Кодэкс абмяркоўваем разам

- 10:35Абмяркоўваем кодэкс разам

У чацвер, 15 снежня, у канферэнц-зале рэдакцыі “Настаўніцкай газеты” адбыўся круглы стол па абмеркаванні Кодэкса аб адукацыі ў новай рэдакцыі. У размове прынялі ўдзел непасрэдна яго распрацоўшчыкі — кіраўнікі і прадстаўнікі ўпраўленняў і аддзелаў Міністэрства адукацыі: начальнік упраўлення вышэйшай адукацыі С.А.Каспяровіч, начальнік упраўлення навукі і інавацыйнай дзейнасці В.І.Валасацікаў, начальнік аддзела дашкольнай адукацыі А.Л.Давідовіч, начальнік аддзела павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў Д.А.Канапацкі, намеснік начальніка ўпраўлення агульнай сярэдняй адукацыі І.У.Каржова, намеснік начальніка ўпраўлення сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы А.В.Галаўнёва, кансультант упраўлення прафесійнай адукацыі Т.Р.Арцем’ева.

Прыняты парламентам у снежні 2010 года Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі стаў, без перабольшання, знамянальнай падзеяй у нашай краіне і адным з першых прыкладаў на постсавецкай прасторы кадыфікацыі заканадаўства ў гэтай сферы. Згодна з кодэксам створаны адзіны цэласны механізм прававога рэгулявання адукацыйных адносін, сістэматызаваны і ўпарадкаваны прававыя нормы ў сферы нацыянальнай сістэмы адукацыі. Але імклівы час прыносіць перамены не толькі ў наша жыццё, але і вызначае новыя патрабаванні да функцыянавання сістэмы адукацыі.

У канцы 2013 года у Палаце прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу прайшлі парламенцкія слуханні на тэму “Удасканаленне заканадаўчай базы сістэмы адукацыі ў сучасных умовах”, дзе абмяркоўвалася неабходнасць уключэння ў Кодэкс аб адукацыі новых палажэнняў і істотнай дапрацоўкі дзеючых заканадаўчых норм. Паколькі адукацыя знаходзіцца ў цэнтры прыярытэтных дзяржаўных інтарэсаў, то ад стану адукацыйнай сістэмы шмат у чым залежаць будучыня дзяржавы, яе эканамічнае развіццё, узровень дабрабыту грамадства і кожнага з нас. Таму кіраўнік дзяржавы паставіў для адукацыйнай сферы найважнейшыя задачы, якія павінны быць вырашаны ў найбліжэйшай перспектыве. Гэта абнаўленне зместу школьнага навучання, пераадоленне адрыву прафесійнай адукацыі ад патрэб заказчыкаў кадраў, прыцягненне да работы ў школе творчых, ініцыятыўных педагогаў, павышэнне прэстыжу педагагічнай дзейнасці. Гэтыя задачы могуць быць выкананы ў поўнай меры толькі пры ўмове своечасовага ўдасканалення заканадаўства. Справа гонару галіновага міністэрства, дэпутатаў, зацікаўленых структур, усяго грамадства — зрабіць кодэкс люстэркам айчыннай адукацыі, каб усе яго нормы спрыялі інтарэсам педагагічнай супольнасці, кожнага настаўніка, кіраўніка, вучня і студэнта.

У наступных нумарах нашай газеты будзе прадстаўлена падрабязная інфармацыя аб тым, якія змяненні і дапаўненні мяркуецца ўнесці ў кодэкс на кожным узроўні адукацыі. Запрашаем да абмеркавання новай рэдакцыі кодэкса ўсіх, каго цікавіць, якой будзе нацыянальная сістэма адукацыі, якія веды будуць атрымліваць нашы дзеці, якой будзе іх будучыня. Далучайцеся!

Ала КЛЮЙКО.
Фота Алега ІГНАТОВІЧА.