Як электронны адукацыйны рэсурс Wordwall дапамагае павысіць матывацыю дзяцей да вучэбнага прадмета

- 14:18Образование, Портфолио

Электронны адукацыйны рэсурс Wordwall дапамагае вырашыць адну з галоўных задач адукацыйнага працэсу — павышэнне матывацыі школьнікаў да вучэбнага прадмета.

Працуючы з гэтым сэрвісам, я вызначыла шэраг яго станоўчых момантаў: наяўнасць гатовых матрыц-шаблонаў, магчымасць выбару шаблонаў і тэм для ўжо створанага задання (была віктарына — стала крыжаванка або пошук слова, прычым сэрвіс робіць гэта самастойна), магчымасць раздрукаваць створаныя матэрыялы ў фармаце PDF, заданні суправаджаюцца музычнымі і візуальнымі эфектамі.

Сэрвіс Wordwall даволі просты ў выкарыстанні і дапамагае ствараць практыкаванні, якія аптымальна падыходзяць як для інтэрактыўнай дошкі, так і для індывідуальнай работы за камп’ютарам, не патрабуе ад настаўніка спецыяльных ведаў і ўменняў, дазваляе ствараць інтэрактыўныя практыкаванні з выкарыстаннем выяў і тэстаў. Убудаваны пошукавік выяў Bing аўтаматычна знаходзіць і прапаноўвае выявы. Акрамя таго, рэдактар, які працуе анлайн, дазваляе выконваць практыкаванні дыстанцыйна і збіраць статыстыку выканання заданняў навучэнцамі. Заданні, створаныя ў сэрвісе, садзейнічаюць развіццю пазнавальнай цікавасці навучэнцаў. З дапамогай гэтага рэсурсу можна арганізаваць дыферэнцыраванае і індывідуальнае навучанне, ствараючы розныя тыпы практыкаванняў, напрыклад, друкаваныя ці інтэрактыўныя, з улікам індывідуальных магчымасцей кожнага дзіцяці.

Да шаблонаў гульняў, якія найбольш часта выкарыстоўваю на ўроках біялогіі, можна аднесці наступныя: “Супастаўленне”, “Флэш-карты”, “Прапушчанае слова”, “Выпадковае кола”, “Анаграма”, “Складанне пар”, “Крыжаванка”. Пры гэтым настаўніку пажадана выбіраць шаблоны, пры дапамозе якіх навучэнцы актыўна ўцягваюцца ў франтальную ці групавую работу на ўроку.

Асаблівую цікавасць у дзяцей вык­лікае гульня “Выпадковае кола”, дзе заданні размяшчаюцца на сегментах кола, якое круціцца па кліку і выдае выпадковы вынік.

На этапе першаснага кантролю ведаў можна выкарыстоўваць практыкаванне “Прапушчанае слова”. Навучэнцам неабходна запоўніць прабелы ў тэксце, выбіраючы словы са спіса і перацягваючы іх у правільныя месцы. Таксама можна даба­віць дыстрактары — няправільныя ва­рыянты, якія навучэнцы таксама ўбачаць у спісе.

Практыкаванне “Флэш-карты” з’яўляецца выдатным інструментам для правядзення франтальнага апытання ў класе, а таксама выкарыстоўваецца для самаправеркі ведаў навучэнцаў. На адным баку віртуальнай карткі размяшчаецца пытанне, на адваротным — правільны адказ, а па кліку картка пераварочваецца.

Мазгавой галаваломкай для навучэнцаў з’яўляецца інтэрактыўнае заданне “Анаграма”, дзе вучням неабходна адга­даць словы ці фразы, у якіх літары перамешаны.

 На этапе кантролю ведаў можна выкарыстоўваць практыкаванне “Супастаўленне”. Гэта заданне на супастаўленне карцінак, сказаў, слоў. Праграма адразу паказвае правільнасць адказу, што дае навучэнцу магчымасць самастойна выпра­віць памылку, тым самым знімаючы напружанне і страх перад кантролем і ствараючы сітуацыю поспеху.

Як бачым, многія гульнявыя практыкаванні можна выкарыстоўваць як трэнажоры пры паўтарэнні вучэбнага матэрыялу, у якасці дамашняга задання, пры падрыхтоўцы да ЦЭ і ЦТ.

На мой погляд, гэтая адукацыйная платформа можа быць цікавая настаўнікам любых дысцыплін. Інтэрактыўныя заданні, створаныя з дапамогай сэрвісу WordWall, дазваляюць праводзіць цікавыя ўрокі, робяць усіх навучэнцаў актыўнымі ўдзельнікамі працэсу навучання, павышаюць матывацыю да вучобы і ствараюць умовы для павышэння якасці навучання.

Святлана АЎРАМЕНКА,
настаўніца біялогіі сярэдняй школы № 1 Сянна
імя З.І.Азгура Віцебскай вобласці