У дзіцячым садзе № 1 Докшыц практыкуюць рухавыя нейрагульні

- 15:26Дети — наше всё!

У дзіцячым садзе № 1 Докшыц практыкуюць рухавыя нейрагульні, якія спрыяюць гарманічнаму развіццю выхаванцаў. Падрабязнасці — у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

— Нейрагульні — гэта практыкаванні, якія дазваляюць праз цела станоўча ўздзейнічаць на мазгавыя структуры дзіцяці, — расказвае выхавальніца Наталля Дабравольская. — Варыянтаў такіх гульняў шмат, і яны ўжо сталі папулярнымі сярод малышоў. Многія вельмі падобныя на тыя, што мы самі любілі ў дзяцінстве. Напрыклад, нейракласікі: некаторыя бацькі адразу адзначалі іх падабенства са звычайнымі класікамі, але ёсць значныя адрозненні. Падчас гульні на асфальце ці на паперы (калі гуляем у памяшканні) мы малюем не толькі звычайныя квадраты, але і кругі, рысы, лічбы, іншыя выявы, якія ўскладняюць задачу для дзяцей. Яны сімвалізуюць розныя заданні, якія трэба выконваць аператыўна і творча. 

Педагог адзначае, што гульня ў нейракласікі павышае канцэнтрацыю ўвагі, стрэ­саўстойлівасць дзіцяці, развівае яго памяць, прасторавае ўяўленне, спрыяе развіццю маўлення і дробнай маторыкі.

— Мозг чалавека мае два паўшар’і, кожнае з якіх адказ­вае за пэўныя функцыі, — працягвае размову Наталля Дабравольская. — Паміж імі знаходзіцца пучок нервовых валокнаў, што спрыяе перадачы інфармацыі з аднаго паўшар’я ў другое, а зна­чыць, садзейнічае развіццю інтэлекту. Падчас гульні ў нейракласікі ў мозгу ўтвараюцца новыя нейрасувязі.

Акрамя незвычайных класікаў, дашкалятам дзіцячага сада № 1 Докшыц палюбіліся іншыя рухавыя нейрагульні: “Касмічнае падарожжа”, “Шлях з сябрам” ці “Палі, рэкі, горы” — спачатку дзяцей знаёмяць з маршрутам, які трэба прайсці (ён малюецца на асфальце ці на лістах паперы), расказва­юць невялікую гісторыю. Потым хлопчыкі і дзяўчынкі адпраўляюцца ў “падарожжа”, падчас якога самі становяцца аўтарамі гульняў: мяняюць маршрут, дадумваюць сюжэт, дамалёўваюць перашкоды. Усе нейрагульні накіраваны на развіццё фантазіі выхаванцаў, іх унутранага свету, а таксама навыку ўзаемадзеяння са светам навакольным.

Якім дзецям асабліва рэкамендаваны нейрагульні

  • Гіперактыўным.
  • Дзецям с сіндромам дэфіцыту ўвагі.
  • Малым, якія блытаюць права і лева.
  • Выхаванцам, у якіх ёсць праблемы з маўленнем.
  • Малышам, у якіх слаба развіта агульная ці дробная маторыка.

Лізавета МІЦКЕВІЧ
Фота прадастаўлены дзіцячым садам