Фарміраванне асноў эканамічнай культуры падлеткаў – адзін з галоўных напрамкаў дзейнасці нашай школы, які непарыўна звязаны з падрыхтоўкай выпускніка да жыцця, працы.
У нашай школе у рамках тыдня фінансавай граматнасці праводзіцца шэраг мерапрыемстваў па фарміраванні эканамічных ведаў аб працы і вытворчасці, аб адносінах уласнасці, прадпрымальніцтве, камерцыялізацыі: дзелавая гульня “Прадпрымальніцкая этыка”, практычныя занятакі “Падлетак як прадпрымальнік”, гадзіны зносін “Арганізацыйна-прававыя формы гаспадарчай дзейнасці”, “З гісторыі ўзнікнення прадпрымальніцтва”. Гэта дае магчымасць дзецям не толькі вывучаць сучасныя правілы, якія дапамогуць прыняць рашэнне і дасягнуць мэты, але і развіваць такія сацыяльна асобасныя якасці, як ініцыятыва, прадпрынімальніцтва, самастойнасць, адказнасць, упэўненасць ў сабе. Ужо ў школьныя гады юнакі і дзяўчаты вучацца разумець, што эканамічны бок жыцця ўладкоўваецца пэўным чынам і без ведання асноў эканомікі можна трапіць у складаную сітуацыю.
Ці можна павысіць ўсім зарплату і адначасова знізіць цэны? Ці трэба аднесці свае грошы ў фірму, якая абяцае неверагодныя даходы? Што стаіць за ўсім гэтым? На гэтыя і іншыя пытанні дзеці маглі знайсці адказы праз шэраг мерапрыемстваў, якія былі арганізаваны і праведзены падчас вясенніх канікулаў у лагеры фінансавай граматнасці “Дзеткі – манеткі”.
Мы упэўнены, што аздараўленчы лагер – гэта магчымасць не толькі адпачыць з карысцю, але і час для развіцця інтэлекту і творчых здольнасцей дзяцей.
Педагогі школы стварылі ўнікальная праграма для дзяцей і падлеткаў, якая дапамагла сарыентавацца ў свеце грошай і фінансаў, атрымаць асноўныя веды аб эканоміцы і яе законах, навучыцца фінансавай грамаце, што дало магчымасць школьнікам упэўнена адчуваць сябе ў розных абставінах.
Шэсць вясновых дзён былі напоўнены цікавымі справамі. Хлопчыкаў і дзяўчынак чакалі ролевыя гульні, работа ў камандзе, інтэрактыўныя квэсты, майстар-класы і спаборніцтвы. Падчас падарожжа ў часе ”Першыя грошы ў розных краінах” дзеці даведаліся аб тым, адкуль бяруцца грошы і які іх рэальны кошт. У час ролевай гульні “Як размеркаваць асабістыя даходы” навучыліся складаць свой асабісты фінансавы план, на майстар-класе падумалі, як разумна і эканомна патраціць дадзеныя бацькамі грошы. У інтэрактыўнай форме ўдзельнікі нашай праграмы не толькі атрымалі новыя веды, але і праверылі іх на практыцы. Разам мы абмяркоўвалі рэальныя жыццёвыя сітуацыі і звязвалі гульнёвы вопыт з жыццём.
Дзеці працавалі над праблемай страху знаёмства з новымі людзьмі. Яшчэ Ракфелер у сваіх знакамітых “12 залатых правілах” адзначаў, што грошы нам прыносяць іншыя людзі, таму таму, хто хоча быць багатым, трэба быць адкрытым, дабразычлівым, умець будаваць узаемаадносіны з рознымі людзьмі.
Падчас рэалізацыі нашай праграмы кожны яе ўдзельнік палепшыў свае камунікатыўныя навыкі, навучыўся выкладаць думкі зразумела і дакладна. У межах лагера фінансавай граматнасці дзеці рашалі фінансавыя задачы, чыталі цікавыя кнігі, пазнаёміліся з акцыямі для дзяцей, якія ладзяць банкі нашай краіны. Кожны ўдзельнік праграмы адкрыў ў лагеры сваю “банкаўскую ячэйку”. Штодзённа яна папаўнялася каштоўнымі паперамі і грашовымі знакамі пэўнага наміналу за актыўны ўдзел у жыцці лагера.
Таццяна Нагорная,
намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце
Нягневіцкай сярэдняй школы Навагрудскага раёна Гродзенскай вобласці.