Выхаванцы ў дапамогу дворніку

Прывучаць чалавека да працы і вучыць з павагай ставіцца да чалавека працы трэба змалку. Такія каштоўнасці фарміруюцца ў сям’і, затым да справы далучаецца дашкольная ўстанова, пазней — школа.

Вельмі важна не ўпусціць той момант, калі, пазнаючы свет, дзіця з задавальненнем спрабуе сябе ў розных сітуацыях, калі яму цікава ўсё. Гэты невялікі адрэзак часу імкнуцца выкарыстаць у Бацвінаўскім яслях-садзе Чачэрскага раёна. Чым будуць займацца малыя, залежыць ад пары года. Для саміх жа дашкалят найцікавейшы сезон — восень. Апалае з дрэў рознакаляровае лісце ў маленькіх руках хутка ператвараецца ў прыгожыя букеты. Сабраўшы, дзятва выкладае іх у радок на лаўку, а потым бяжыць на дапамогу дворніку. Узброіўшыся рознымі прыладамі, хлопчыкі і дзяўчынкі пачынаюць збіраць лісце.

Цікава назіраць за гэтай жвавай кагортай. Здаецца, дзеці добра разумеюць, што зрабіць справу на выдатна можна толькі згуртаваўшыся, а таму ўсе крыўды застаюцца ўбаку. Па-дзелавому дашкаляты дамаўляюцца аб тым, хто будзе зграбаць апалае лісце, а хто будзе збіраць яго, і праца пачынаецца.

— Усё пачалося з зацікаўленасці выхаванцаў працай дворніка падчас восеньскіх прагулак, — расказвае выхавальнік Зінаіда Добыш. — А потым мы вырашылі, што нядрэнна будзе, калі дзеці і самі папрацуюць. Сапраўды, іх цікавасць і павага да працы дарослых узрастае, яны з гордасцю прымаюць удзел у навядзенні парадку, тым больш што пасля могуць убачыць вынікі сваёй працы.

Гэта добрая ва ўсіх адносінах выхаваўчая работа: дзеці далучаюцца да справы, паміж імі ўзнікаюць дзелавыя зносіны, нават самыя гарэзлівыя і непаседлівыя не адбіваюцца ад калектыву.

Наталля ЛУТЧАНКА.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *