Як прайшоў ХІІ Мінскі маладзёжны фестываль педагагічных ідэй і рашэнняў

- 10:25Новости, Портфолио

ХІІ Мінскі маладзёжны фестываль педагагічных ідэй і рашэнняў сёлета прайшоў пад дэвізам “Якасць — гэта пункт адліку, а не пункт прызначэння” і сабраў творчых, крэатыўных, натхнёных педагогаў, гатовых дзяліцца сваімі знаходкамі. Падрабязнасці — у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

Фестываль быў арганізаваны на базе Мінскага гарадскога адукацыйна-аздараўленчага цэнт­ра “Лідар”. У ім прынялі ўдзел 12 каманд — 115 маладых педагогаў са стажам работы да 3 гадоў з усіх адмі­ністрацыйных раёнаў сталіцы, а таксама Санкт-Пецярбурга і Сочы.

Па словах начальніка цэнтра падтрымкі і развіцця інавацыйнай адукацыйнай практыкі МГІРА Людмілы Венцаравай, фестываль накіраваны на прапаганду сучасных адукацыйных практык і папулярызацыю інавацыйных педагагічных ідэй, адкрытасць прафесійных зносін, стымуля­ванне творчай ініцыятывы моладзі, выяўленне таленавітых маладых педагогаў, здольных да актыўнай дзейнасці ў прафесійных педагагічных суполках. Ён ужо 12-ы раз збірае маладых і вопытных педагогаў. Кожны наступны фестываль адрозніваецца ад папярэдняга. Вось і сёлета ён меў свае адметныя асаблівасці.

Урачыстае адкрыццё фестывалю “С новоГО СТарта” адбылося ў сярэдняй школе № 32 Мінска. Маладых педагогаў віталі старшыня Мінгарсавета Арцём Цуран, старшыня камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама Марына Ільіна, старшыня Беларускага прафсаюза работнікаў адукацыі і навукі Таццяна Якубовіч, старшыня Мінскай гарадской арганізацыі прафсаюза Ларыса Волкава.

— Сёння сапраўды хвалююча стаяць на гэтай сцэне, таму што, пагля­дзеўшы ў залу, разумееш, як многа маладосці і энергіі сканцэнтравана ў адным месцы, — адзначыла старшыня камітэта па адукацыі Марына Ільіна. — Я дзякую вопытным педагогам, якія будуць праводзіць майстар-класы, дыскусійныя пляцоўкі, за тое, што ў сваім шчыльным працоўным графіку яны знайшлі магчымасць і выказалі жаданне падзяліцца вопытам са сваімі маладымі калегамі. Упэўнена, што гэтыя фестывальныя дні пакінуць у маладых педагогаў успаміны пра тое, як за такі кароткі час яны змаглі згуртавацца, узбагаціцца новымі ідэямі і, магчыма, знайсці тую агульную ідэю, якую змогуць пасля фестывалю рэалізаваць у сваёй рабоце.

Для цырымоніі адкрыцця фесты­валю каманды-ўдзельніцы падрыхтавалі творчыя выступленні на тэму “Мы пачынаем фестываль!”. Гэтае яркае і запамінальнае дзейства не пакінула абыякавым нікога ў зале.

— Паколькі цэнтральнай тэмай фестывалю з’яўляецца якасць, на працягу трох фестывальных дзён дзейнічаў цэнтр кіравання якасцю, у склад якога ўваходзіла 6 бюро: адпаведнасці, стандартызацыі, эфектыўнасці, кант­ролю, выніковасці і сертыфікацыі. Усе ўдзельнікі фестывалю размеркаваліся па іх. А паколькі ні адна ўстанова не можа працаваць без дасведчанага кіраўніцтва, на адкрыцці фестывалю кожнаму бюро прадставілі кіраўніка, партнёра. Імі сталі члены клуба нас­таўнікаў Мінска “Вялікі перапынак”, якім на сцэне ўручылі праектнае заданне. Вынікі выканання гэтых заданняў былі прадстаўлены на закрыцці фестывалю: члены кожнага бюро прадэманстравалі, як яны выраслі ў прафесійным плане за час, праведзены на фестывалі. Таксама на адкрыцці была запушчана акцыя “Усмешка фестывалю”, — расказала начальнік упраўлення каардынацыі конкурснага руху і адукацыйных ініцыятыў МГІРА Ала Міхеева.

Цікавая і насычаная трохдзённая праграма была падрыхтавана арганізатарамі фестывалю для яго ўдзельнікаў. На трэнінгу “Сіла каманды — у кожным з нас!” маладыя педагогі асвойвалі сакрэты каманднай работы, вучыліся разумець і падтрымліваць адно аднаго. Батл прафесіяналаў “УчИИтель vs учитель. Искусственный интеллект на страже качественного образования?..” правялі педагогі сярэдняй школы № 111 імя Міхаіла Каснерыка настаўніца пачатковых класаў кваліфікацыйнай катэгорыі “нас­таўнік-метадыст” Інга Ціханавецкая і намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце настаўнік беларускай мовы і літаратуры Мікалай Курыловіч. Мерапрыемства стала пляцоўкай для дыскусій аб будучыні адукацыі і ролі тэхналогій у працэсе навучання. На ім педагогі абмяркоўвалі, як штучны ін­тэлект уплывае на адукацыйны працэс, і дзяліліся ідэямі, як прымяняць яго ў сваёй рабоце.

У школе для дарослых “Увасаб­ленне якасці ў кожнай дэталі” ўрокі правялі педагогі, пераможцы рэспуб­ліканскага конкурсу прафесійнага майстэрства педагагічных работнікаў “Настаўнік года Рэспублікі Беларусь” розных гадоў: Інеса Зубрыліна, Любоў Сардалішвілі, Іван Якіменка, Вера Сячкова, Вольга Лагунова, Аляксандра Сакулевіч.

Як пабудаваць эфектыўнае ўзаемадзеянне з навучэнцамі ў сучаснай адукацыйнай прасторы, маладыя педагогі даведаліся на лекцыі выкладчыкаў Тульскага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Л.М.Талстога на тэму “Арганізацыя ўзаемадзеяння педагога з навучэнцам як з сеткавай асобай”.

Яркія эмоцыі і незабыўныя ўражанні пакінула ў моладзі спартыўная і культурна-забаўляльная праграма. Дынамічная інтэрактыўная круцёлка “Мабільным бывае не толькі тэлефон!”, якую правёў педагог-арганізатар сярэдняй школы № 62 Мінска Сяргей Хвайніцкі, падарыла педагогам магчымасць паўдзельнічаць у рухавых гульнях і зарадзіцца пазітывам. Удзел у карагодна-гульнявой праграме “Вячоркі з сябрамі” і ГОСТра­фэсце “Беларуская кухня” даў магчымасць паглыбіцца ў культуру і традыцыі Беларусі. А інтэлектуальная гульня “Фітнес для мозгу” стала выдатным спосабам падзарадкі сваіх разумовых сіл.

На закрыцці мерапрыемства 6 фестывальных бюро падрыхтавалі творчыя камандныя справаздачы па праектных заданнях. Выступленні педагогаў атрымаліся крэатыўнымі і запамінальнымі.

Па водзывах удзельнікаў фестывалю, яны зарадзіліся энергіяй і пазітывам на ўвесь наступны год, атрымалі не толькі новыя веды, ідэі і вопыт, але і выдатны настрой. А яшчэ фестываль яскрава прадэманстраваў, як згуртоўвае моладзь і дае штуршок для яе прафесійнага росту.

Наталля КАЛЯДЗІЧ
Фота аўтара