Швейная лабараторыя, агарод і не толькі: як арганізаваны летнія канікулы для навучэнцаў Мазыршчыны

- 14:11Пресс-тур «Настаўніцкай»

Адразу тры дыпломы і тры камплекты каштоўных падарункаў — шматфункцыянальныя прынтары і 3D-прынтары — выйграла Гомельская вобласць у конкурсе на лепшую арганізацыю падпіскі на “Настаўніцкую газету” і іншыя друкаваныя сродкі масавай інфармацыі Выдавецкага дома за першае паўгоддзе. Падрабязнасці — у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

Уладальнікамі прызоў сталі аддзелы адукацыі Мазырскага, Хойніцкага і Акцябрскага райвыканкамаў. 

Павіншаваць і ўручыць прызы — адна з прычын наведаць нашых адданых падпісчыкаў на Гомельшчыне. Акрамя таго, было цікава даведацца і пагля­дзець, як арганізаваны дзіцячы адпачынак і рамонтныя работы ў навучальных установах. Першым у нашым маршруце значыўся Мазыр. Гэты горад стаў лідарам па падпісцы на профільную газету сярод населеных пунктаў, колькасць насельніцтва ў якіх складае 100 000 чалавек.

Начальнік аддзела адукацыі Мазырскага райвыканкама Ларыса Папкова атрымала заслужаны прыз.

“Сістэма адукацыі Мазырскага раёна працуе зладжана і вынікова, у нас шмат педагогаў, вартых увагі журналістаў, — адзначыла Ларыса Аляксееўна. — І мы заўсёды рады на старонках “Настаўніцкай газеты” дзяліцца сваімі педагагічнымі знаходкамі з калегамі з іншых рэгіёнаў”.

Л.Папкова адзначыла, што сёння школы горада актыўна рыхтуюцца да новага навучальнага года, у многіх ужо завяршаюцца рамонтныя работы. Каб упэўніцца ў гэтым, журналісты разам з начальнікам аддзе­ла адукацыі наведалі сярэднюю школу № 7 Мазыра.

Дырэктар установы Уладзімір Хамутоўскі расказаў, што самыя маштабныя работы ўжо выкананы, засталося толькі дафарбаваць падлогу ў калідоры. Дарэчы, абнаўленнем кабінетаў падчас канікул зай­маліся не толькі педагогі і рабочыя, але і навучэнцы. У чэрвені ў школе працаваў лагер працы і адпачынку, у якім хлопчыкі зай­маліся зборкай школьных парт. Навучыцца гэтаму майстэрству проста: асновы вучні атрымліваюць падчас урокаў працоўнага навучання. Дарэчы, сярэдняя школа № 7 Мазыра — пляцоўка для арганізацыі і правядзення заняткаў па працоўным навучанні. У вучэбна-вытворчыя майстэрні ў межах адпаведных урокаў у школу прыязджаюць вучні з усіх устаноў адукацыі горада.

“Навучэнцы прыязджаюць для таго, каб атрымаць у нас навыкі па васьмі прафесійных кірунках, — расказала намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце Алена Халадовіч. — Так, за мінулы навучальны год 247 навучэнцаў 11-х класаў атрымалі такія прафесіі, як кухар, швачка, майстар па манікюры, візажыст, жывапісец, слесар па рамонце аўтамабіляў і цясляр. Заняткі праходзяць два разы на тыдзень па тры ўрокі”.

Ужо 232 навучэнцы атрымалі пасведчанні з прысваеннем разраду. Што тычыцца ўдасканалення прафесійных навыкаў, то ў школы заключаны дагаворы на прахо­джанне вытворчай практыкі на прадпрыемствах. Цесляры і слесары вучацца асновам прафесіі на сельскагаспадарчым прадпрыемстве “Козенкі-агра”, тыя, хто выб­раў для сябе жывапіс, займаюцца на фабрыцы мастацкіх вырабаў, а швачкі, майстры па манікюры, візажысты пераймаюць вопыт у спецыялістаў камбіната бытавога абслугоўвання і інш. Згодна з вучэбнай праграмай, установа адукацыі, маючы тэхнічную базу, можа часткова праводзіць вытворчую практыку і на сваёй тэрыторыі.

“У нас ёсць швейны цэх, асобны вучэбны клас, лабараторыі для кухараў, слесараў, — дадала намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце. — Сёлета дзеці ўжо б­ралі накіраванні ў Гомельскі каледж бытавога абслугоўвання і іншыя ўстановы для паступлення на кухараў. У сталовых Мазыра вялікая патрэба ў адпаведных спецыялістах, таму мы сарыентавалі дзяцей на паступленне па вызначаным профілі”.

