Таццяна Лодава: «Каб была выніковасць, неабходны добрасумленнасць і імкненне да ўдасканалення»

- 15:14Индекс успеха, Могилевская область, Образование, Планерка

Пастаянны рух наперад, ініцыятыўнасць і мэтанакіраванасць. Гэтыя прынцыпы лічыць ключавымі ў рабоце начальнік аддзела па адукацыі Шклоўскага райвыканкама Таццяна Лодава. Падрабязнасці – у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

— У педагогіцы вы больш за чвэрць стагоддзя, паспяхова працавалі на розных пасадах. У чым заключаецца алгарытм эфектыўнай работы?

— Нейкіх канкрэтных рэцэптаў не існуе. Але ёсць аспект, без якога наўрад ці што атрымаецца. Трэба любіць сваю прафесію. У гэтым плане я лічу сябе шчаслівым чалавекам, бо займаюся той справай, да якой ля­жыць душа. Быць настаўнікам у свой час вырашыла свядома і ні разу не па­шкадавала, што пайшла менавіта гэтай жыццёвай дарогай. А каб была выніковасць, неабходны добрасумленнасць, патрабавальнасць, самааддача і імкненне да ўдасканалення. Так адношуся да работы сама, на гэта накіроўваю і нашы педагагічныя калектывы.

— Што ўяўляе сабой сёння сфера адукацыі Шклоўшчыны?

— У раёне функцыянуюць 32 навучальныя ўстановы з агульным ахопам больш за 3 тысячы дзяцей. Усе педагагічныя калектывы працуюць зладжана і плённа. У арганізацыі адукацыйнага працэсу выкарыстоўваем сучасныя тэхналогіі, хутка рэагуем на новаўвядзенні, укараняем інавацыі, рэалізуем рэспубліканскія экспе­рыментальныя праекты. Шэраг нашых устаноў з’яўляюцца абласнымі рэсурснымі цэнтрамі па трансляцыі інавацыйнага вопыту. Першачарговае значэнне надаём якаснай адукацыі. Але ў цэнтры ўвагі заўсёды і асоба дзіцяці. Імкнёмся раскрыць здольнасці вучняў, выхаваць іх дастойнымі людзьмі, падрыхтаваць да дарослага жыцця.

— На што робіце ўпор у выхаваўчай рабоце?

— Асаблівую значнасць у сённяшніх рэаліях набывае патрыятычнае выхаванне. Праз разнастайныя мерапрыемствы стараемся фарміра­­ваць у моладзі каштоўнасныя адносіны да гістарычнай і культурнай спадчыны, сацыяльную адказ­насць і грама­дзянскасць. У прыярытэце таксама прафарыентацыйная работа: нам важна дапамагчы кожнаму вучню знайсці сябе. Усвядомленаму прафесійнаму выбару спрыяе профільнае навучанне. Сёлета ў нас дзейнічаюць 23 профільныя класы, сярод якіх медыцынскія, ваенна-патрыятычныя, аграрныя, юрыдычныя, прававыя, педагагічныя. Акрамя таго, у рамках працоўнага навучання старшакласнікі яшчэ падчас вучобы ў школе маюць магчымасць набыць рабочую
прафесію.

— Прайшла палова навучальнага года. Як і дзе змаглі праявіць сябе вашы школьнікі?

— Вучні добра паказалі сябе ў алімпіядным руху. На трэцім этапе рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах навучэнцы заваявалі 7 пераможных дыпломаў. Сярод найбольш значных творчых перамог — бліскучыя выступленні на міжнародным конкурсе “Зоркі Прыдняпроўя”, рэспубліканскім конкурсе літаратурных і даследчых работ “Свет праваслаўя”. Традыцыйна вынікова нашы дзеці выступаюць на спартыўных турнірах і спаборніцтвах.

— Поспехі вучняў заўсёды залежаць ад педагогаў…

— Канечне! І наша настаўніц­тва — гэта выключныя прафесіяналы, якія бясконца любяць дзяцей і штодзень працуюць над раскрыццём іх талентаў. Педагогі бесперапынна займаюцца самаразвіццём, знаходзяцца ў творчым пошуку. Падтрымкай у гэтым ім служыць раённы вучэбна-метадычны кабінет, які матывуе на паляпшэнне прафесійнага майстэрства. Як вынік — звыш 70% педагогаў маюць вышэйшую ці першую кваліфікацыйную катэгорыю. Ёсць у нас і два настаўнікі-метадысты. Гэта Наталля Маскаленка з сярэдняй школы № 4 горада і Рыта Мішына з Забродскай сярэдняй школы.

— Якія мэты ставіце перад педагагічнымі калектывамі раёна на найбліжэйшую перспектыву?

— Планаў даволі шмат, і ўсе яны скіраваны на паляпшэнне якасці адукацыі. Калі гаварыць пра надзённае, то навучальныя ўстановы ўсебакова далучыліся да выбарчай кампаніі — многія школы з’яўляюцца ўчасткамі для галасавання. Педагогі праяўляюць актыўную грамадзянскую пазіцыю, яны задзейнічаны ў рабоце ўчастковых камісій, уваходзяць у склад ініцыятыўных груп, самі балаціруюцца ў дэпутаты. Усёй настаўніцкай грамадскасцю выбары право­дзім не для кагосьці, а для сябе, каб агульным народным рашэннем вызначыць далейшы шлях развіцця Беларусі.

Ганна СІНЬКЕВІЧ
Фота аўтара