Дызайн для маленькіх

- 7:24Навіны рэгіёнаў

У Капыльскім раёне супрацоўнікі ўстаноў дашкольнай адукацыі актыўна дзеляцца сваім вопытам работы падчас правядзення творчых майстар-класаў. Шэраг такіх мерапрыемстваў быў прысвечаны развіццю творчых здольнасцей дзяцей.

— Правядзенне майстар-класаў у нашым раёне не з’яўляецца спантанным. Па выніках анкетавання выхавальнікаў у канцы кожнага навучальнага года мы выяўляем пэўныя запыты педагогаў раёна па розных актуальных тэмах дашкольнай адукацыі, — расказвае Алена Віктараўна Серадзінская, метадыст раённага вучэбна-метадычнага кабінета аддзела адукацыі, спорту і турызму Капыльскага райвыканкама. — Падчас наведвання ўстаноў дашкольнай адукацыі, франтальнага вывучэння іх дзейнасці, правядзення конкурсаў мы выяўляем цікавых, творчых, зацікаўленых педагогаў. На шчасце, ва ўстановах раёна шмат сапраўдных прафесіяналаў, якія гатовы не толькі творча працаваць, але і дзяліцца сваімі працоўнымі здабыткамі. Многа і тых, хто імкнецца самаўдасканальвацца і з задавальненнем наведвае такія майстар-класы.

Так, напрыклад, з ахвотай калегі ішлі на майстар-клас да С.В.Гецман, выхавальніка ДЦРД “Сонейка” Капыля, па тэме “Выкарыстанне нетрадыцыйных тэхнік малявання ў выяўленчай дзейнасці дашкольнікаў”. Педагог упэўнена, што нетрадыцыйныя тэхнікі цудоўна развіваюць творчыя здольнасці дзяцей. Асаблівую ўвагу Святлана Валер’еўна ўдзяляе рабоце з выхаванцамі спецыяльнай групы з цяжкімі парушэннямі маўлення, бо ў такіх дзяцей часта назіраецца і парушэнне маторыкі. На занятках для творчасці няма ніякіх абмежаванняў — можна маляваць чым хочаш і як хочаш, слова “нельга” выхавальнік не вымаўляе. Малюючы незвычайным спосабам, дзеці не баяцца памыляцца, бо ўсё лёгка можна выправіць. Дзеці на занятках адчуваюць станоўчыя эмоцыі, знаходзяць упэўненасць у сабе і пачынаюць адчуваць сябе мастакамі. На майстар-класе педагог прапанавала калегам паспрабаваць тэхнікі гратаж, манатыпія, ніткаграфія, малявання пальцамі, далонямі, ватнымі палачкамі, кавалачкамі паралону, каляровымі пырскамі і інш.

А.М.Каленчыц, выхавальнік ясляў-сада № 1 Капыля, праводзіць майстар-клас па тэме “Развіццё творчых здольнасцей дашкольнікаў у дызайн-дзейнасці”. Дзіцячы дызайн — гэта асаблівы і надзвычай разнастайны від творчасці. На занятках Алена Міхайлаўна стараецца пашыраць веды дзяцей пра ўласцівасці розных матэрыялаў, сфарміраваць навыкі і ўменні работы з імі, заклікае іх эксперыментаваць з матэрыяламі. Дзеці пад яе кіраўніцтвам робяць не проста вырабы, а прадметы для афармлення інтэр’ера, падарункі для бацькоў або сяброў. Тэматыка работ разнастайная: запрашэнні на свята, віншавальныя паштоўкі, валянцінкі, роспіс велікодных яек. Падчас майстар-класа Алена Міхайлаўна падкрэслівае, што першыя крокі ў дызайне настолькі простыя, што не патрабуюць ад дзяцей вялікіх намаганняў. Разам з ёй калегі стваралі з прыродных матэрыялаў міні-сады ў шкляных ёмістасцях.

Т.Р.Мельнічэнка, выхавальнік ДЦРД “Сонейка” Капыля, праводзіць майстар-клас па тэме “Метад нагляднага мадэлявання ў навучанні дашкольнікаў”. Метад мадэлявання — рэальнага, матэматычнага, нагляднага, сімвальнага — з’яўляецца надзвычай эфектыўным для навучання, развівае прасторавае ўяўленне, дазваляючы ўспрымаць складаную інфармацыю і зрокава ўявіць абстрактныя паняцці. На майстар-класе Таццяна Рыгораўна дэманструе выкарыстанне метаду мадэлявання пры навучанні дзяцей асновам бяспекі жыццядзейнасці, матэматыкі, на занятках па выяўленчым мастацтве, для прывіцця працоўных навыкаў. Педагог звяртае ўвагу на эфектыўнасць метаду для развіцця маўлення, у тым ліку і ў дзяцей з цяжкімі парушэннямі.

Дар’я РЭВА.
Фота прадастаўлена раённым ВМК аддзела адукацыі,спорту і турызму
Капыльскага райвыканкама.