У дзіцячым садзе № 2 Рэчыцы ўдзя­ляецца вялікая ўвага грамадзянска-патрыятычнаму і духоўнаму выхаванню

- 10:02Образование

Шчаслівае дзяцінства дораць дзецям спецыялісты адной з лепшых дашкольных устаноў краіны — дзіцячага сада № 2 Рэчыцы “Светлячок”. Тут працуюць неверагодна таленавітыя і перспектыўныя педагогі. Падрабязнасці – у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

Кіруе дашкольнай установай ініцыятыўная, добрая, чулая і мудрая загадчыца Жанна Цішкевіч, якая прысвяціла прафесіі 17 гадоў.

Дастаткова толькі прыадчы­ніць яркую брамку дзіцячага сада, як становіцца відавочна, што тут пануе атмасфера творчасці, згуртаванасці і прафесіяналізму. Тэрыторыя дагледжаная, у рад выстраіліся туі, якія паса­дзілі выпускнікі розных гадоў, загадаўшы свае самыя запаветныя жаданні. Каля кожнага зялёнага дрэўца ёсць таблічка з імёнамі выхаванцаў-выпускнікоў і выхавальнікаў.

— Упершыню наш дзіцячы сад гасцінна расчыніў дзверы ў 1988 годзе. За гэты час ён змяніў сваё аблічча: цяпер усё вытрымана ў адзіным стылі, у афармленні адукацыйнай прасторы пераважаюць прыемныя, ненадакучлівыя колеры, — расказвае загадчыца дзіцячага сада. — Летам стыхія прайшлася і па нашай тэрыторыі. Паваленыя ствалы і галінкі дрэў сумеснымі намаганнямі ўдалося хутка прыбраць, а пні не сталі выкарчоўваць, падышлі да справы творча і размясцілі на іх кветкавыя кампазіцыі, якія зрабілі дзеці разам з педагогамі.

На фасадзе будынка надпіс абвяшчае аб тым, што кожнае дзіця тут любяць і чакаюць. Зрэшты, Жанна Цішкевіч і намеснік па асноўнай дзейнасці Марына Коцур прапаноўваюць убачыць усё на свае вочы.

Спачатку адпраўляемся агле­дзець вулічную тэрыторыю. Кожная пляцоўка тэматычная, дзеці тут гуляюць, выдзімаюць мыльныя бурбалкі, вывучаюць тэму космасу. На спартыўнай пляцоўцы фізкультхвілінку право­дзіць кіраўнік фізічнага выхавання Святлана Нікалайчык. Яна дапамагае дзецям праяўляць сваю актыўнасць, зараджае пазітывам і развейвае смутак. У яе адказная задача — прывіць дзецям любоў да фізкультуры і спорту. Здаецца, у яе ўсё атрымліваецца ў гэтым кірунку. Дзеці дружна выконва­юць практыкаванні, прысяда­юць і нахіляюцца. Развітваемся з усмеш­лівымі дзецьмі і накіроў­ваемся ў басейн.

— У нашым дзіцячым садзе ёсць свой басейн, раздзявалка аформлена ў стылі марскога дна, сцены тэматычна размаляваны. Заняткі праводзіць спецыяліст з велізарным вопытам работы — кіраўнік фізічнага выхавання Алена Сарокіна, — звяртае ўвагу кіраўнік установы. — Характэрна, што нашы дзеці становяцца пераможцамі спаборніцтваў па плаванні на раённых і абласных стартах. Пакуль самыя маленькія толькі пачынаюць прывы­каць да вады, старэйшыя хлопчыкі і дзяўчынкі ўжо вучацца трымацца на вадзе.

Ідзём далей і знаёмімся з сапраўднай чараўніцай — кастэлянкай Таццянай Старчанка, якая на ўсе святы і ўрачыстасці стварае для дзяцей яркія і запамінальныя вобразы. Дарэчы, выхаванцы дзіцячага сада ў стылізаваных беларускіх касцюмах пакарылі ўсіх, хто сабраўся на шэсці ў Дзень горада. Выпускныя тут праводзяцца таксама ў адзіным стылі, тэматыка ранішніка з году ў год мяняецца. Дзеці на выпускным вечары заўсёды аднолькава прыгожыя.