Швейная лабараторыя

Мазырскі цэнтр творчасці дзяцей і моладзі на два тыдні ператварыўся ў майстэрню па пашыве элементаў адзення.

Тут знаходзіцца пляцоўка для арганізацыі часовай працоўнай занятасці навучэнцаў школ горада. У цэнтры на працягу 10 дзён 12 дзяўчынак, якім ужо споўнілася 14 гадоў, шылі для сябе спецадзенне, якое трэба насіць падчас заняткаў за швейнай машынкай, выраб­лялі касынкі, нарукаўнікі, чахлы на крэслы.

“Сярод дзяўчынак, якія наведваюць лагер працы і адпачынку, не толькі тыя, хто займаецца на працягу навучальнага года ў нашых педагогаў рознымі відамі дадатковай дзейнасці”, — зазначае метадыст аддзела дэкаратыўна-прыкладной і выяўленчай творчасці цэнтра Аксана Старавойтава.

Швейнай справай навучэнкі займаюцца па некалькі гадзін у дзень. Тым, хто толькі прыйшоў вучыцца гэтаму майстэрству, пасля завяршэння лагернай змены будзе прысвоены 2-і разрад. А заробленыя грошы стануць яшчэ адным прыемным бонусам.

“Упраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Мазырскага райвыканкама выдзяляе пэўнае фінансаванне, дзякуючы якому закупляюцца неабходныя для работы матэ­рыялы, — працягвае метадыст. — Пасля закупкі тканіны пачынаецца яе раскрой, а затым і выраб запланаваных рэчаў”.

Гледзячы на тое, з якім спрытам дзяўчаты працуюць з ніткамі і тканінай, нават не верыцца, што некаторыя трымаюць іх у руках упершыню: кожны шывок атрымліваецца роўным і прыгожым.

“Жадаючых прыходзіць да нас, каб займацца швейнай справай і зарабіць першыя грошы, знайшлі вельмі лёгка, — дадае дырэктар цэнтра Аксана Казачэнка. — Увогуле, арганізацыя часовай працоўнай занятасці — гэта выдатны варыянт правя­дзення канікул”.

Акрамя часовай працоўнай занятасці, у першы летні месяц у цэнтры дзейнічаў летнік дзённага знаходжання мастацкага профілю “Лета-Пік”. Для яго ўдзельнікаў праводзіліся шматлікія мерапрыемствы мастацкага кірунку.

За 15 дзён, пакуль доўжылася змена, школьнікі паспрабавалі сябе ў ролі аніматараў, змаглі прадэманстраваць інтэлектуальныя здольнасці, пабывалі на віртуальнай канферэнцыі і інш.

“Мы заўсёды імкнёмся да таго, каб выхаванцам было ў нас цікава, — падкрэсліла дырэктар. — Прычым гэта тычыцца не толькі арганізацыі канікул, але і дадатковай дзейнасці на працягу навучальнага года”.

Уласны ўраджай

Падчас летніх канікул педагогі і навучэнцы Прудкоўскай сярэдняй школы Мазырскага раёна сустракаюцца на агародзе.

Градкі, якія кожную вясну дружна саджаюць нас­таўнікі і вучні, дапамагаюць зрабіць харчаванне больш танным.

“Тое, што вырошчваем на працягу апошніх трох гадоў, ідзе на патанненне харчавання вучняў, — расказвае дырэктар школы Ганна Песянка-Сіраш. — У нас не вельмі вялікі агарод, але пашыраць яго не плануем, хочам толькі паставіць парнік”.

Ужо наступным летам у ім будуць расці агуркі і памідоры. Сёлета ў адкрыты грунт гэтыя культуры вырашылі не са­джаць — абышліся бульбай, капустай, буракамі, морквай, фасоляй.

“Гэтыя культуры ў нас добра растуць, і менавіта іх можам выкарыстоўваць, каб гатаваць абеды для навучэнцаў, — працягвае дырэктар. — З улікам таго, што ў нас невялікія градкі, то з дзевяці месяцаў, пакуль доўжыцца навучальны год, патанненне харчавання адбываецца на працягу аднаго месяца”.

Калі надыходзіць пара збіраць ураджай, пэўная яго колькасць аддаецца ў цэнтр эпідэміялогіі на лабараторныя даследаванні, дзе вызначаюць наяўнасць нітратаў.

“Мы нічым не падкормлі­ваем свой агарод, ён у нас экалагічна чысты, — запэўнівае Г.Песянка-Сіраш. — А даглядаем яго разам з вучнямі, якія ў першы летні месяц наведва­юць лагер працы і адпачынку. У астатні час даглядаюць градкі нашы супрацоўнікі”.

Наталля САХНО
Фота Алега ІГНАТОВІЧА