Першы адкрыты конкурс маладых журналістаў “Маладзёжны медыякантэнт” стартаваў у Полацку. Да ўдзелу ў ім арганізатары запрасілі моладзь з устаноў агульнай сярэдняй, прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, дадатковай і вышэйшай адукацыі. Далучыцца да конкурсу і паспрабаваць свае сілы па пяці напрамках — “Відэа”, “Анлайн-журналістыка”, “Фота”, “Радыё”, “Інтэрактыўныя медыя” — могуць аўтарскія калектывы і аўтары ва ўзросце ад 14 да 31 года.
—Мы паставілі мэту аб’яднаць у адзінай інфармацыйнай прасторы з выкарыстаннем магчымасцей вэб-сайтаў творчых маладых людзей Віцебшчыны, якія робяць першыя крокі ў журналістыцы, фота-, кіна- і відэамастацтве, — расказала кіраўнік студыі “Медыя-Мікс” Полацкага раённага цэнтра дзяцей і моладзі Наталля Сляпцова. — Конкурс накіраваны на стварэнне ўмоў для асобаснага і творчага самаразвіцця юнакоў і дзяўчат, пашырэнне іх удзелу ў маладзёжным супрацоўніцтве, сацыяльна значнай дзейнасці, рабоце па захаванні і прымнажэнні маральных і культурных традыцый, выхаванні патрыятызму і грамадзянскай адказнасці, распрацоўцы і рэалізацыі прыярытэтных напрамкаў маладзёжнай палітыкі, а таксама на прыцягненне прадстаўнікоў улады, бізнесу, СМІ да развіцця стваральнай актыўнасці моладзі, папулярызацыю медыятворчасці і праектнай дзейнасці навучэнцаў і студэнтаў. Першапачаткова збіраліся арганізаваць конкурс для кінааматараў, але потым пашырылі рамкі, таму што ўдзельнікам сапраўды ёсць што паказаць. Ключавымі могуць стаць конкурсныя матэрыялы, якія адлюстроўваюць імкненне маладога пакалення вывучаць гісторыю роднага краю, народныя традыцыі і звычаі, інавацыйны, інтэлектуальны, творчы, культурны патэнцыял дзяцей і моладзі — будучыні нашай краіны. Цікава, чым жыве моладзь.
Ініцыятыву раённага Цэнтра дзяцей і моладзі, упраўлення па адукацыі падтрымалі Полацкі райвыканкам і Полацкі дзяржаўны ўніверсітэт, Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт імя П.М.Машэрава, Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт. Эксперты з ліку прафесарска-выкладчыцкага складу названых УВА ўвайшлі ў аргкамітэт і журы. Навучэнцы студыі “Медыя-Мікс” стварылі яркі прома-ролік, з якім можна азнаёміцца на сайце Цэнтра дзяцей і моладзі і ў сацыяльных сетках. Конкурс прадугледжвае правядзенне круглых сталоў, майстар-класаў, дэбатаў і шэрага іншых мерапрыемстваў, уключаючы дыстанцыйныя. Першы этап спаборніцтва завочны, заяўкі на ўдзел і конкурсныя работы прымаюцца да 27 верасня. Згодна з палажэннем, на конкурс прадстаўляюцца відэа-, аўдыя-, фота-, тэкставыя матэрыялы, якія адпавядаюць напрамку, з ілюстрацыямі і інтэрактыўныя праекты, створаныя любымі даступнымі сродкамі.
