«У лагеры вельмі прыемная атмасфера». Лета маладыя педагогі, муж і жонка Сечко, праводзяць актыўна і пазітыўна

- 12:02Учительский дуэт

Кожны дзень конкурсы, квесты, спартыўныя і творчыя спаборніцтвы — лета маладыя педагогі, муж і жонка Сечко, праводзяць не сумна, а актыўна і пазітыўна. Падрабязнасці – у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

Педагогі-філолагі Артур Юр’евіч і Аліна Юр’еўна Сечко — выпускнікі Брэсцкага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А.С.Пушкіна. Ён працуе настаўнікам беларускай мовы і літаратуры ў сярэдняй школе № 5 Ваўкавыска, а яна прывівае дзецям любоў да роднай мовы ў Субацкай сярэдняй школе. І вось ужо другое лета запар муж з жонкай працуюць важатымі ў летнім аздараўленчым лагеры “Рось”, што ў вёсцы Цеалін Ваў­кавыскага раёна.

— Працаваць тут даволі весела. На плечы выхавальнікаў кладзецца ўся крэатыўная праца, якую ў іншых лагерах могуць, напрыклад, выконваць педагогі-арганізатары. Мы не толькі сочым за побытам дзяцей, але і праводзім разам з імі ўвесь вольны час, прыдумваем і рыхтуем што­дзённыя танцавальныя, песенныя, тэатральныя нумары і іншыя творчыя выступленні, — расказвае Артур Юр’евіч. — Кожны дзень займаемся нейкім відам спорту. Гуляем у футбол, валейбол, баскетбол, настольны тэніс, ходзім плаваць на возера.

Сустракацца Аліна і Артур пачалі ў часы студэнцтва, шэсць гадоў назад, а пажаніліся ў мінулым жніўні, так што зусім хутка іх чакае першая сямейная ўрачыстасць — гадавіна вяселля. Артур Сечко ўпершыню адправіўся працаваць у “Рось” тры гады назад. Новы вопыт сумяшчэння педагогікі і адпачынку яму спадабаўся, і ўжо праз год ён прыехаў сюды са сваёй будучай жонкай. Сёння яны працуюць у чацвёртым атрадзе, дзе ў іх 27 падапечных 11—13 гадоў. Дарэчы, сярод дзяцей нямала тых, хто прыязджае адпачыць у лагер не першы раз і ўжо добра знаёмы з важатымі, таму гэтым летам хацеў трапіць менавіта на іх змену, да іх у атрад.

— Калі я пераехала жыць у Ваўкавыск з роднага Брэста, Артур прапанаваў мне папрацаваць летам разам, — прыгадвае, як стала важатай, Аліна Сечко. — Кожны дзень тут праходзіць насычана, весела і пазнавальна. У лагеры вельмі прыемная атмасфера. Амаль увесь час дзеці праводзяць без тэлефонаў, а таму ўцягнуты ва ўсе актыўнасці, якія прадугледжаны праграмай змены. Смартфоны ім выдаюцца на пару гадзін па вечарах, каб яны маглі патэлефана­ваць родным, сфатаграфавацца, зняць відэа, праверыць стужкі сацсетак. На працягу змены за доб­рыя, карысныя і важныя справы выхаванцы ўсіх атрадаў зарабляюць бонусы на карысць атрада ці для сябе. У мінулым годзе, калі была змена “Горад маёй мары”, выхаванцы збіралі грошы-цеалінкі, каб набыць будынкі для горада сваёй мары, а ў гэтым годзе яны збіраюць гадзіны і мінуты. Тэма гэтай змены — “Патруль часу”, таму і мясцовая валюта сімвалізуе час. Такі спаборніцкі момант матывуе хлопчыкаў і дзяўчынак быць актыўнымі ў грамадскай рабоце, дапамагаць у навядзенні парадку на тэрыторыі, паліве кветак. Да таго ж такая дзейнасць згуртоўвае дзяцей. Праз чатыры-пяць дзён яны ўжо сябруюць усім атрадам, а потым і атрадамі. Асаб­ліва прыемна глядзець, як старэйшыя дапамагаюць малодшым. Саперніцтва за перамогу ў конкурсах цудоўным чынам спалучаецца з узаемадапамогай і выручкай. Літаральна на 10—15 мінут спаборніцтва яны становяцца канкурэнтамі, а ўвесь астатні час застаюцца лепшымі сябрамі.

Кожны вечар выхаванцы лагера, запаўняючы экран настрою, зафарбоўваюць клетачку, якая сімвалізуе пройдзены дзень, пэўным колерам. Чырвоны сімвалізуе ўзнёслы настрой, жоўты — вясёлы, зялёны — спакойны і г.д. Цёмныя колеры на экране адлюстроўваюцца нячаста. Звычайна іх можна ўбачыць у пачатку змены, калі дзеці яшчэ не знаёмы адно з адным, адаптуюцца да новых умоў і новых людзей.

Як настаўнікі беларускай мовы і літаратуры педагогі праводзяць конкурсы, прысвечаныя веданню роднай мовы, беларускай культуры. Іх выхаванцам асабліва падабаюцца конкурсы накшталт “Сваёй гульні”, калі можна, выбіраючы заданні нізкага і высокага ўзроўняў складанасці, зараб­ляць правільнымі адказамі розную колькасць балаў, разгадваючы метаграмы, шарады, рэбусы. Увогуле, вывучаць беларускую мову дзецям больш за ўсё падабаецца праз гульні.

Познім вечарам і выхаванцы, і выхавальнікі, дабраўшыся да ложка, імгненна засынаюць. На пытанне, ці ўдаецца сумяшчаць работу ў лагеры з адпачынкам, педагогі адказваюць, што гэта ўдаецца тым, хто аддае перавагу актыўнаму адпачынку, а не пасіўнаму.

Марына КУНЯЎСКАЯ
Фота аўтара