— На працягу 5 гадоў практыкуем адзіны стыль для ўсіх выпускнікоў, прычым тканіна адна, а фасоны падбіраем розныя, — гаворыць Таццяна Старчанка і дэманструе велізарны выбар убораў на любы густ і колер. — Вядома, сукенкі адрозніваюцца адна ад адной, але пры гэтым удаецца прытрымлівацца адзінага стылю. Калі бацькі ўбачылі сваіх дзяцей у касцюмах, то, вядома, былі ў захапленні. Цяпер кожны год яны прымаюць нашу ідэю на ўра. Гарнітуры шыюцца ў адпаведнасці з тэматыкай і індывідуальна пад кожнае дзіця.

Падчас знаёмства з установай і выхавальнікамі складваецца ўражанне, што дзіцячы сад быццам абдымае: тут і дарослыя, і дзеці адчуваюць сябе спакойна і камфортна. Суразмоўніцы таксама расказва­юць, што прывычную нумарацыю груп тут замянілі і дзеці з радасцю спяшаюцца ў свае чароўныя групы “Пчолка”, “Васілёк”, “Вясёлка”, “Калабок”, “Усмешка”, “Вясёлыя дзеці”, “Званок”, “Рамонак”, “Мішкі”, “Церамок”, “Забаўнікі”, “Акварэль”, “Сонейка”, “Казка”. У групе “Вясёлыя дзеці” выхавальніца Аксана Каладкова расказала, як гэтая назва адлюстроўваецца ў афармленні адукацыйнай прасторы, паказала самую важную зону для правя­дзення заняткаў і гульняў.

Упершыню Аксана Аляксанд­раўна адчыніла дзверы гэтай дашкольнай установы ў якасці маці, якая прывяла ў “Светлячок” сваю дачку. У той момант яна, настаўніца гісторыі па адукацыі, працавала першым сакратаром Рэчыцкай раённай арганізацыі БРСМ, а таксама зарэкамендавала сябе як метадыст аддзела адукацыі. Загадчыца Жанна Цішкевіч адразу заўважыла творчага, ініцыятыўнага спецыяліста і літаральна ўгаварыла папоў­ніць штат педагагічнай сям’і “Светлячка”. Аксана Аляксандраўна прайшла перапад­рыхтоўку ў Мазырскім дзяржаўным педагагічным універсітэце імя І.П.Шамякіна, каб працаваць з малымі дзецьмі.

— У садзе я трапіла ў сапраўдную сям’ю аднадумцаў, у нас выдатны калектыў, адзін з лепшых, з якім мне даводзілася праца­ваць. У групу прыходжу як на свята і з работы іду натхнёнай, бо ведаю, што кожны новы дзень прыно­сіць шмат карысных спраў, якія мы здзяйс­няем разам з маленькімі чамучкамі. У 2025-м будзе 10 гадоў, як я пераступіла парог установы ў ролі выхавальніка. Я шчаслівая і ўдзячная лёсу за тое, што трапіла менавіта ў гэты дзіцячы сад і ў гэты калектыў. Тут ідуць у нагу з часам, сочаць за ўсімі навінкамі, актыўна ўкараняюць у работу інавацыі. Два гады назад у супрацоўніцтве з Паркам высокіх тэхналогій ва ўстанове пачаў рэалізоўвацца адукацыйны праект “Інфарматыка без разеткі”. У гульнявой форме малышы ўзае­мадзейнічаюць з вобразамі, сімваламі, малюнкамі, вучацца складаць алгарытмы, авалодваючы асновамі інфарматыкі. Неўзабаве з’явіцца “Лабараторыя адкрыццяў”, заняткі дапамогуць выхаванцам рабіць адкрыцці ў свеце навукі.

Дзякуючы прафесіяналізму і адданасці сваёй працы, калектыў дзіцячага сада дасягнуў значных вынікаў: дзеці тут не проста бавяць час, яны вучацца, развіваюцца, спазнаюць новае і наладжваюць першыя фундаментальныя сувязі з навакольным светам.

Падштурхнуць да поспеху

Грамадзянска-патрыятычнаму і духоўнаму выхаванню ў садзе ўдзя­ляецца вялікая ўвага: педагогі знаё­мяць дзяцей з беларускім фальклорам, далуча­юць да роднай мовы. Актыўны ўдзел у выхаванні з апорай на нацыянальныя традыцыі прымаюць і бацькі. Яны з задавальненнем удзель­нічалі ў стварэнні экспазіцыі выставы “Беларуская лялька”. Дарослыя разам з дочкамі і сыночкамі выраблялі лялек, спецыяльна наведалі Рагачоўскі музей беларускай лялькі і потым з радасцю дзяліліся ўражаннямі ад убачанага.

— Выдатна, што беларускі куток увесь час папаўняецца новымі экспанатамі, —далучылася да гутаркі намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці Марына Коцур. — Дзеці з цікавасцю знаёмяцца з беларускімі лялькамі, пытаюцца, для чаго яны раней вырабляліся і ад чаго засцерагаюць. Бацькі цікавяцца, калі можна будзе паўдзельнічаць у чарговым мерапрыемстве. І гэта не проста словы — таленавітыя мамы і таты заўсёды рады падзяліцца часцінкай сваёй творчасці і майстэрства, чым паспяхова займаюцца ў рамках аб’яднання “Тэрыторыя творчых бацькоў”. Выставы іх работ абнаўляюцца штомесяц. Свет захапленняў мам і татаў вельмі багаты: яны вырабляюць мяккія цацкі, пішуць карціны, займаюцца фатаграфіяй. Здольнасці дарослых імкнёмся падтрымліваць і прадастаў­ляць прастору для рэалізацыі іх крэатыўных ідэй.

Акрамя таго, сёлета ўвесь педагагічны калектыў працаваў над праектам “Музей у чамадане”, прысвечаным героям Вялікай Айчыннай вайны. Выхавальнікі шмат гутарылі з дзецьмі, чыталі ім, а яны малявалі, разглядалі фатаграфіі таго часу, слухалі песні ваенных гадоў, удзельнічалі ў акцыі “Бэз Перамогі”. Шасцігадовыя выхаванцы Паліна і Рома расказалі, над чым яны старанна працавалі.

— Даведаліся шмат цікавага з гераічнага мінулага нашай Радзімы і, як вынік, стварылі міні-музеі ў чамаданах, — зусім як дарослы гаворыць Рома. — З іх дапамогай можна даведацца пра тых, хто першым прыняў на сябе ўдар вайны, пра мемарыяльныя комплексы, вёску Хатынь. Магу расказаць, чаму ваенныя пісьмы былі трохвугольнымі, шмат ведаю пра ордэны і медалі, пра тое, як нашы продкі заваявалі Перамогу.

Рома таксама паказаў кнігу, якую яны зрабілі разам з мамай. Хлопчыку было цікава збіраць інфармацыю пра свайго прадзеда, яны нават адправіліся ў краязнаўчы музей, каб сабраць больш інфармацыі.

— Я дапамагаў маме зрабіць кнігу сапраўды прыгожай, наклейваў зорачкі, маляваў. Для мамы гэта было вельмі важна, а значыць, і для мяне, — дадаў маленькі Рома.

— Такая кніга памяці, якую дзеці стваралі разам з бацькамі, не адзіная, — тлумачыць загадчыца. — У нас з’явілася ідэя яшчэ ў мінулым годзе, калі мы прымалі ўдзел у рэспубліканскай акцыі “Беларусь памятае”. Калі папрасілі дзяцей прынесці фатаграфію свайго прадзеда, сутыкнуліся з праблемай: 320 выхаванцаў, а не змаглі сабраць інфармацыі і фатаграфій нават на адзін чамадан. Тады было вырашана падштурхнуць бацькоў да пошукаў, каб яны не толькі як мага больш даведаліся пра сваіх продкаў, але і захоўвалі і перадавалі наступным пакаленням інфармацыю і па­мяць пра ўласную дынастыю.

Алена КАСЬЯН-ПАЎЛЯНКОВА
Фота аўтара