Раскрыць патэнцыял кожнага дзіцяці — у гэтым бачаць сваю галоўную задачу педагогі садзіка аграгарадка Мышкавічы

- 14:12Дети — наше всё!

Дзіцячы сад аграгарадка Мышкавічы Кіраўскага раёна пабудаваны па арыгінальным архітэктурным праекце, які не мае аналагаў у Беларусі. Чым жыве ўнікальная дашкольная ўстанова, даведалася карэспандэнт “Настаўніцкай газеты”.

— Спраектаваны вядомым эстонскім архітэктарам Томасам Рэйнам, у плане забудовы наш сад — адзіная такая ўстанова дашкольнай адукацыі ў краіне. Яе асаблівасць — у прасторных памяшканнях. У нас створаны ўсе ўмовы для пазнання малышамі навакольнага свету. Ёсць спартыўная і музычная залы, музей, уласны зімовы сад і вулічны амфітэатр, — паведаміла загадчыца Вераніка Асташова.

Дзіцячы сад пачаў праца­ваць з 1987 года, але яго матэрыяльная база адпавядае сучасным стандартам. Істотнае абнаўленне ўстанова атрымала ў рамках праекта “Вёска будучыні”: былі адрамантаваны дах, фасад, агароджа, устаноўлена якаснае надворнае гульнявое абсталяванне.

— Сёння сад наведва­юць 100 хлопчыкаў і дзяўчынак. Адукацыйны працэс ажыццяў­ляюць15 педагогаў, большасць з якіх маюць першую і вышэйшую кваліфікацыйную катэгорыю. Аднак больш важна тое, што сваю работу калектыў выконвае з душой, штодня акружаючы дзяцей клопатам і любоўю, — заўважыла Вераніка Леанідаўна.

Паводле яе слоў, да ўсіх выхаванцаў педагогі стараюцца знайсці індывідуальны падыход. Яны бачаць сваёй галоўнай задачай дапамагчы раскрыць патэнцыял кожнага дзіцяці.

— Заўсёды ўлічваем здольнасці і запатрабаванні выхаванцаў. У нас ёсць дзве групы для дзяцей з АПФР. Дзякуючы неабыякавасці педагогаў, гэтыя дзеткі праяўля­юць сябе, усебакова далучаны да жыцця дзіцячага сада, — расказала Вераніка Асташова.

А жыццё ў гэтай дашкольнай установе творчае і актыў­нае. Акрамя асноўных занят­каў, для выхаванцаў ёсць аб’яднанні па інтарэсах. Дзеці зай­маюцца харэаграфіяй, выяўленчым мастацтвам, спортам, LEGO-канструяваннем. А яшчэ сумесна з педагогамі яны з энтузіязмам удзельнічаюць у мерапрыемствах, праводзяць цікавыя даследаванні і эксперыменты, набываюць працоўныя навыкі.

— Імкнёмся выхоўваць дзяцей рознабакова развітымі асобамі, таму аднолькавую ўвагу ўдзяляем іх інтэлектуальнаму, фізічнаму, маральнаму, экалагічнаму і працоўнаму развіццю. Упор робім на грамадзянскае і пат­рыятычнае выхаванне. У цяперашніх рэаліях, калі звонку нам пастаянна спрабуюць навязаць чужыя каштоўнас­ці, гэты кірунак работы становіцца як ніколі актуальным. Фарміраваць любоў да Радзімы неабходна з самага ранняга ўзросту, — падкрэсліла Вераніка Леанідаўна.

У рэчышчы нацыянальнай культуры і народных традыцый асабліва плённа працуе музычны кіраўнік Таццяна Гаўрыленка

Патрыятычныя пачуцці педагогі пачынаюць прывіваць выхаванцам з іх першых крокаў у дашкольнай установе. У групах створаны куткі нацыя­нальнай культуры і дзяржаўнай сімволікі, дзе сабраны тэматычныя альбомы, дыдактычныя дапаможнікі, лэпбукі. З дзецьмі рэгулярна право­дзяцца гутаркі, падчас якіх яны даведваюцца пра прыроду, традыцыі і гісторыю роднай краіны. Больш падрабязна азнаёміцца са спадчынай продкаў дзеці могуць у міні-музеі “Беларуская хатка”.

— У музеі сабраны экспанаты, якія адлюстроўваюць побыт беларускіх сялян мінулых стагоддзяў. Памяшканне цалкам стылізавана і прасякнута духам старадаўніх часоў. Дзеці прыходзяць сюды на экскурсіі, а таксама на вучэбныя заняткі. Падабаецца малышам і ўдзел у правядзенні народных свят. Ярка і масава адзначаем Каляды, Масленіцу, праводзім абрад “Гуканне Вясны”. Ладзім шмат забаў і больш сучаснага фармату. Дзякуючы ўзаемадзеянню з бацькамі, мы арганізоўвалі конкурс-дэфіле беларускіх касцюмаў, конкурс “Сэлфі па-беларуску”, — расказала намеснік загадчыка па асноўнай дзей­насці Жанна Іваніцкая.

У патрыятычным выхаванні педагогі адштурхоўваюцца ад малога — вучаць дзяцей лю­біць сваю сям’ю, дзіцячы сад, вёску. І гэта дае вынікі. Малышы вельмі ганарацца тым месцам, дзе яны нара­дзіліся. Выхаванка сада Каця Бегунова нават стварыла спіс “7 цудаў аграгарадка Мышкавічы”.

— Нашы дзеці сапраўды растуць патрыётамі, — падкрэсліла Вераніка Асташова. — У супрацоўніцтве з сям’ёй будзем працягваць рухацца па выбранай траекторыі работы: з дзіцячага сада выпускаць выхаванцаў разумнымі, доб­рымі, спагадлівымі, гатовымі да наступнай ступені навучання.

Ганна СІНЬКЕВІЧ
Фота аўтара