БДУ і расійскія ВНУ падпісалі пяць пагадненняў на X Форуме рэгіёнаў Расіі і Беларусі ва Уфе

- 9:19Актуально, Новости

Падпісаныя дагаворы і новыя кантакты для пашырэння супрацоўніцтва сталі вынікам удзелу беларускай дэлегацыі ад сістэмы адукацыі ў Форуме рэгіёнаў Расіі і Беларусі, які прайшоў ва Уфе (Расійская Федэрацыя), паведамляе карэспандэнт “Настаўніцкай газеты”.

Міністр адукацыі Андрэй Іванец прыняў удзел у афіцыйных мерапрыемствах і пленарным пасяджэнні. Падчас выступлення на секцыі “Гуманітарнае супрацоўніцтва Беларусі і Расіі ў галіне адукацыі і маладзёжнай палітыкі” кіраўнік беларускага ведамства падкрэс­ліў важную ролю Форуму рэгіёнаў: “У кантэксце гарманізацыі нацыянальных сістэм адукацыі ён мае важнае дзяржаўнае і грамадскае значэнне ў жыцці нашых краін, служыць далейшаму развіццю інтэграцыйных працэсаў Беларусі і Расіі, умацаванню і пашырэнню плённага беларуска-расійскага супрацоўніцтва”.

Характарызуючы развіццё ўзаемаадносін паміж Рэспублікай Беларусь і Расійскай Федэрацыяй у галіне адукацыі, Андрэй Іванец адзначыў іх шматвектарнасць і засяродзіўся на прыярытэтных кірунках, найперш на рэалізацыі дзяржаўнай мала­дзёжнай палітыкі Саюзнай дзяржавы. Міністр перакананы, што ў выкліках, якія дыктуе сучасны свет, надзвычай важна дапамагчы маладым людзям у выбары правільных жыццёвых, маральных, сацыяльных, грамадскіх арыенціраў, заснаваных на захаванні гістарычнай памяці і традыцыйных каштоўнасцях народа.

Двухбаковае супрацоўніцтва паміж Беларуссю і Расіяй у сферы маладзёжнай палітыкі рэалізоўваецца ў адпаведнасці з падпісаным пагадненнем і планам сумесных мерапрыемстваў.

“Менавіта ў сумесных мерапрыемствах у поўнай меры праяўляецца гатоўнасць нашай моладзі стаць праваднікамі ідэй саюзнай інтэграцыі, пераняць эстафету ў старэйшага пакалення і актыўна ўкараняць сучасныя інавацыйныя праекты ў розных сферах дзяржаўнага і грамадскага развіцця”, — падкрэсліў Андрэй Іванец.

Другі важны і важкі аспект, на якім спыніўся кіраўнік ведамства, — эфектыўная падрыхтоўка кадраў для галін эканомікі, якая павінна весціся па прынцыпе пераемнасці. У сувязі з гэтым была адзначана неабходнасць актывізацыі работы па гарманізацыі прафесійна-кваліфікацыйнай структуры, узроўняў і ступеней бесперапыннай прафесійнай адукацыі для высокатэхналагічных і навукаёмістых вытворчасцей Беларусі і Расіі.

Яшчэ адзін момант, які быў агучаны на секцыі, — супрацоў­ніцтва ў сферы навукі. Эфектыў­нае навуковае і навукова-тэхнічнае супрацоўніцтва ўніверсітэтаў сістэмы Міністэрства адукацыі ажыццяўляецца з універсітэтамі і арганізацыямі практычна ўсіх рэгіёнаў Расійскай Федэрацыі. Штогод праводзіцца больш за 700 сумесных навуковых і навукова-метадычных канферэнцый. Пры гэтым міністр адукацыі звярнуў увагу на значны факт: падтрымка маладых талентаў, стымуляванне іх цікавасці да навуковай дзейнасці з’яўляецца важнай інвестыцыяй у навукова-тэхнічнае развіццё любой краіны.

Выступаючы на секцыйным пасяджэнні па гуманітарным супрацоўніцтве Расіі і Беларусі (“Вынікі дзесяцігоддзя і перспектывы развіцця”), Андрэй Іванец агучыў шэраг прапаноў для выніковай рэзалюцыі.

У прыватнасці, кіраўнік беларускага адукацыйнага ведамства адзначыў неабходнасць істотнай інтэнсіфікацыі развіцця гісторыка-культурнай дзейнасці паміж моладдзю Беларусі і Расіі, напрыклад, наведвання знакавых памятных месцаў. Акрамя таго, Андрэй Іванец засяродзіў увагу на выкарыстанні патэнцыялу ВНУ дзвюх краін.

