Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка падпісаў указ, які прадугледжвае карэкціроўку генеральнага плана Мінска з прылеглымі тэрыторыямі і некаторыя пытанні яго рэалізацыі. Аб гэтым паведамілі ў прэс-службе кіраўніка дзяржавы.
Асноўныя палажэнні новага плана горадабудаўнічага развіцця сталіцы да 2030 года актуалізуюць горадабудаўнічую палітыку тэрытарыяльнага развіцця і прагнозна-мэтавыя паказчыкі, уключаючы павелічэнне насельніцтва да 2 млн чалавек і жыллёвага фонду да 52 265 тыс. кв.м.
У новай рэдакцыі генеральным планам Мінска прадугледжваецца стабілізацыя колькасці насельніцтва і аптымізацыя аб’ёмаў жыллёвага будаўніцтва ў сталіцы ў рамках існуючай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай мяжы горада, якая вызначана як мяжа перспектыўнага развіцця Мінска да 2030 года, а таксама з улікам чаканага дэмаграфічнага прыросту рассяленне 100—120 тысяч чалавек у гарадах — спадарожніках Мінска.
У адпаведнасці з генеральным планам, будаўніцтва сацыяльна запатрабаванага жылля будзе прадоўжана на свабодных тэрыторыях. Комплексы жылой забудовы будуць стварацца на вызваленых вытворчых тэрыторыях, а таксама на тэрыторыях зносу сядзібнай і малапавярховай забудовы з вялікім фізічным і маральным зносам.
Развіццё горадаўтваральнай базы Мінска будзе забяспечвацца ў выніку захавання горадабудаўнічага патэнцыялу 4,4 тысячы га тэрыторый, занятых прадпрыемствамі горада. Рэзерваванне амаль 300 га вытворчых тэрыторый дасць магчымасць стварыць рабочыя месцы ў новых жылых раёнах — Нотынгеме і Зялёным бары.
У мэтах стварэння спрыяльных умоў для жыцця і здароўя насельніцтва генеральным планам запланавана будаўніцтва новых гарадскіх і раённых паркаў на плошчы больш як 2 тысячы га. У склад прыродна-ландшафтнага комплексу сталіцы будуць уключаны амаль 2 тысячы га лесапаркавых тэрыторый з паўднёва-ўсходняга боку Мінскага мора, што дасць магчымасць кампенсаваць дэфіцыт азяленёных тэрыторый для жыхароў перыферыйных раёнаў горада.
Новая рэдакцыя генеральнага плана прадугледжвае фарміраванне эфектыўнай радыяльна-кальцавой структуры магістральных вуліц і дарог і ўдасканаленне сістэмы пасажырскіх зносін шляхам развіцця ўсіх відаў гарадскога і прыгараднага пасажырскага транспарту і стрымлівання ўсё большага аб’ёму перамяшчэнняў на легкавым аўтатранспарце.
Прыярытэтнае развіццё атрымаюць рэйкавыя віды пасажырскага транспарту: метро, трамвай і чыгуначны транспарт.
Указ таксама прадугледжвае распрацоўку горадабудаўнічага праекта спецыяльнага планавання на тэрыторыю, прылеглую да перспектыўнай гарадской мяжы да другой кальцавой аўтамабільнай дарогі вакол Мінска. Гэты праект вызначыць інтэнсіўнасць выкарыстання, функцыянальнае заніраванне, іншыя рэгламенты горадабудаўнічага асваення, парадак вядзення Мінскім аблвыканкамам і Мінскім гарвыканкамам горадабудаўнічай дзейнасці.