Дыстанцыйныя алімпіяды — крок да поспеху

Сучасная адукацыя цесна звязана з інфарматызацыяй грамадства, магчымасцю выкарыстання інтэрнэт-рэсурсаў у адукацыйных мэтах. У Поразаўскай школе ўдзел у дыстанцыйных алімпіядах стаў добрай традыцыяй. Дыстанцыйныя алімпіяды разглядаюцца тут як якасна новы від навучання, які грунтуецца на самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў, сучасных метадах навучання, тэхнічных сродках і спосабах перадачы інфармацыі.

Умовы правядзення дыстанцыйных алімпіяд розныя, што спрыяе развіццю творчых і індывідуальных здольнасцей высокаматываваных навучэнцаў.

Як адзначыла навучэнка 11 класа Лізавета Балюк, удзел у дыстанцыйных алімпіядах дазволіў ёй ва ўмовах псіхалагічнага камфорту праверыць глыбіню сваіх ведаў па біялогіі і прымяніць іх у нестандартнай сітуацыі, пашырыць кругагляд, эрудыцыю і развіць лагічнае мысленне, параўнаць свой узровень ведаў з узроўнем ведаў навучэнцаў Беларусі і краін СНД.


— Асаблівасцю дыстанцыйных алімпіяд — Міжнароднай анлайн-алімпіяды Фоксфарда і Першай біялагічнай алімпіяды БДУ, — расказвае Лізавета, — з’яўляецца тое, што пасля выканання заданняў праводзіцца іх відэаразбор. Найбольш даступнымі і змястоўнымі былі каментарыі Дзмітрыя Барысавіча Сандакова, старшыні аргкамітэта біялагічнай інтэрнэт-алімпіяды дацэнта кафедры фізіялогіі біялагічнага факультэта БДУ, і Аляксея Віктаравіча Лагодзіна, дацэнта кафедры генетыкі біялагічнага факультэта БДУ. Цяпер я з вялікай цікавасцю знаёмлюся з інфармацыяй, якую арганізатары алімпіяды размяшчаюць “УКантакце” ў суполцы “Біялагічная інтэрнэт-алімпіяда”. Змест заданняў спаборніцтваў дазваляе гаварыць аб дыстанцыйнай алімпіядзе як магчымым варыянце дыстанцыйнага навучання.

Дарэчы, Лізавета стала абсалютнай пераможцай Першай біялагічнай анлайн-алімпіяды БДУ, атрымала два дыпломы І ступені на этапах алімпіяды Фоксфарда.

5 дыпломаў рознай ступені на дыстанцыйных алімпіядах па вучэбных прадметах заваяваў навучэнец 10 класа Павел Бялава.

— Я прымаў удзел у дыстанцыйных алімпіядах па біялогіі, беларускай мове і літаратуры, рускай мове і літаратуры, хіміі. Дыстанцыйная алімпіяда, — разважае Павел, — дапамагае выявіць узровень валодання вучэбным матэрыялам. Алімпіяда Фоксфарда па біялогіі дапамагла атрымаць новыя веды, паколькі ўдзельнікам давалася магчымасць даць адказ не адразу, а папрацаваўшы над матэрыялам, які выклікаў пытанні. Алімпіяда, што праводзілася Слонімскім раённым ліцэем, патрабавала асаблівай дысцыплінаванасці і адказнасці ў выкананні заданняў: неабходна было выканаць 100 заданняў (па некаторых прадметах 90) за 1 гадзіну або за 45 мінут. Было дастаткова складана выконваць заданні з-за іх вялікай колькасці і абмежаванасці ў часе.

Нягледзячы на пэўныя цяжкасці, лічу, што ўдзел у дыстанцыйнай алімпіядзе — добрая трэніроўка для тых падлеткаў, якія рыхтуюцца да здачы ЦТ і рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах.

Пра выніковасць работы ўстановы ў кірунку развіцця навучэнцаў сродкамі дыстанцыйных алімпіяд сведчаць наступныя паказчыкі: за ўдзел у І этапе алімпіяды Фоксфарда дыпломы атрымалі 3 навучэнцы школы (І ступені па біялогіі, ІІ і ІІІ ступені па рускай мове і літаратуры), на ІІ этапе — 7 навучэнцаў (па біялогіі, англійскай мове, рускай мове і літаратуры).

Чатыром навучэнцам установы — Паўлу Бялаве, Маргарыце Друць, Канстанціну Каскевічу, Віялеце Базыльчык — на свяце апошняга званка былі ўручаны дыпломы VІІІ адкрытай інтэрнэт-алімпіяды Слонімскага раённага ліцэя па біялогіі, рускай і беларускай мове і літаратуры, што паслужыць стымулам да далейшага ўдзелу ў падобных мерапрыемствах.

Можна з упэўненасцю сказаць, што кожная дыстанцыйная алімпіяда — гэта чарговая прыступка да вяршыні ведаў, ключ да поспеху, развіцця творчага патэнцыялу.

Ларыса ПАПЛАЎСКАЯ,
дырэктар Поразаўскай сярэдняй школы Свіслацкага раёна Гродзенскай вобласці.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *