Заўсёды на сувязі

- 10:01Людзі адукацыі

Наталля Уладзіміраўна Котава — намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце сярэдняй школы № 34 Мінска, педагог-псіхолаг, аспірант Акадэміі паслядыпломнай адукацыі. А яшчэ гэта цікаўны, неабыякавы і шчодры на эмоцыі чалавек.

Мой тэлефонны званок заспеў яе якраз пасля заканчэння мерапрыемства каля мемарыяльнага комплексу “Трасцянец”. Яе настолькі перапаўнялі эмоцыі, што яна ніяк не магла спыніцца: гаварыла пра людзей, дзяцей, пра свае пачуцці, перажыванні і пажаданні. А калі зразумела, што гераіняй газетнага матэрыялу стане яна, то сумелася і сарамліва спытала: “А чым выклікана такая ўвага?”
Наталля Уладзіміраўна — двухразовы ўладальнік прэміі Мінгарвыканкама, трохразовы ўладальнік грантаў Мінгарвыканкама. У яе арсенале — больш за 50 публікацый. Пад яе кіраўніцтвам педагогі школы актыўна дзеляцца вопытам работы на гарадскіх, рэспубліканскіх і міжнародных канферэнцыях і семінарах. Сёння сярэдняя школа № 34 выпускае свае вучэбныя выданні.Адным з важкіх вынікаў дзейнасці Наталлі Уладзіміраўны перш за ўсё з’яўляецца распрацаваны ёй механізм дасягнення дастойнай рэпутацыі школы і кожнага педагога паасобку. У 2015 годзе яна была ўдастоена прэміі Мінгарвыканкама за абагульненне вопыту работы па тэме “Фарміраванне PR-кампетэнтнасці педагогаў як сродку павышэння канкурэнтаздольнасці ўстановы адукацыі”.
“Работа прысвечана фарміраванню PR-кампетэнтнасці ў педагогаў ва ўстанове адукацыі. PR — гэта сістэма інфармацыйна-аналітычных і працэдурна-тэхналагічных дзеянняў, накіраваных на гарманізацыю ўзаемаадносін унутры супольнасці, паміж яе ўдзельнікамі, яе знешнім і ўнутраным асяроддзем у мэтах дасягнення паразумення і станоўчага выніку ў прафесійнай дзейнасці.
Цяпер без ведання public relations немагчыма наладжваць эфектыўнае супрацоўніцтва з грамадскасцю. Паколькі дзейнасць педагога падразумявае, акрамя выканання сваіх прамых прафесійных абавязкаў, узаемадзеянне з рознымі прадстаўнікамі грамадскасці — асобнымі грамадзянамі, сацыяльна-педагагічнымі таварыствамі, навуковымі і грамадскімі арганізацыямі, работадаўцамі, то я дазволю сабе зрабіць выснову аб тым, што элементы дзейнасці па сувязях з грамадскасцю прысутнічаюць у штодзённай працы практычна ўсіх педагогаў.
У рабоце раскрыты вопыт фарміравання станоўчага вобраза педагога і захавання яго высокага аўтарытэту, што, несумненна, забяспечвае высокі ўзровень канкурэнтаздольнасці ўстановы адукацыі”, — адзначыла Наталля Уладзіміраўна.
Вынікам гэтай плённай і паспяховай працы стаў выпуск дапаможніка “Прафесійная культура і майстэрства педагогаў”. А па выніках работы за 2015 год школа стала другой у раёне.
Яшчэ Наталля Уладзіміраўна ўзначальвае раённае метадычнае аб’яднанне рэзерву кіраўніцкіх кадраў. Увогуле, яна вопытны настаўнік маладых, які думае і плённа працуе. Яе характарызуюць як вялікую працаўніцу і проста надзейнага сябра. Заўсёды ветлівая, энергічная, добразычлівая, Наталля Уладзіміраўна прыцягвае да сябе людзей, узбагачаючы іх ідэямі, зараджаючы аптымізмам, верай у свае сілы, прадвызначаючы тым самым іх поспехі.
“Гэта чалавек, надзелены выдатнымі якасцямі: эрудзіраванасцю, лёгкасцю ў зносінах, адкрытасцю, бескарыслівасцю, гатоўнасцю прыйсці на дапамогу. І яна вельмі патрабавальная ў адносінах да сябе”, — так кажуць пра яе калегі.
Не шкадуючы ні сябе, ні сіл, ні часу, Наталля Уладзіміраўна заўсёды ў курсе ўсіх педагагічных навінак, шчодра дзеліцца з калегамі вопытам на гарадскім, рэспубліканскім, міжнародным узроўнях. Самааддана працуе над фарміраваннем новага тыпу настаўніка сучаснай школы як актыўнага суб’екта ўсіх пераўтварэнняў.
Калі функцыі сучаснага настаўніка характарызуюць тыя віды дзейнасці, якія ён павінен выконваць, то яго роля вызначаецца працэсамі, якімі ён павінен умець кіраваць. Па меркаванні Наталлі Уладзіміраўны, гэта адна з найважнейшых задач работы школы.

Вольга ДУБОЎСКАЯ.
Фота Алега ІГНАТОВІЧА.