Поспех — ва ўзаемадзеянні

Падвядзенне вынікаў рэспубліканскага Тыдня ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі адбылося ў Магілёве.

У Магілёўскай вобласці 42 установы дадатковай адукацыі, і ва ўсіх для наведвальнікаў пастараліся арганізаваць нешта арыгінальнае і цікавае. Акцэнт у рэкламнай кампаніі быў зроблены на інфармаванне навучэнцаў, бацькоўскай грамадскасці і ўсіх зацікаўленых структур аб адукацыйных магчымасцях аб’яднанняў па інтарэсах.

Да прэзентацыі сваёй дзейнасці педагагічныя калектывы падышлі вельмі творча. У кожнай навучальнай установе распрацавалі свае мерапрыемствы: фестывалі, майстар-класы, экскурсіі, круглыя сталы, выставы, кірмашы, конкурсы, спартыўныя святы, забаўляльныя праграмы. Так, у Касцюковіцкім цэнтры турызму і экскурсій дзяцей і моладзі прайшоў конкурс-падарожжа па родным краі. У Цэнтры творчасці дзяцей і моладзі “Крынічка” Магілёва арганізавалі велапрабег па гістарычных мясцінах горада. Знамянальнай падзеяй у Цэнтры дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі Кіраўска быў пленэр юных мастакоў, а ў Цэнтры дзіцячай творчасці “Прамень” Шклова — сапраўдны арт-кірмаш.

Заключным акордам акцыі стаў маштабны вернісаж талентаў і творчых ідэй. На імправізаванай выставе дэлегацыі з усёй краіны маглі азнаёміцца з напрамкамі дзейнасці ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі вобласці. На набярэжнай ракі Дубравенкі былі прадстаўлены фізкультурна-спартыўныя, эколага-біялагічныя, дэкаратыўна-прыкладныя, турыстычна-краязнаўчыя, тэхнічныя, мастацкія аб’яднанні па інтарэсах. У гарадской ратушы прысутныя азнаёміліся з культурна-гістарычным адукацыйным патэнцыялам, а ў абласным Цэнтры творчасці ім быў прадэманстраваны музычна-тэатралізаваны паказ.

— У Магілёве арганізавалі сапраўднае свята дадатковай адукацыі. На высокім узроўні прадстаўлены ўсе кірункі дзейнасці. Майстэрства і ідэі магілёўскіх педагогаў заслугоўваюць увагі, многае можна ўзяць на заметку для далейшага выкарыстання ў сваёй рабоце, — адзначыла начальнік аддзела выхаваўчай і сацыяльнай работы ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама Таццяна Асмалоўская.

— Па кожным профілі дадатковай адукацыі можна было ўбачыць пэўныя дасягненні. Асабліва здзівілі прадстаўнікі турыстычна-краязнаўчага напрамку. У вобласці працуюць вопытныя, таленавітыя, крэатыўныя педагогі. Напэўна, менавіта гэта дазваляе дасягаць высокіх вынікаў у занятасці і развіцці талентаў дзяцей, — выказала меркаванне дырэктар Рэспубліканскага цэнтра экалогіі і краязнаўства Алена Ануфровіч.

Абмеркаванне развіцця сістэмы дадатковай адукацыі працягнулася ў ходзе пасяджэння Рэспубліканскага савета дырэктараў устаноў гэтага профілю. Вітаючы калег, начальнік упраўлення адукацыі Магілёўскага аблвыканкама Уладзімір Рыжкоў заўважыў, што эфектыўнасці функцыянавання ўстаноў дадатковай адукацыі ўдзяляецца павышаная ўвага.

— Такі падыход дазваляе на працягу дзесяці гадоў дасягаць звыш 50% ахопу навучэнцаў дадатковай адукацыяй. Нашы аб’яднанні па інтарэсах наведваюць больш за 58,5 тысячы дзяцей. Вядома, прысутнічаюць і некаторыя праблемы, але мы разам працуем над іх вырашэннем. Прыярытэтам далейшай дзейнасці для нас, як і раней, застаецца ўсебаковае развіццё асобы, грамадзяніна, патрыёта, — расказаў Уладзімір Уладзіміравіч.

Падчас пасяджэння былі агучаны вынікі работы Рэспубліканскага савета дырэктараў устаноў дадатковай адукацыі, зроблены акцэнт на перспектывах развіцця тэхнічнай творчасці, дзіцяча-юнацкага турызму і эколага-біялагічнай дзейнасці навучэнцаў.

Выступаючы перад прысутнымі, начальнік упраўлення сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы Міністэрства адукацыі Марыя Саротнік адзначыла, што зараз дадатковай адукацыяй ахоплены ўсе ўзроўні навучання.

— У аб’яднанні па інтарэсах дзеці і моладзь ідуць толькі па жаданні. Па статыстычных даных, установы дадатковай адукацыі па краіне наведвае кожны трэці навучэнец, — падкрэсліла Марыя Аляксандраўна.

Паводле яе слоў, у гэтых навучальных установах сістэмна арганізавана работа па ўсіх напрамках. Абапіраючыся на лепшыя традыцыі мінулага, думаючы пра будучыню і дзейнічаючы ў сучаснасці, педагогі дадатковай адукацыі крок за крокам, штодзённа развіваюць таленты і здольнасці дзяцей, спрыяючы іх паспяховай сацыялізацыі.

— Тым не менш установам дадатковай адукацыі неабходна далейшае ўдасканаленне, каб заставацца цікавымі і мець магчымасці задавальняць усе запыты навучэнцаў і бацькоў, — матывавала калег Марыя Саротнік.

Стратэгія развіцця сістэмы дадатковай адукацыі ў многім будзе вызначана дзяржаўнай праграмай “Адукацыя і маладзёжная палітыка”. Асаблівую ўвагу начальнікам органаў кіравання адукацыяй і дырэктарам навучальных устаноў неабходна будзе звярнуць на наданне аб’яднанням па інтарэсах інавацыйнага характару, арганізацыю дапрофільнай падрыхтоўкі і прафарыентацыі дзяцей з улікам рынку працы, падтрымку маладзёжных ініцыятыў, распрацоўку рэгіянальных мерапрыемстваў па забеспячэнні занятасці вучняў у шосты школьны дзень і пазаўрочны час, удасканаленне арганізацыйна-кіраўнічай работы, умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстаноў і павышэнне прафесійнага майстэрства педагагічных кадраў, а таксама шэраг іншых напрамкаў дзейнасці.

Галоўная пастаўленая задача — захаваць сістэму. Зрабіць гэта можна, правільна вызначаючы вектары ўдасканалення ў сучасных умовах. Найбольш паспяховы вынік дае камандная работа, якая будуецца на ўзаемадзеянні з іншымі зацікаўленымі ўстановамі і ведамствамі.

Ганна СІНЬКЕВІЧ.
Фота аўтара.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *