Асноўная задача — новая якасць адукацыі

Сістэма адукацыі Брэстчыны развіваецца ў рэчышчы дзяржаўнай адукацыйнай палітыкі з улікам рэгіянальных асаблівасцей. Аб праблемах галіны і задачах на новы навучальны год расказвае начальнік упраўлення адукацыі Брэсцкага аблвыканкама Юрый Мікалаевіч Прасмыцкі:

— Асноўная задача органаў кіравання адукацыяй і педагогаў — новая якасць адукацыі, якая закранае якасныя змены ў яе структуры, арганізацыі, змесце, кадравым патэнцыяле, рэгіянальных запытах… Сучасны настаўнік павінен умець працаваць у новых умовах, быць мабільным, творчым, мэтанакіраваным і ініцыятыўным, імкнуцца да пастаяннага самаразвіцця і самаўдасканалення, забяспечваць варыятыўнасць адукацыйнага працэсу.

Адным з актуальных пытанняў развіцця адукацыйнай галіны ў сучасных умовах з’яўляецца забеспячэнне эканамічнай эфектыўнасці яе функцыянавання. З гэтым звязана аптымізацыя адукацыйнай сеткі, якую варта разумець не як бяздумнае скарачэнне ўстаноў адукацыі і кадраў, а як пошук найбольш эфектыўнай мадэлі работы. Аптымізацыя не павінна пагаршаць функцыянаванне галіны. Вызваленыя рэсурсы неабходна накіроўваць на яе развіццё. Трэба вучыцца абыходзіцца меншымі сродкамі, але не на шкоду сістэме.

У новым навучальным годзе намаганні органаў кіравання адукацыяй будуць накіраваны на забеспячэнне даступнасці дашкольнай адукацыі ў гарадах, фарміраванне яе эфектыўнай мадэлі і павышэнне якасці ў сельскай мясцовасці. Неабходна актыўна ўкараняць новыя формы адукацыйных паслуг для дашкольнікаў, пашыраць сетку дзіцячых садкоў з улікам станоўчай дэмаграфічнай сітуацыі, улічваць пры праектаванні і будаўніцтве жылых дамоў магчымасць размяшчэння на першых паверхах кампактных (убудаваных) ясляў-садоў.

У сістэме агульнай сярэдняй адукацыі трэба выбудоўваць мадэль, здольную эфектыўна функцыянаваць у новых эканамічных, юрыдычных і арганізацыйных умовах. У цэнтры павышанай увагі — профільнае навучанне. Важна не захапляцца колькаснымі паказчыкамі, а трымаць на пастаянным кантролі кваліфікацыйны ўзровень настаўнікаў, якія працуюць у профільных класах і групах, вучэбна-матэрыяльную базу выкладання профільных прадметаў, выніковасць вучэбнага працэсу, у тым ліку алімпіяднага руху. У Брэстчыны, лічу, шмат рэзервовых магчымасцей для паляпшэння сітуацыі ў гэтым напрамку.

У сістэме прафесійнай адукацыі неабходна больш цесна ўзаемадзейнічаць з арганізацыямі — заказчыкамі кадраў, фарміраваць аптымальныя аб’ёмы і структуру падрыхтоўкі спецыялістаў з улікам перспектыўных патрэб высокатэхналагічных галін эканомікі і сацыяльнай сферы, пашыраць і забяспечваць мэтавую падрыхтоўку кадраў.

Установы вышэйшай адукацыі Брэстчыны павінны ўлічваць рэальныя кадравыя патрэбы вобласці пры адкрыцці новых спецыяльнасцей і вызначэнні кантрольных лічбаў прыёму. Рэгіён мае патрэбу ў спецыялістах, якія задзейнічаны ў транспартнай і лагістычнай інфраструктуры, трансгранічных паслугах, сельскай гаспадарцы, захаванні прыродных і культурных багаццяў, развіцці ўнутранага і знешняга турызму, экатэхналогій і малых інавацыйных прадпрыемстваў, экспарце інфармацыйных паслуг.

Шмат нявырашаных пытанняў застаецца ў выхаваўчай дзейнасці. Работа ў гэтым напрамку павінна ўключаць пабудову рэгіянальнай мадэлі, якая абапіраецца на гістарычныя і культурныя асаблівасці вобласці, спартыўную і адукацыйную інфраструктуру. Задача педагогаў — стварыць для кожнага дзіцяці індывідуальную траекторыю развіцця, дапамагчы рэалізаваць інтэлектуальныя і творчыя здольнасці ў цікавых і карысных відах дзейнасці, забяспечыць другасную занятасць непаўналетніх, выпрацаваць эфектыўныя механізмы барацьбы са шкоднымі звычкамі і рознымі залежнасцямі.

Патрабуе пашырэння міжнароднае супрацоўніцтва з мэтай папулярызацыі дасягненняў нацыянальнай і рэгіянальнай адукацыі, выкарыстання замежнага вопыту для развіцця чалавечага патэнцыялу.

Сярод прыярытэтных задач — мадэрнізацыя матэрыяльна-тэхнічнай і нарматыўнай базы адукацыйнай галіны.

Будучыня свету — за эканомікай ведаў. Суправаджаць унікальныя высокадакладныя тэхналогіі можа толькі высокаадукаванае пакаленне. Таму вырошчванне інтэлектуальнай і вытворчай сілы сучаснай эканомікі — задача сённяшняй школы. Кожны настаўнік павінен усведамляць сваю адказнасць за гэта.

Запісаў Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *