Настаўнікам — інфармацыйная падтрымка

- 11:12Адукацыйная прастора, Рознае

Адукацыйны працэс у школе ў апошні час цяжка ўявіць без выкарыстання інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій, электронных адукацыйных рэсурсаў і воблачных сэрвісаў. Менавіта таму змест работы Свіслацкага раённага метадычнага аб’яднання настаўнікаў рускай мовы і літаратуры накіраваны на павышэнне ўзроўню ІКТ-кампетэнтнасці педагогаў.

У рамках метадычнай вучобы па тэме “Сістэма работы настаўніка рускай мовы і літаратуры па падрыхтоўцы навучэнцаў да алімпіяды” разгледжаны інтэрнэт-рэсурсы, якія можна выкарыстоўваць пры падрыхтоўцы школьнікаў да розных тураў алімпіяды, прадуманы варыянты дыстанцыйнага ўзаемадзеяння настаўніка і навучэнца. Гэта дазволіла павялічыць колькасць удзельнікаў у дыстанцыйных алімпіядах па рускай мове, якія праводзяцца як на базе ўстаноў адукацыі раёна, так і на базе ўстаноў адукацыі рэспублікі.

Усе настаўнікі рускай мовы і літаратуры выкарыстоўваюць у адукацыйным працэсе інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі. Аб развіцці матывацыі да бесперапыннай самаадукацыі сродкамі выкарыстання інфармацыйных тэхналогій сведчыць той факт, што педагогі самі ствараюць электронныя адукацыйныя прадукты.

У мінулым навучальным годзе ў рамках раённага метадычнага аб’яднання працавала творчая група настаўнікаў па стварэнні электроннага сродку навучання (кіраўнікі — настаўніца першай кваліфікацыйнай катэгорыі гімназіі № 1 Свіслачы А.П.Маркевіч, настаўніца вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі сярэдняй школы № 2 Свіслачы С.Н.Калач). Педагогамі сабраны і сістэматызаваны матэрыял па арганізацыі паўтарэння вучэбнага матэрыялу ў пачатку навучальнага года ў 5—9 класах. Рэсурс змяшчае тэарэтычныя, метадычныя, дыдактычныя матэрыялы, якія распрацаваны членамі раённага метадычнага аб’яднання, а таксама рад інтэрактыўных заданняў, створаных з прымяненнем сэрвісу LearningApps.org, якія навучэнцы могуць выконваць самастойна як на камп’ютары, так і выкарыстоўваючы смартфон, планшэт.

Увесь матэрыял згрупаваны ў пэўныя модулі. У раздзеле “Урокі” прапанаваны распрацоўкі ўрокаў настаўнікаў рускай мовы і літаратуры раёна, прэзентацыі, рэбусы, дадаткі, якія могуць быць выкарыстаны як у гатовым выглядзе, так і для мадэлявання ўласнага ўрока.

Рэсурс “Повторим-ка” адзначаны дыпломам ІІІ ступені на абласным этапе Рэспубліканскага конкурсу “Камп’ютар. Адукацыя. Інтэрнэт”.

Каб павысіць эфектыўнасць працэсаў назапашвання і абмену інфармацыяй паміж педагогамі, члены метадычнага аб’яднання арганізавалі сеткавую суполку, работа якой накіравана на асваенне актуальных для адукацыі і асобасна значных для кожнага ўдзельніка мадэлей арганізацыі сеткавага ўзаемадзеяння, забеспячэнне інфармацыйнай і навукова-метадычнай падтрымкі настаўнікаў-філолагаў.

Надзея МАТЫСІК,
загадчыца Свіслацкага вучэбна-метадычнага кабінета.