Канкурсант мае права заявіць адразу некалькі работ, але не больш за адну, пацверджаную асобнай электроннай заяўкай, у кожнай намінацыі. Пры гэтым працягласць відэароліка — да 15 мінут, аўдыяроліка — ад 1,3 да 10 мінут, інтэрактыўнага фільма — да 15 мінут, аб’ём тэкставых матэрыялаў — не больш за 3500 знакаў. Відэа павінна быць зманціравана ў адзін фільм, мець пачатковыя цітры з абавязковым указаннем яго назвы, аўтары могуць быць указаны ў пачатку або ў канцы матэрыялу. Відэаролікі прымаюцца ў фарматах avi, mp4, памер кадра 16:9; разрозненне 720х576 px, 1280х720 px, 1920х1080 px, на лічбавых носьбітах або праз спасылку на файлаабменніках ці ў выглядзе адкрытай спасылкі на YouTube, сапраўднай да 27 верасня бягучага года. Фармат конкурснага аўдыяроліка — mp3 з бітрэйтам 320 кбіт/с, wav ці aiff, частата дыскрэтызацыі гуку — 44100 або 48000 Гц, ад 24 біт, стэрэа або мона. У напрамку фота дапускаюцца аўтарскія праекты, што ўтрымліваюць не менш за 5 асобных фатаграфій, аб’яднаных адзінай ідэяй, у фармаце jpg з разрозненнем не менш за 2000 px па кароткім боку, магчыма фотаапрацоўка. Не разглядаюцца асобныя фота і работы, прадстаўленыя не ў выглядзе асобных файлаў у фармаце jpg — напрыклад, прэзентацыі PowerPoint, pdf, gif. Конкурсныя публікацыі або цыклы публікацый для секцыі “Анлайн-журналістыка” прымаюцца ў выглядзе публікацый у адным з жанраў перыядычнага друку (нататка, рэпартаж, інтэрв’ю, нарыс і інш.), аб’яднаных агульнай задумай, не выключаецца графічная ілюстрацыя фармату jpg (газета, часопіс). На секцыю “Інтэрактыўныя медыя” ўдзельнікі могуць дасылаць рэалізаваныя інтэрнэт-праекты (сайт, мабільны дадатак, чэлендж, чат-бот, квест, група ў сацыяльнай сетцы, блог, YouTube-канал); камп’ютарныя дадаткі (дапускаецца дэманстрацыйная версія з абавязковай магчымасцю геймплэя), інтэрактыўныя фільмы і медыяінсталяцыі, дызайн гульнявога ўзроўню (гульнявой карты) або дадатак дапоўненай/віртуальнай рэальнасці. Даецца кароткае апісанне праекта з указаннем назвы, мэты, задач, этапаў работы, зместу кантэнту, чаканых вынікаў, колькасці карыстальнікаў з абавязковай спасылкай на інтэрнэт-рэсурс. Для ўдзелу ў завочным адборы праекты для ўказанай секцыі загружаюцца ў выглядзе дэманстрацыйных відэаролікаў працягласцю да 10 мінут у фарматах H264/AAC, mp4 або mov, якія адлюстроўваюць сутнасць праекта, заяўленага на конкурс. Рэгістрацыйная форма ўдзельніка і патрабаванні да афармлення работ размешчаны на сайтах упраўлення па адукацыі райвыканкама і раённага Цэнтра дзяцей і моладзі.
Правядзенне другога этапу конкурсу і падвядзенне вынікаў плануецца ў Полацку. Да 4 кастрычніка эксперты зробяць ацэнку прадастаўленых матэрыялаў у 28 намінацыях, вызначаць самыя цікавыя артыкулы, праграмы, сцэнарыі, лепшых карэспандэнтаў, вядучых, рэпарцёраў, аператараў. Аўтары найбольш цікавых і змястоўных работ атрымаюць запрашэнне да ўдзелу ў другім (вочным) этапе конкурсу. Вызначэнне і ўзнагароджанне пераможцаў мяркуецца правесці не пазней за 1 снежня. Конкурсныя матэрыялы могуць быць выкарыстаны ў публікацыях на рэсурсах упраўлення па адукацыі Полацкага райвыканкама і іншых афіцыйных рэсурсах, інфармацыя аб выніках конкурсу будзе аператыўна размяшчацца на сайце ўпраўлення па адукацыі.
Таццяна БОНДАРАВА.
Фота прадастаўлена студыяй “Медыя-Мікс” Полацкага раённага цэнтра дзяцей і моладзі.