Стартавала рэспубліканская алімпіяда па вучэбных прадметах

- 10:07Образование

Учора стартаваў галоўны інтэлектуальны марафон школьнікаў — рэспубліканская алімпіяда па вучэбных прадметах, паведамляе карэспандэнт «Настаўніцкай газеты».

Заключны этап рэспубліканскай алімпіяды па 18 вучэбных прадметах будзе прахо­дзіць па 31 сакавіка. У адпаведнасці з заяў­камі абласных упраўленняў адукацыі, камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама, у заключным этапе рэспуб­ліканскай алімпіяды прымуць удзел 1508 навучэнцаў.

У заключным этапе рэспубліканскай алімпіяды па кожным вучэбным прадмеце прымаюць удзел па адной камандзе ад кожнай вобласці і горада Мінска, а таксама па адной камандзе ўстаноў рэспубліканскага падпарадкавання, якія прынялі ўдзел у трэцім этапе рэспубліканскай алімпіяды. У склад абласных каманд, каманд горада Мінска і ўстаноў рэспубліканс­кага падпарадкавання для ўдзелу ў заключ­ным этапе рэспубліканскай алімпіяды ўключаюцца толькі пераможцы трэцяга этапу. Прадстаўнікі Ліцэя БДУ выступаюць асобнымі камандамі па такіх вучэбных прадметах, як “Беларуская мова і літаратура”, “Руская мова і літаратура”, “Матэматыка”, “Фізіка”, “Астраномія”, “Інфарматыка”, “Хімія”, “Грамадазнаўства”.

Згодна з загадам міністра адукацыі, рэспубліканская алімпіяда па вучэбных прадметах праходзіць у 10 населеных пунктах краіны.

У Брэсце сабраліся лепшыя знаўцы гісторыі і грамадазнаўства, а Пінск (Брэсцкая вобласць) сёлета прымае ўдзель­нікаў алімпіяды па біялогіі і хіміі.

У Гомелі спаборнічаюць пачынаючыя беларусазнаўцы, а ў Бабруйску (Магілёўская вобласць) праходзіць алімпіяда па рускай мове і літаратуры.

Знаўцы англійскай, нямецкай, французскай, іспанскай і кітайскай моў сабраліся ў Віцебску. Гродна прымае прыхільнікаў інфарматыкі, а Слонім (Гродзенская воб­ласць) — матэматыкі.

На тэрыторыі Мінскай вобласці ў Барысаве прахо­дзіць алімпіяда па геа­графіі, а ў Маладзечне — па фізічнай культуры і здароўі.

У Мінску спаборнічаюць лепшыя ў фізіцы, астраноміі і працоўным навучанні.

Кожны этап рэспубліканскай алімпіяды з улікам спецыфікі вучэбнага прадмета можа ўключаць тэарэтычны, практычны, эксперыментальны, тэставы, творчы і іншыя туры. У склад прафесійнага журы ўваходзяць школьныя настаўнікі і выкладчыкі вядучых універсітэтаў краіны.

Арганізатары алімпіяды сочаць не толькі за ўмовамі арганізацыі тэарэтычнага і практычнага тураў. Для камфорту ўдзельнікаў ствараюцца адпаведныя ўмовы і для адпачынку. У кожным пункце правядзення алімпіяды для ўдзельнікаў падрыхтавана адмысловая культурная праграма. Юныя інтэлектуалы не толькі наведваюць музеі, тэатры, памятныя месцы, але і займаюцца спортам, сустракаюцца з цікавымі людзьмі.

Алімпіядны рух у нашай краіне з’яўляецца адным з самых яркіх складнікаў нацыянальнай сістэмы агульнай сярэдняй адукацыі. Асноўныя мэты алімпіяды — павышэнне цікавасці вучняў да вывучаемых вучэбных прадметаў, развіццё іх творчых здольнасцей, паглыбленне тэарэтычных ведаў і практычных уменняў, садзейнічанне самарэалізацыі асобы. Да таго ж алімпіядны рух адкрывае шлях у навуку.

Вольга ДУБОЎСКАЯ
Фота  з архіва рэдакцыі