Выхоўваем маленькіх “нехварэек”

- 7:14Выхаванне

Паўнацэннае выхаванне і развіццё дзіцяці магчыма толькі пры інтэграцыі адукацыйнай і аздараўленчай дзейнасці дашкольнай установы. Сумеснымі намаганнямі педагагічнага і медыцынскага персаналу мы дасягаем пэўных пазітыўных вынікаў у захаванні і ўмацаванні здароўя выхаванцаў.

Вынікі маніторынгу здароўя выхаванцаў становяцца прадметам абмеркавання педагогаў і медыкаў падчас педагагічных нарад. Сярод асноўных мерапрыемстваў, якія праводзяцца ў рамках маніторынгавай дзейнасці дашкольнай установы, — вывучэнне эфектыўнасці работы па стварэнні здароўезберагальнай сістэмы, па ахове і ўмацаванні фізічнага і псіхічнага здароўя выхаванцаў, што дазваляе даць якасную ацэнку дзейнасці ўстановы адукацыі. У цэнтры ўвагі спецыялістаў — вынікі паглыбленых медаглядаў дашкольнікаў, захворванні выхаванцаў, асаблівасці летняга аздараўлення, арганізацыі харчавання, выканання патрабаванняў СанПіН. Педагогі і медыкі робяць справаздачы аб мерах па зніжэнні захворванняў.

Мы імкнёмся вырашыць праблему ўмацавання здароўя дзяцей шляхам стварэння адаптыўнага фізкультурна-аздараўленчага асяроддзя, асаблівую ўвагу ўдзяляем забеспячэнню здароўезберагальнай накіраванасці адукацыйнага працэсу, уліку ўзроставых асаблівасцей дашкольнікаў. Педагогі дазіруюць разумовыя нагрузкі для дзяцей, падчас заняткаў праводзяць з імі рэлаксацыйныя паўзы, фізкультхвілінкі, ствараюць сітуацыі эмацыянальнага ўсплёску, выкарыстоўваюць спецыяльныя аздараўленчыя рухавыя гульні, элементы дыхальнай, зрокавай, пальчыкавай гімнастыкі.

Бацькі выхаванцаў перш за ўсё зацікаўлены ва ўмацаванні і захаванні здароўя дзяцей. З мэтай фарміравання ўсвядомленага бацькоўства ў пытаннях аздараўлення дзяцей у нашай дашкольнай установе працуе сямейны клуб “нехварэек”. Медыцынскія работнікі ўстановы праводзяць асветніцкую, кансультацыйную работу сярод бацькоў, рыхтуюць буклеты на тэмы “Мерапрыемствы па загартоўванні як аснова фарміравання здароўя дзяцей”, “Асцярожна — грып!”, “Меню выхаднога дня”, “Хатнія вячэры” і інш.

Сёння ў дашкольнай установе пры падтрымцы медыкаў праводзіцца прафілактыка парушэнняў паставы і плоскаступнёвасці, ранняя прафілактыка парушэнняў маўлення, зроку, карэкцыя асобасных адхіленняў у дашкольнікаў.

Жанна ФАЛІТАРЧЫК,
загадчык ясляў-сада № 9 Ліды.