Агляд красавіцкага нумара часопіса «Народная асвета»

- 12:03Новости

Падчас камандзіровак у розныя рэгіёны краіны кожны раз здзіўляешся (і ганарышся!), колькі ў нас таленавітых, неабыякавых, творчых, кампетэнтных педагогаў. Аб кожным хочацца напісаць, вопыт кожнага прадставіць на старонках часопіса.

У нас ужо стала добрай традыцыяй у рубрыцы “Педагагічная асамблея” арганізоўваць свое­асаблівую настаўніцкую майстэрню. У красавіцкім нумары такую майстэрню адкрылі настаўнікі Жлобінскага раёна. Вы знойдзеце ў ёй нямала цікавых метадычных ідэй, вартых вывучэння і выкарыстання. Прафесійнае партфоліа кожнага педагога можа папоўніцца інфармацыяй аб тым, як эфектыўна ажыццяўляць кантрольна-ацэначную дзей­насць, актывізаваць дзяцей з нізкай вучэбнай матывацыяй, выкарыстоўваць інтэрактыўныя шасцівугольнікі для работы з тэкстамі, развіваць чытацкую кампетэнтнасць з дапамогай прыёму “Гузікі Блума”, рэалізоўваць выхаваўчы патэнцыял урокаў і многае іншае. Стаць удзель­нікам педсавета, метадычнага квіза, майстар-класа, педагагічнага практыкуму, каб азнаёміцца з гэтымі ідэямі, вельмі проста — дастаткова разгарнуць красавіцкі нумар часопіса “Народная асвета”.

“Мы імкнёмся да таго, каб нашы вучні выраслі ў першую чаргу шчаслівымі людзьмі”, — адзна­чыў Аляксандр Агеявец, дырэктар сярэдняй школы № 20 Брэ­ста імя Героя Савецкага Саюза Д.М.Карбышава, падчас нашай першай сустрэчы пры падрыхтоўцы праекта “Энцыклапедыя “Школы Беларусі”. Мы ўпэўнены, што вучні гэтай установы адукацыі будуць не толькі шчаслівымі людзьмі, але і канкурэнтаздольнымі прафесіяналамі, сапраўднымі патрыётамі, якія прыня­­суць карысць сваёй Радзіме. Бо ў гэтай школе створаны ўсе ўмовы, каб навучэнцы маглі знайсці сабе справу па душы, паспраба­ваць сілы ў даследчай і нават рацыяналізатарскай дзейнасці. І дзецям ёсць з каго браць прыклад — з педагогаў! Столькі апантаных сваёй працай настаўнікаў у адным калектыве я, дарэчы, не сустракала. На старонках часопіса чытачы змогуць азнаёміцца з вопытам метадычнай, вучэбнай і выхаваўчай работы педагагічнага калектыву гэтай установы адукацыі. Але жамчужынай выпуску лічу семінар па атрыманні патэнта на карысную мадэль, які прадстаўляе дырэктар школы — уладальнік трох патэнтаў.

Тэма нашага пастаяннага праекта “Бацькоўскі сход” выкрышталізавана жыццём. У красавіцкім нумары мы запрашаем чытачоў да размовы аб падлеткавым перфекцыянізме. Што рабіць, калі дзеці часам ставяць перад сабой невыканальныя мэты і, не дасягаючы іх, успрыма­юць гэта як жыццёвую трагедыю? Як паво­дзіць сябе бацькам і настаўнікам? У чым прычыны гэтай з’явы? Кандыдат псіхалагічных навук В.А.Хрыптовіч адзначае: “Многія бацькі перакананы: каб атрымаць поспех у сучасным свеце, дзе пануе жорсткая канкурэнцыя, чалавеку неабходна быць дасканалым. Шчыра жадаючы дабра свайму дзіцяці, часам мамы і таты патрабу­юць ад яго толькі выдатных адзнак, папрака­юць нават за васьмёркі і сямёркі, педантычна сочаць за выкананнем дамашніх заданняў, увесь час параўноўваюць уласнага сына ці дачку з паспяховымі, на іх погляд, аднакласнікамі. І  не задумваюцца, як усё гэта ўплывае на псіхічнае здароўе, матывацыю да вучобы, працаздольнасць, а ў канчатковым выніку і на канкурэнтаздоль­насць сталага чалавека”. А ці задумваецеся аб гэтым вы?

Мы ўсе — і бацькі, і настаўнікі, і грамадства — хочам, каб нашы дзеці знайшлі сваё месца ў жыцці і сталі прафесіяналамі. Лічу, што галоўнае ў справе “вырошчвання” маладога пакалення — асабісты прыклад. Таму, паважаныя педагогі, ніколі не спыняйцеся ў настаўніцкай працы, а шукайце шляхі самаўдасканалення. Няхай у вашых вачах заўсёды гарыць агеньчык пазнання і дапытлівасці. У гэтым, скажу па сакрэце, ваша прафесійная маладосць.

 Святлана МАЗУРЫНА,
галоўны рэдактар