавора з кожным навучэнцам з’яўляецца абавязковай умовай узнікнення адукацыйных адносін. Адсутнасць падпісанага бакамі дагавора не дазваляе ўстанавіць факт узнікнення адукацыйных адносін. Акрамя таго, згодна з артыкуламі 55 і 56 Кодэкса, парадак узнікнення адукацыйных адносін прадугледжвае абавязковае прыняцце рашэння (выданне загада) кіраўніком установы адукацыі, іншай арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, якія ажыццяўляюць адукацыйную дзей­насць, аб прыёме (залічэнні), у тым ліку ў выпадку ўзнікнення адукацыйных адносін на падставе
дагавора.

Фото носит иллюстративный характер