Англійская мова: творчыя прыёмы без перагрузкі

- 15:42Адукацыйная прастора

Зацікавіць вучняў прадметам, сфарміраваць трывалыя веды па замежнай мове і пры гэтым пазбегнуць перагрузкі — няпростая задача нават для вопытнага настаўніка. За два гады работы ў школе я зразумела, што калі да выкладання падыходзіць творча, выкарыстоўваць цікавыя нетрадыцыйныя формы работы, можна справіцца і з такімі цяжкасцямі.

Прымяненне на ўроках інсцэніровак можа дапамагчы ў вырашэнні некаторых арганізацыйных праблем і стаць стымулам да вывучэння англійскай мовы. Напрыклад, інсцэніроўка па вядомай усім казцы “Церамок”.

Teremok

Story-Teller: The Mouse has no father, no mother, no house and no friends. She is very unhappy. One day she went for a walk and came to a beautiful little house in the forest.

The Mouse: What a nice Teremok! I must live here.

The Green Frog: Good morning, Mouse.

The mouse: Good morning. Who are you?

The Green Frog: I am a Green Frog! I can jump and sing.

The Mouse: I’m a little mouse. Let’s live together!

The Green Frog: Let’s sing a song! The more we are together…

Story Teller: So the mouse and the Green Frog live together. They like to eat much and then to sing a song.

The Hare: Good afternoon. I am a White Hare! I am very unhappy. I have no friends. But I can jump and work.

The mouse, The Green Frog:  Let’s live together!

Story Teller: So the mouse and the Green Frog, and The Hare live together. They eat much, work much and then they sing a song…

Заўважыла, што новы моўны ма­тэрыял лягчэй за ўсё пераходзіць у доўгачасовую памяць дзіцяці і пры неабходнасці хутка прыгадваецца, калі ён звязаны не з дак­ладна сфармуляванымі правіламі, а з яркімі, звонкімі вобразамі. Калі мова і рух ідуць поруч, калі мы акцэнтуем рытм, пляскаючы ў далоні або тупаючы нагамі, гэта садзейнічае больш хуткаму і трываламу запамінанню верша або песні.

Here is my turtle (паказваем кулак, вялікі палец уверх),

He lives in a shell (вялікі палец хаваем у кулак).

He likes his home

Very well (ківаем галавойтак”).

He pokes his head out (зноў высоўваем вялікі палец, памахваем)

When he wants to eat.

And pulls it back in (палец хаваем у кулак)

When he wants to sleep (нахіляем галаву, закрываем вочы).

Чытанне ўголас у пачатку кожнага ўрока адных і тых жа невялікіх вершаў, напоўненых эмацыянальнымі перажываннямі, добра ўплывае на дзяцей псіхалагічна, абавязкова знаходзіць водгук у іх, лёгка запамінаецца. На сваіх уроках прапаноўваю вучням не толькі прапляскаць рытм верша, песенькі, але і пазнаць верш па рытме, паслухаць і паназіраць, або нават пагудзець, праспяваць ці гучна прагаварыць, паказаць дзеяннямі тое, што спяваюць або гаво­раць іншыя. Працэс паглыблення ў мову можна ўзмацніць спевам песенек з рухамі:

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes.

На заключным этапе ўрока часам бывае вельмі складана засяродзіць увагу ўсяго класа. І тут на дапамогу прыходзяць невялікія, але цікавыя гісторыі, казкі, легенды, байкі.

The goose that laid the Golden Eggs

Once upon a time, a man and his wife had the good fortune to have a goose which laid a golden egg every day. Lucky though they were, they soon began to think they were not getting rich fast enough.

They imagined that if the bird must be able to lay golden eggs. Its insides must be made of gold.

And they thought that if they could get all that precious metal at once, they would get mighty rich very soon. So the man and his wife decided to kill the bird.

However, upon cutting the goose open, they were shocked to find that its innards were like that of any other goose!

MORAL: Think before you act.

Усе гэтыя творчыя прыёмы ўдала ўплятаюцца ў кампазіцыю майго ўрока, дазваляюць з лёгкасцю далучыць дзяцей да ўдзелу ў розных формах дзейнасці, і ў канцы ўрока вучні не выгля­даюць стомленымі, нягледзячы на тое, што ўсе працавалі многа і добрасумленна.

Лізавета КАЗЕЛЬСКАЯ,
малады спецыяліст, настаўніца англійскай мовы
Парэцкай сярэдняй школы Гродзенскага раёна.
Фота аўтара.