Арганізаваць навучанне маладых настаўнікаў і абмен напрацоўкамі паміж вопытнымі педагогамі дапаможа метадычны квест

- 13:17Клуб «Хрустальный журавль»

Метадычны квест дазваляе арганізаваць навучанне маладых і нявопытных педагогаў, абмен вопытам паміж педагогамі, якія маюць аўтарскія напрацоўкі, прэзентацыю лепшых дасягненняў самых дасведчаных, а галоўнае — дае магчымасць зрабіць гэта ўсё ў камфортным рэжыме, у зручны час, падчас зносін з калегамі. Такую форму метадычнай работы ў нашай гімназіі выкарыстоўваю два гады.

Квест (ад англ. Quest — “пошук”) — гэта інтэрактыўная гульня з сюжэтнай лініяй, якая заключаецца ў рашэнні розных галаваломак і лагічных заданняў. Доўгі час папулярнай забавай моладзі былі анлайн-квесты, зараз усё большую цікавасць выклікаюць так званыя жывыя квесты ў рэальнасці, а на дапамогу педагогам прыходзіць метадычны квест.

Мэта метадычнага квеста — актуалізацыя наяўных ведаў па тэме, набыццё новых ведаў і ўменняў, іх сістэматызацыя, абмен вопытам паміж педагогамі, прэзентацыя лепшых напрацовак.

Для таго каб праходжанне квеста было цікавым, неабходна прадумаць некаторыя моманты.

  1. Час.

Метадычны квест можна праводзіць на працягу аднаго дня (калі не прадугледжваюцца аб’ёмныя заданні) або на працягу некалькіх дзён (звычайна — ты­дзень), што дазваляе ўдзельнікам вывучаць прапанаваныя матэрыя­лы і выконваць заданні ў зручны для іх час.

  1. Маршрутны ліст.

Маршрутны ліст можа выдавацца кожнаму ўдзельніку квеста ці адзін на групу. У ім зазначаюцца прыпынкі (станцыі), заданні і тэрміны для іх выканання. Маршрутны ліст дапамагае вызна­чыць удзельнікам квеста неабходныя рэсурсы для яго праходжання, атрымаць уяўленне аб складанасці заданняў і падрыхтаваць аўтарскія матэрыялы для дэманстрацыі.

Паважаныя калегі!

Мы адпраўляемся з вамі ў чарговае займальнае метадычнае падарожжа ў свет адораных і высокаматываваных навучэнцаў. Каб падарожжа прайшло з карысцю, выконвайце заданні, збірайце словы-падказкі, атрымлівайце бонусы!

Дэвізам нашага падарожжа стануць словы Аўгуста Бебеля

Працуйце дружна сваёй прадметнай суполкай, вучэбна-метадычным аб’яднаннем, збярыце словы-падказкі і даведайцеся гэтыя словы! Словы-падказкі запісвайце ў канцы маршрутнага ліста.

Што б вам хацелася сабраць у сваю метадычную скарбонку за час вашага падарожжа па тэме “Адоранае дзіця: ад выяўлення да рэалізацыі”? Запішыце.

Збярыце матэрыялы па тэме.

Вызначыце, што вам ужо вядома па тэме. Для гэтага сумесна дайце адказ на пытанне “Хто яно, адоранае дзіця?”. Запішыце некалькі прыкладаў.

Прыпынак № 1. Што азначае паняцце “адоранае дзіця”? Каб даць адказ на гэтае пытанне, вывучыце інфармацыю па спасылцы на QR-код.

Прыпынак № 2. А як выявіць адоранае дзіця? Правядзіце даследчую работу. Знайдзіце ў інтэрнэце дыягностыкі, тэсты, методыкі і іншыя сродкі, якія дазваляюць выявіць адоранае дзіця. Падрыхтуйце электронны буклет са знодзенымі матэрыяламі, падзяліцеся буклетам у суполцы “Настаўніцкая”. Па выніках выкананай работы кожная прадметная суполка, вучэбна-метадычнае аб’яднанне атрымаюць слова-падказку.

Атрыманыя словы-падказкі запішыце ў канцы маршрутнага ліста.

  1. Бонусы.

Кожны чалавек, выконваючы заданне, хоча атрымаць нейкую ўзнагароду. Бонусам у метадычным квесце могуць ­стаць спасылкі на цікавыя матэрыялы па тэме (у выгля­дзе QR-кода), раздатачны матэрыял, групавыя фота, выкананыя пры праходжанні заданняў, распрацоўкі ўдзель­нікаў квеста і інш.

  1. Тэма квеста.

Тэма квеста павінна быць актуальнай для ўсяго педагагічнага калектыву (напрыклад, квест можна правесці пры падрыхтоўцы да педагагічнага савета). Гэта дазволіць кожнаму педагогу актыўна ўключыцца ў праходжанне заданняў і адначасова ўсвядоміць, на якія пытанні атрыманы адказы, а якія патрабуюць дапрацоўкі. Напрыклад, метадычны квест “Адоранае дзіця: ад выяўлення да рэалізацыі” ці “Наш лепшы метапрадметны ўрок, або Як фарміраваць функцыянальную дасведчанасць навучэнцаў”.

  1. Заданні.

Заданні квеста павінны быць разнастайнымі, але не вельмі складанымі. Лепш за ўсё прапаноўваць заданні па ступені ўскладнення:

  • тэорыя (каб выканаць заданне, азнаёмцеся з прапанаванымі матэрыяламі і адкажыце на пытанні…);
  • пошук і апрацоўка (правя­дзіце даследчую работу, знайдзіце ў інтэрнэце інфармацыю, якая дазволіць… Падрыхтуйце электронны буклет (друкаваны буклет, прэзентацыю, зборнік і г.д.) са знойдзенымі матэрыяламі, падзяліцеся ў…);
  • а што ў нас ужо ёсць? (ці задумваліся вы над тым, што ў нашай установе ёсць… дзе можна атрымаць… Наведайце гэты кабінет (чалавека, групу людзей і г.д.). Выканайце заданні, якія вам будуць прапанаваны, зрабіце фота, вынік работы размясціце, адпраўце, раздрукуйце і г.д.);
  • вопыт (падзяліцеся вопытам работы па тэме… Стварыце плакат ці інфаграфіку, дзе адлюструйце… што дазваляе вам дасягаць поспеху. Вынік работы прадастаўце ў метадычны кабінет (размясціце…; падзяліцеся… і г.д.).

  1. Матывацыя.

Для таго каб квест быў пройдзены ад пачатку і да канца, неабходна прыдумаць матыватар. Я выкарыстоўваю цытату, якую неабходна збіраць на працягу квеста. За кожнае выкананае заданне можна атрымаць частку цытаты і размясціць яе ў маршрутны ліст. Бонусы ўдзельнікі атрымліваюць пры прад’яўленні ўсёй цытаты.

Метадычны квест, спланаваны і праведзены такім чынам, дазваляе вырашаць метадычныя задачы, рацыянальна расходуе час удзельнікаў, забяспечвае дыферэнцыраваны падыход у рабоце з педагогамі і дазваляе правесці час цікава.

Алена АСКІРКА,
намеснік дырэктара па вучэбна-метадычнай рабоце гімназіі № 1 Ваўкавыска,
настаўнік-метадыст, член клуба “Крыштальны журавель”