Новыя выклікі патрабуюць новых рашэнняў

- 15:26Актуально, Апошнія запісы, Рознае

Укараненне інфармацыйных тэхналогій у выхаваўчую работу абмеркавалі ўдзельнікі рэспубліканскага практыка-арыентаванага семінара “Інфарматызацыя выхаваўчага працэсу ў вышэйшай школе”. Удзел у семінары прынялі прадстаўнікі Міністэрства адукацыі і Рэспубліканскага інстытута вышэйшай школы, кіраўнікі выхаваўчых структур універсітэтаў краіны.

Намеснік начальніка ўпраўлення па справах моладзі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь Таццяна Сіманоўская, адкрываючы семінар, падкрэсліла, што ў Гродзенскім дзяржаўным універсітэце імя Янкі Купалы назапашаны значны вопыт па ўкараненні сучасных тэхналогій не толькі ў навуковую і адукацыйную дзейнасць, але і ў выхаваўчы працэс.

Гаспадары мерапрыемства прадставілі вопыт прымянення такіх тэхналогій у грамадзянска-патрыятычным і маральным выхаванні студэнтаў. Загадчык кафедры журналістыкі Тамара Піваварчык расказала аб новых інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогіях у ідэалагічнай рабоце з моладдзю.


— Інтэрнэт выклікаў з’яўленне не толькі новых відаў дзейнасці і новых форм камунікацыі, але і новых сацыяльных груп і ідэалагічных канструкцый, — адзначыла Тамара Анатольеўна. — У ГрДУ, улічваючы гэтыя працэсы, укараняюць новыя тэхналогіі эфектыўнага кіравання інфармацыйнымі патокамі. Асабліва хочацца адзначыць студэнцкія медыягрупы, удзельнікі якіх кіруюць кантэнтам на сайтах, задаюць тон на форумах і ў блогах пры абмеркаванні падзей. Яны забяспечваюць аператыўнае абнаўленне інфармацыі на сайтах (у тым ліку ў выхадныя дні), кругласутачнае мадэрыраванне груп у сацыяльных сетках, выкарыстанне сеа-аптымізацыі, работу з інструментамі Google Analytics. Акрамя афіцыйных акаўнтаў ГрДУ, адміністратарам якіх з’яўляецца Цэнтр па сувязях з грамадскасцю, у сацыяльных сетках прадстаўлены акаўнты пярвічнай арганізацыі БРСМ, каардынацыйнага студэнцкага савета ўніверсітэта, творчага цэнтра, прафкама студэнтаў, студэнцкага гарадка, а таксама “Вечарынкі ГрДУ”, “Alma-mater ГрДУ імя Янкі Купалы”. Наша агульная задача — гэта стварэнне нацыянальнага, інтэгральнага, мабільнага і інтэрактыўнага асяроддзя абмену інфармацыяй, якое б прапагандавала сапраўдныя каштоўнасці і такім чынам аказвала ўплыў на светапогляд людзей.

Аб інфармацыйных тэхналогіях у грамадзянска-патрыятычным выхаванні студэнтаў на прыкладзе рэалізацыі праекта “Жывая гісторыя” расказаў метадыст аддзела падтрымкі і рэалізацыі маладзёжных праектаў і ініцыятыў упраўлення выхаваўчай работы з моладдзю ГрДУ Сяргей Іваноў.


У кожным універсітэце краіны ёсць уласны і па многіх параметрах унікальны вопыт выкарыстання ІКТ у выхаваўчым працэсе. Сваімі напрацоўкамі падзяліўся і намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце студэнцкага гарадка Белдзяржуніверсітэта Дзмітрый Мікулка, які расказаў аб інфармацыйным забеспячэнні выхаваўчай работы ў інтэрнатах. Вопыт выкарыстання ІКТ у сямейным выхаванні моладзі прадставіла начальнік аддзела выхаваўчай работы з моладдзю Брэсцкага дзяржуніверсітэта імя А.С.Пушкіна Таццяна Кошык, аб выкарыстанні ІКТ у дзейнасці сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы гаварыла начальнік гэтай службы Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі Іна Сівохіна.

Вынікі работы першага дня семінара падвяла Т.А.Сіманоўская.

Другі дзень работы рэспубліканскага практыка-арыентаванага семінара пачаўся з прэзентацыі аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы “Электронны журнал куратара”. Гэты праект ініцыіраваны Рэспубліканскім інстытутам вышэйшай школы і ГрДУ. Начальнік аддзела ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў вышэйшай школе РІВШ Святлана Сергяюк адзначыла перспектыўнасць такой формы работы, якая дапаможа аптымізаваць дзейнасць куратара вучэбнай групы. Удзельнікі семінара мелі магчымасць апрабаваць электронны журнал, убачылі яго магчымасці. Практычныя заняткі па рабоце з ЭЖК правялі супрацоўнікі інфармацыйна-аналітычнага цэнтра ГрДУ.

Завяршыўся семінар круглым сталом, да якога далучыўся намеснік міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь В.В.Якжык. Віктар Віктаравіч адзначыў, што інфарматызацыя павінна выкарыстоўвацца на карысць развіцця выхаваўчага працэсу.

Падчас круглага стала абмяркоўваліся таксама пытанні прафарыентацыйнай работы і арганізацыі вольнага часу студэнтаў, былі падведзены вынікі мінулага навучальнага года ў сферы выхаваўчай і ідэалагічнай работы. В.В.Якжык звярнуў увагу і на тыя кірункі работы, якія будуць актуальнымі ў новым навучальным годзе. Сярод іх — грамадска значная падзея ў жыцці краіны — выбары ў парламент.

На думку ўдзельнікаў семінара, такія практыка-арыентаваныя мерапрыемствы трэба праводзіць пастаянна. Месцамі іх правядзення стануць тыя УВА, дзе будзе з’яўляцца і ўкараняцца новы вопыт, карысны ўсім удзельнікам адукацыйнага і выхаваўчага працэсу.

Надзея ВАШКЕЛЕВІЧ.
Фота Кацярыны КАЛАНТАЙ.