Сёння больш чым 6 устаноў вышэйшай адукацыі Беларусі рэалізоўваюць каля 17 адукацый­ных праграм Расіі. А патэнцыял беларускай вышэйшай школы шмат у чым не раскрыты з боку студэнтаў з Расіі. 13 тысяч студэнтаў з Беларусі вучацца ў Расійскай Фэдэрацыі. І як заўважыў міністр, Беларусь цалкам гатова на парытэтных пачатках прыняць такую ж колькасць расійскіх студэнтаў.

У трэцім пункце свайго выс­туплення міністр адукацыі Беларусі абазначыў падтрымку таленавітых маладых навукоўцаў.

“У мінулым годзе на сумеснай калегіі прапрацоўваліся рашэнні па ўстанаўленні прэмій у галіне навукі і тэхнікі Саюзнай дзяржавы для моладзі. Упэўнены, што ў рамках існуючай так званай дарослай прэміі мы можам зрабіць асобную намінацыю для маладых навукоўцаў”, — адзначыў Андрэй Іванец.

На палях форуму адбылася сустрэча міністра адукацыі Беларусі з міністрам навукі і вышэйшай адукацыі Расійскай Федэрацыі Валерыем Фальковым, дзе былі абмеркаваны ключавыя напрамкі ў сферы адукацыі абе­дзвюх краін. Кіраўнікі адукацыйных ведамстваў гаварылі пра  распрацоўку навукова-тэхнічнай праграмы Саюзнай дзяржавы, абмеркавалі падрыхтоўку высока­кваліфікаваных інжынерных кад­раў у галіне машынабудавання і адытыўных тэхналогій на базе Беларуска-Расійскага ўніверсітэта для прадпрыемстваў і арганізацый Расійскай Федэрацыі.

Акрамя таго, у парадак дня сустрэчы былі ўключаны пытанні правядзення ў 2024 годзе III Рэспубліканскага форуму ма­ладых вучоных устаноў вышэйшай адукацыі (была агучана прапанова запрасіць да ўдзелу маладых навукоўцаў расійскіх устаноў вышэйшай адукацыі) і сумеснага пасяджэння калегій Мі­ністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, Дзяржкамітэта па навуцы і тэхналогіях, Міністэрства навукі і вышэйшай адукацыі Расійскай Федэрацыі, Міністэрства асветы Расійскай Федэрацыі ў верасні бягучага года ў Магілёве.

Форум стаў адметным для БДУ, бо ўніверсітэт і расійскія ВНУ падпісалі пяць пагадненняў. Усе дакументы прадугледжваюць абмен навуковай інфармацыяй, студэнтамі і выкладчыкамі, работу над сумеснымі адукацыйнымі, даследчымі праектамі, узаемнае чытанне лекцый, інфармаванне аб праграмах навучання, правя­дзенне навукова-адукацыйных мерапрыемстваў і выданне сумесных публікацый.

X Форум рэгіёнаў Расіі і Беларусі сабраў больш за 3000 удзельнікаў. Яго тэма — “10-годдзе Форуму рэгіёнаў Расіі і Беларусі: вынікі і перспектывы”.

Мерапрыемства з 2014 года праводзіцца пад патранатам Савета Федэрацыі Федэральнага Сходу Расійскай Федэрацыі і Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь. Яго галоўнымі задачамі з’яўляюцца ўмацаванне міжпарламенцкіх, гандлёва-эканамічных, навукова-адукацыйных, культурных сувязей дзвюх краін, пашырэнне дзелавых кантактаў, развіццё перспектыўных напрамкаў супрацоўніцтва.

Праграма юбілейнага форуму была разнапланавай. Секцыйныя пасяджэнні традыцыйна ахоплівалі шырокі спектр тэм, такіх як гуманітарнае супрацоў­ніцтва, грамадская дыпламатыя, рэалізацыя адзінай прамысловай і аграрнай палітыкі, турызм, валанцёрства, сучасныя інфармацыйныя тэхналогіі.

Папярэдняя сустрэча падобнага фармату праходзіла ў Гродне і праводзілася з акцэнтам на ўзмацненне ролі міжрэгіянальнага супрацоўніцтва ў паглыбленні інтэграцыйных працэсаў Саюзнай дзяржавы.

Па матэрыялах сайта
 Мінадукацыі падрыхтавала
Вольга ДУБОЎСКАЯ
Фота БелТА