Як стварыць умовы для ўсебаковага развіцця дзіцяці, ведаюць педагогі Любанскага і Салігорскага раёнаў

- 13:05Пресс-тур «Настаўніцкай»

Сёння функцыі школы пашыраюцца: яна становіцца не толькі сацыякультурным, але і духоўным, патрыятычным цэнтрам. Педагогі Любанскага і Салігорскага раёнаў адзначылі, што гэта патрэбна для ўсебаковага развіцця дзіцяці. Гэтым разам прэс-тур прадстаўніцтва Выдавецкага дома “Педагагічная прэ­са” праходзіў ва ўстановах адукацыі Мінскай вобласці, дзе нашай увазе была прадстаўлена палітра вопыту выхавальнікаў, педагогаў, адміністрацыі.

Дзіцячы сад № 1 Любані пабудавалі зусім нядаўна, але за непрацяглы час педагагічны калектыў здолеў стварыць сучаснае прадметна-прасторавае асяроддзе, якое ўключае некалькі цэнтраў: полікультурны, STEAM-цэнтр “Эўрыка”, інфармацыйна-развіццёвы “Азбука бацькоўства”. Ва ўстанове створаны адпаведныя ўмовы для дзетак з асаблівасцямі развіцця. Кіраўнік дашкольнай установы Тамара Верамейчык падкрэсліла, наколькі важна сёння развіваць інклюзіўную культуру.

У сярэдняй школе № 3 Любані імя ­Г.Л.Сячко мы пераканаліся, што педагагічны і вучнёўскі калектывы павінны выступаць адной камандай. Прэзентаваная візітоўка навучальнай установы была заснавана якраз на такім узаемадзеянні.  Акрамя таго, у школе вядзецца актыўная дзейнасць па духоўна-маральным выхаванні: працуе адпаведны раённы рэсурсны цэнтр “Расток”, літаратурны музей “Любаншчына літаратурная”. Дырэктар школы Ірына Нямальцава адзначыла выніко­васць работы ў гэтым напрамку.

У гімназіі Любані актыўна развіваюць робататэхніку. Пра тое, як яна ўплывае на пазнавальную актыўнасць дзяцей, расказаў дырэктар гімназіі  Яўген Корсун.

 У Сароцкай сярэдняй школе Любанскага раёна вельмі ганарацца спартыўнымі дасягненнямі. Дырэктар навучальнай установы Юлія Калядка прадставіла настаўніка фізкультуры выдатніка адукацыі Міхаіла Бакана, які азнаёміў з сістэмай сваёй педагагічнай дзейнасці. Педагог самааддана працуе як у звычайнай спартыўнай зале, так і ў трэнажорнай і зале барацьбы.  

У Стараюрковіцкай сярэдняй школе Любанскага раёна працуюць у інавацыйным рэжыме — тут рэалізуюцца праекты рэспубліканскага і абласнога ўзроўню. Дырэктар навучальнай установы Алег Сініцкі адзначыў, што ўдзел у інавацыйнай дзейнасці мае вялікае значэнне для развіцця школы, бо падштурхоўвае настаўнікаў да прафесійнага росту і стварае ўмовы для павышэння якасці адукацыі.

Другі дзень прэс-туру быў прысвечаны знаёмству з адметнасцямі навучальных устаноў Салігорска і раёна.

Салігорскі дзяржаўны каледж уразіў размахам і ахопам дзейнасці. Тут рыхту­юць не толькі будаўнікоў розных профіляў, але і педагогаў. Прычым вельмі паспяхова, пра што сведчыць выніковы ўдзел навучэнцаў у конкурсах прафесійнага майстэрства. Акрамя таго, з гэтага навучальнага года ва ўстанове адукацыі пачалі рэалізацыю новага прафарыентацыйнага праекта для дзяцей з асаблівасцямі развіцця. Дырэктар каледжа Алена Хаміцэвіч звярнула ўвагу не толькі на арганізацыю вучэбнага працэсу. Яна адзначыла, што сучасны спецыяліст павінен быць і сапраўдным грамадзянінам, патрыётам сваёй краіны. Развіццю гэтых якасцей спрыяе дзейнасць музея афганскай славы. 

У Салігорскім раённым цэнтры карэкцыйна-развіццёвага навучання і рэабілітацыі працуюць валанцёры з ліку старшакласнікаў школ горада. Як адзначыла кіраўнік цэнтра Жанна Альховік, гэта спрыяе фарміраванню інклюзіўнай культуры. Акрамя таго, нам прадэманстравалі іншыя напрамкі дзейнасці цэнтра, якія спрыяюць адаптацыі ў грамадстве дзяцей з асаблівасцямі развіцця. У прыватнасці, на базе цэнтра дзейнічае школа ранняга ўмяшання, дзе маленькім дзеткам дапамагаюць развіваць маўленчыя навыкі.

У сярэдняй школе № 1 Салігорска вучацца больш за тысячу дзяцей, але гэта не перашкаджае педагагічнаму калектыву ствараць умовы для развіцця кожнага. Дырэктар навучальнай установы Валянціна Каштальян расказала пра традыцыі сістэмы ваенна-патрыятычнага выхавання, якое вядзецца ў школе з 2012 года, пра эксперыментальны праект па распрацоўцы і апрабацыі прафарыентацыйнай ма­дэлі для школьнікаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Акрамя таго, было прыемна пазнаёміцца з будучымі калегамі — старшакласнікамі, якія развіваюць школьныя СМІ: выпускаюць часопіс “Сюжэт” і працуюць на радыё “Вялікі перапынак”.

Уразілі і напрамкі дзейнасці Вялічкавіцкай сярэдняй школы. Тут  дзейнічае раённы рэсурсны цэнтр па духоўна-маральным выхаванні са стапрацэнтным ахопам дзяцей. Наладжана эфектыўная работа па падрыхтоўцы вучняў да алімпіяд. Працуе ўнікальны краязнаўчы музей “Беларускае Палессе”, у якім сабраны экспанаты з усёй краіны. Як адзначыла дырэктар Вялічкавіцкай школы Святлана Доўнар, за кожным поспехам стаіць карпатлівая, зладжаная праца ўсяго калектыву.

Свае адметнасці мае і Крывіцкая сярэдняя школа Салігорскага раёна. Тут працуе вельмі творчы калектыў, дзей­насць якога накіравана на выхаванне ўсебакова развітой асобы. Дырэктар установы Ігар Хаміцэвіч перакананы, што сучасная школа павінна адпавядаць запытам кожнага вучня. Таму ў Крывіцкай школе дзеці не толькі вучацца, але і малююць (прычым у самых розных тэхніках), спяваюць, танцуюць, з’яўляюцца актыўнымі ўдзельнікамі піянерскай арганізацыі. А дзей­насць школьнага музея “Спадчына” ўзбагачае навучэнцаў духоўна, фарміруе ў іх патрыя­тычныя пачуцці да малой і вялікай ра­дзі­мы. 

Вольга ДУБОЎСКАЯ
Фота Алега ІГНАТОВІЧА