Адразу 12 маладых спецыялістаў прыбылі ў навучальныя ўстановы Чавускага раёна

- 17:11Молодой специалист

Адразу дванаццаць маладых спецыялістаў прыбылі ў навучальныя ўстановы Чавускага раёна. Гэта настаўнікі, дэфектолаг, кухары, выхавальнікі і музычныя кіраўнікі дашкольнай адукацыі. Сярод маладых педагогаў шасцёра — выпускнікі мясцовых школ. Падрабязнасці – у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

З ліку такіх — настаўніца біялогіі Юлія Максімаўна Фаміна, якая размеркавалася ў сярэднюю школу № 1 райцэнтра. У прафесію педагог прыйш­ла свядома. Зараз яна заўзята рыхтуецца да працы.

— Мяне заўсёды прываблівала ўсё, што звязана з біялогіяй і геа­графіяй. А ўжо на прафесійны выбар паўплываў прыклад школьных настаўнікаў. Азы педагагічнай працы асвойвала па мэтавым накіраванні, бо хацелася вярнуцца менавіта на малую ра­дзіму. Трапіла не ў родную школу, але гэта не засмуціла. Працаваць хачу так, каб на занятках вучням было цікава. На мой погляд, захопленасць прадметам вельмі ўплывае на засваенне ведаў. Акцэнт буду рабіць таксама на практыка­арыентаванасць і ўзаемадзеянне з навучэнцамі. Нацэлена на плённую працу, бо планую заставацца ў прафесіі і пасля размеркавання, — паведаміла Юлія Фаміна.

Шлях у прафесію ў 1-й гарадской школе пачне і настаўніца анг­лійскай мовы Дар’я Алегаўна Манд­рык. Свае ўрокі малады педагог плануе будаваць на сучасных адукацыйных методыках, максімальным выкарыстанні камунікацыі і моўнай практыкі.

— Упор буду рабіць і на інды­ві­дуальны падыход да вучняў. Для кожнага з дзяцей паспрабую ства­рыць сваю траекторыю навучання. Спадзяюся, што гэта дапаможа дасягнуць добрай вучэбнай паспяховасці, — падзялілася Дар’я Мандрык.

Да работы ва ўстановах адукацыі Магілёўшчыны прыступілі 430 маладых педагогаў.

Сярод сёлетніх маладых спе­цыя­лістаў сярэдняй школы № 1 Чавус — настаўніца гісторыі і грамадазнаўства Настасся Андрэеўна Арлова і кухар Хрысціна Мікалаеўна Ганчарова. Перад пачаткам працоўных будняў дзяўчаты крыху хвалююцца.

— Для мяне выбар прафесіі быў спантанным. Але вучоба ва ўніверсітэце змяніла стаўленне да педагогікі. Напярэдадні 1 верасня перажываю аб тым, каб усё атрымалася на ўроках, але ў цэлым настрой пазітыўны. Ці буду настаўнічаць пасля размеркавання, пакажа час. Пакуль планую рэалізаваць сябе, набыць карысны і патрэбны вопыт, — заўважыла Настасся Арлова.

Пэўнае хваляванне прысутнічае і ў маладога кухара Хрысціны Ганчаровай. Але яна пераканана: усё будзе добра.

— За час вучобы ў каледжы атрымала трывалую тэарэтычную і практычную падрыхтоўку. Цяпер усё гэта паўтараю. Канечне, цяжкасці мо­гуць узнікнуць. У харчаванні навучэнцаў укараняюцца новыя прынцыпы, з якімі я пакуль малазнаёмая. Але ўпэўнена: калі сутыкнуся з цяжкасцямі, мяне падтрымаюць больш дасведчаныя калегі, — расказала Хрысціна Мікалаеўна.

У 1-й чавускай школе шмат увагі ўдзяляюць падтрымцы маладых спецыялістаў. Маладое папаўненне калектыву тут сустрэлі з клопатам і цеплынёй. У далейшым моладзі будуць аказваць дапамогу ў прафесійным станаўленні.

У раёне работа з маладымі кад­рамі — прыярытэтны напрамак дзей­насці ўстаноў адукацыі. Для пачынаючых педагогаў тут прадугледжаны шэраг стымулаў.

— Маладым спецыялістам па неабходнасці аказваецца садзейнічанне ў забеспячэнні жыллём. Для іх прадугледжаны стымулюючыя і кампенсуючыя выплаты. Многае робіцца ў плане аказання маральнай і псіхалагічнай дапамогі. У нас развіты інстытут настаўніцтва, дзейнічаюць метадычныя аб’яднанні і раённая школа станаўлення маладога спецыяліста, дзе можна атры­маць любыя парады і кансультацыі. Усё гэта ў комплексе дапамагае маладым педагогам хутчэй уліцца ў працоўныя будні, матывуе імк­нуцца да прафесійнага ўдасканалення, — адзначыў начальнік аддзела па адукацыі Чавускага райвыканкама Дзяніс Нікіфараў.

Пасля заканчэння тэрміну размеркавання жыць і працаваць у Чавускім раёне застаюцца каля 65% педагогаў.

Ганна СІНЬКЕВІЧ
Фота аўтара