Робім урок больш інтэрактыўным: скрайбінг на занятках па біялогіі

- 16:12Образование

Сёння педагогі ўсё часцей звяртаюць увагу на выкарыстанне розных інавацыйных метадаў навучання, каб зрабіць урокі больш інтэрактыўнымі і займальнымі. Адзін з такіх метадаў — скрайбінг.

Скрайбінг — гэта спосаб візуалізацыі інфармацыі з дапамогай камбінавання тэксту і малюнкаў. Ён дазваляе навучэнцам графічна прадставіць складаныя канцэпцыі і працэсы, якія вывучаюцца на ўроках біялогіі. Гэты метад актыўна стымулюе візуальнае мысленне, развівае навыкі сінтэзу і арганізацыі інфармацыі, а таксама садзейнічае больш глыбокаму засваенню матэрыялу.

Падчас урока біялогіі з дапамогай скрайбінгу педагог стварае на дошцы або спецыяльных лістах вялікія візуальныя карты, на якіх спалучае такія элементы, як выявы, колеры і сімвалы, з ключавымі паняццямі і іх узаемасувязямі. Гэта дазваляе навучэнцам хутка ўлавіць асноўныя ідэі і ўстанавіць сувязі паміж імі.

Дар’я Назаранка, навучэнка 11 класа гімназіі Хойнікаў

Асноўнай перавагай скрайбінгу на ўроках біялогіі з’яўляецца тое, што ён са­дзейнічае актыўнаму ўцягванню навучэнцаў у вучэбны працэс. Яны могуць уносіць свае ідэі і ствараць уласныя блок-схемы і ілюстрацыі, што развівае іх творчае мысленне і дазваляе візуалізаваць веды.

Акрамя таго, скрайбінг на ўроках біялогіі можа быць карысны для дзяцей з рознымі стылямі навучання. Візуальна арыентаваныя навучэнцы могуць атры­маць больш карысці, візуалізуючы інфармацыю. У той жа час аўдыяльна арыентаваныя навучэнцы могуць лепш засвойваць матэрыял, слухаючы тлумачэнні педагога, якія суправаджаюцца графічнымі элементамі.

Для таго каб навучыцца рабіць на ўроках біялогіі скетчы для скрайбінгу (скетчынг — гэта спосаб хутка рабіць эскіз якой-небудзь выявы, напрыклад, талеркі з ежай, кветкі або геаметрычных фігур; само слова sketch перакладаецца з англійскай мовы як “эскіз, замалёўка”), прытрымлівайцеся наступных рэкамендацый.

  1. Падрыхтуйце ўсе неабходныя матэрыялы. Вам спатрэбяцца лісты паперы ці блакнот, алоўкі, ручкі і, магчыма, каляровыя алоўкі ці маркеры для дабаўлення колеру ў вашы скетчы.
  2. Уважліва слухайце ўрок ці глядзіце прэзентацыю. Запісвайце ключавыя факты і паняцці, якія тлумачыць выкладчык ці якія дэманструюцца на слайдах.
  3. Пачынайце стварэнне скетчаў. Старайцеся ра­біць іх у рэальным часе, каб атрыманыя ўражанні ад інфармацыі дапамаглі вам узна­віць іх у вашых малюнках. Выкарыстоўвайце алоўкі для стварэння асноўнай структуры і дэталей.
  4. Дабаўляйце колер у свае скетчы, каб зрабіць іх больш жывымі і запамінальнымі. Выкарыстоўвайце каляровыя алоўкі ці маркеры, каб вы­дзеліць важныя элементы, такія як розныя органы арганізма ці ключавыя дэталі біялагічных працэсаў.
  5. Не бойцеся памыляцца. Скетчынг — гэта працэс, і вам можа спатрэбіцца некалькі спроб, перш чым вы дасягняце чаканага выніку. Проста працягвайце маляваць і паляпшайце свае навыкі.
  6. Рабіце заметкі побач са сваімі скетчамі. Напішыце словы і фразы, якія апісваюць кожны малюнак, каб у вас быў комплексны і зразумелы набор інфармацыі.
  7. Практыкуйцеся. Чым больш вы будзеце маляваць скетчы на ўроках біялогіі, тым лепш. Не забывайце дабаўляць падрабязнасці і заметкі да старых скетчаў пасля ўрока, каб замацаваць веды.
  8. Вывучайце крыніцы дадатковай інфармацыі. Інтэрнэт, падручнікі і іншыя матэрыялы могуць прапанаваць дадатковыя дэталі і факты, якія вы можаце выкарыстоўваць для сваіх скетчаў.

Прытрымліваючыся гэтых рэкамендацый і практыкуючыся, вы зможаце навучыцца ра­біць скетчы на ўроках біялогіі і візуалізаваць інфармацыю для больш глыбокага разумення прадмета.

Скрайбінг на ўроках біялогіі — гэта эфектыўны і інавацыйны метад навучання, які стымулюе візуальнае мысленне навучэнцаў, развівае іх творчыя здольнасці і паляпшае засваенне матэрыялу. Ён з’яўляецца карысным інструментам як для педагогаў, так і для навучэнцаў і можа выкарыстоўвацца для правядзення займальных і эфектыўных урокаў біялогіі.

 Перавагі скрайбінгу на ўроках біялогіі

  1. Запамінанне інфармацыі. Скрайбінг дазваляе навучэнцам візуалізаваць і арганізаваць інфармацыю, што дапамагае лепш запомніць матэрыял. Навучэнцы могуць заўважаць ключавыя моманты ўрока і запісваць іх у выглядзе ілюстрацый, што дапамагае ім лепш зразумець і запомніць складаныя канцэпцыі біялогіі.
  2. Паляпшэнне канцэнтрацыі. Скрайбінг патрабуе ад навучэнцаў актыўнай прысутнасці на ўроку, бо яны павінны адначасова слухаць і маляваць. Гэта дапамагае палепшыць канцэнтрацыю і дазваляе быць уцягнутымі ў вучэбны працэс.
  3. Падтрымка візуальнага мыслення. Скрайбінг дае магчымасць развіваць візуальнае мысленне. Гэта дапамагае лепш аналізаваць складаныя канцэпцыі і ўзаемасувязі ў біялогіі.
  4. Стварэнне сувязей. Падчас скрайбінгу навучэнцы ствараюць сувязі паміж рознымі малюнкамі. Яны могуць выкарыстоўваць стрэлкі, лініі і дыяграмы, каб паказаць узаемасувязі паміж паняццямі, што дапамагае лепш сістэматызаваць інфармацыю і глыбей яе зразумець.
  5. Індывідуальны падыход. Кожны навучэнец можа выкарыстоўваць уласны стыль скрайбінгу, што дазваляе развіць індывідуальнасць і творчы падыход да вучобы. Гэта дапамагае лепш запамі­наць і разумець матэрыял, паколькі ён намаляваны і арганізаваны менавіта так, як гэта зручна кожнаму канкрэтнаму вучню.

Вікторыя Мастабай,
настаўніца хіміі і біялогіі гімназіі Хойнікаў