Сямейны клуб у дзіцячым садзе

- 7:34Выхаваўчая прастора

З 2014 года яслі-сад № 150 Гомеля з’яўляецца інавацыйнай пляцоўкай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, на базе якой рэалізуецца праект па духоўна-маральным выхаванні дашкольнікаў. Ва ўстанове арганізоўваюцца разнастайныя інтэрактыўныя формы супрацоўніцтва з сям’ёй. Як, напрыклад, клубны рух, які дазваляе аб’яднаць намаганні сям’і і дзіцячага сада для развіцця і выхавання дзяцей, наладзіць партнёрскія адносіны з сям’ёй кожнага выхаванца, стварыць атмасферу ўзаемаразумення бацькоў, выхаванцаў і педагогаў, агульнасці іх інтарэсаў, эмацыянальнай узаемападтрымкі.

Для чаго патрэбны сямейны клуб у дашкольнай установе? З якой мэтай аб’ядноўваюць намаганні педагогі і бацькі? Як наладзіць партнёрскія адносіны з сям’ёй? Наш сямейны клуб “Сувязная нітка” арганізаваны з мэтай павышэння выхаваўчай культуры бацькоў, умацавання ўнутрысямейных сувязей, аптымізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін. На штомесячных сустрэчах клуба, якія праходзяць у цёплай, дамашняй атмасферы, збіраюцца педагогі, бацькі, каб абмеркаваць надзённыя праблемы выхавання, падзяліцца ведамі, вопытам і рэкамендацыямі для забеспячэння цікавага і змястоўнага жыцця выхаванцаў у дзіцячым садзе і дома.

У час такіх сустрэч праводзяцца дзелавыя гульні, дыскусіі, круглыя сталы, удзельнікі клуба абмяркоўваюць вопыт сямейнага выхавання, знаёмяцца з цікавымі відэаматэрыяламі пра выхаванне дзяцей, прыслухоўваюцца да альтэрнатыўных меркаванняў, разам шукаюць прымальныя рашэнні. Асабліва цікавая для бацькоў такая форма работы, як майстар-клас. Спрабуючы сябе ў сумеснай творчасці з дзецьмі, бацькі адкрываюць новыя, невядомыя дагэтуль уласныя рэсурсы і становяцца бліжэй да сваіх дзяцей, да пазнання іх унутранага свету. Сустрэчы ў клубе дазваляюць фарміраваць упэўненасць бацькоў ва ўласных педагагічных магчымасцях, прыцягваюць да сумеснага правядзення сямейнага вольнага часу і дазваляюць пазбегнуць фармальнага падыходу ў выхаванні.

Кацярына РАГАЛЕВІЧ,
педагог-псіхолаг ясляў-сада № 150 Гомеля.