Адчуць сябе студэнтамі БДТУ змаглі навучэнцы інжынерных класаў Мінскай вобласці

- 11:40Абитуриент, Репортаж

Прэзентацыя факультэтаў і спецыяльнасцей, цікавыя майстар­-класы, накіраваныя на выбар будучай прафесіі, — у БДТУ прайшло другое мерапрыемства праекта “Дні Мінскай вобласці”. Яго ўдзельнікамі сталі каля двухсот старшакласнікаў з 28 школ і гімназій, паведамляе карэспандэнт “Настаўніцкай газеты”.

У пачатку навучальнага года БДТУ распрацаваў дарожную карту супрацоўніцтва са школамі і гімназіямі Мінскай вобласці. Для знаёмства вучняў інжынерных класаў з універсітэтам створаны праект “Дні Мінскай вобласці”.

“Першае масавае мерапрыемства праекта адбылося ў кастрычніку. Тады да нас прыехала амаль 400 вучняў 38 інжынерных класаў сталіцы і Міншчыны. Зараз мы другі раз правялі азнаям­ленчыя лекцыі і каля 20 майстар-класаў. Лічу наш праект вельмі карысным, бо ўсе веда­юць, што апошнім часам найбольш папулярныя ІТ-спецыяльнасці, эканамічныя і юрыдычныя, а да інжынерных напрамкаў цікавасць меншая. Каб абудзіць яе, мы вырашылі арганізаваць вось такія сустрэчы, не адмаўляючыся пры гэтым і ад дзён адкрытых дзвя­рэй, наступныя адбудуцца ў лютым і сакавіку. Да таго ж вясной у нас запланаваны яшчэ два мерапрыемствы “Дзён Мінскай вобласці”, а па суботах мы рэгулярна праводзім розныя заняткі для старшакласнікаў”, — паведаміў першы прарэктар Беларускага дзяржаўнага тэхналагічнага ўніверсітэта Андрэй Саковіч.

З эфектам прысутнасці

У дзвюх лекцыйных залах дэканы факультэтаў і загадчыкі кафедр рэкламавалі свае спецыяльнасці. Так, дэкан факультэта інфармацыйных тэхналогій Дзмітрый Шыман расказаў, што яго студэнты авалодваюць спецыяльнасцямі “Праграмная інжынерыя” і “Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі” з профілямі “Лічбавы дызайн” і “Інфармацыйныя сістэмы”.

“Мы робім усё, каб нашы выпускнікі былі здольныя не толькі арыентавацца ў тэхналогіях сённяшняга дня, але і хутка разбірацца ў заўтрашніх тэхналогіях”, — падкрэсліў Дзмітрый Васільевіч.

Пра адметнасці факультэта прынттэхналогій і медыякамунікацый расказала яго дэкан Таццяна Далгова. Яна запрасіла патэнцыяльных абітурыентаў на тры спецыяльнасці: “Выдавецкая справа”, “Прынттэхналогіі” і “Друкаваныя лічбавыя сістэмы і комплексы”. А яшчэ папярэдзіла іх, што сярод уступных іспытаў не толькі руская (беларуская) мова і матэматыка, але і замежная мова, хімія і фізіка адпаведна вышэйназваным спецыяльнасцям.

У сваю чаргу намеснік дэкана лесагаспадарчага факультэта па вучэбнай і навуковай рабоце Сяргей Кавалеўскі прадставіў такія спецыяльнасці, як “Лясная гаспадарка”, “Ландшафтнае праектаванне і будаўніцтва” і “Турызм і прыродакарыстанне”. На апошнюю, на маё здзіўленне, трэба прайсці ўступны іспыт па фізічнай культуры і спорце ў выглядзе здачы 6 нарматываў: бег на 30 м, падцягванне на перакладзіне для юнакоў і падніманне тулава для дзяўчат, скачкі ў даўжыню з месца і г.д.

“Мы рыхтуем студэнтаў па трох спецыяльнасцях, зараз іх каля 500 чалавек. Спецыяльнасці хоць і розныя, але аб’ядноўвае іх адно — любоў да прыроды, краіны і жаданне зрабіць яе лепшай”, — дадаў Сяргей Уладзіміравіч.

З прыцэлам на прафесію

Пасля лекцый госці БДТУ разышліся па розных аўдыторыях на майстар-класы. На адным з іх — “Стварэнне фільтра з зярністай загрузкай для ачысткі вады” — вучні нарацкай сярэдняй школы № 2 разгледзелі працэс фільтравання вады ў хатніх умовах.

Да таго ж старшы выкладчык кафедры прамысловай экалогіі факультэта хімічнай тэхналогіі і тэхнікі Вольга Кічкайла расказала ім пра два блокі спецыяльнасцей: “Першы — “Інжынерная экалогія” і “Прамысловыя і камунальныя сістэмы водападрыхтоўкі і водаачысткі”. Каб паступіць на іх, давядзецца здаваць хімію, матэматыку і рускую (беларускую) мову. У час навучання асаблівы ўпор бу­дзе рабіцца на вывучэнне хіміі. Другі блок — спецыяльнасці “Аўтаматызацыя тэхналагічных працэсаў і вытворчасцей”, “Тэхналагічныя машыны і абсталяванне”, “Вытворчасць вырабаў з кампазіцыйных матэрыялаў”, “Вытворчасць вырабаў на аснове трохвымерных тэхналогій” і “Прамысловы дызайн”, дзе неабходна здаць яшчэ і творчы экзамен. На астатнія ж спецыяльнасці прадастаўляюцца сертыфікаты па фізіцы, матэматыцы і рускай (беларускай) мове”.

Вольга Уладзіміраўна больш падрабязна спынілася на спецыяльнасці “Інжынерная экалогія”, патлумачыла, хто такі інжынер-хімік-эколаг і чаму попыт на такіх спецыялістаў перавышае колькасць выпускнікоў: “У нас добра развіты прамысловы комплекс, які значна ўплывае на навакольнае асяроддзе, забруджванне атмасфернага паветра, вод­ных аб’ектаў, глебы, таму такія спецыялісты вельмі запатрабаваныя. Звярніце ўвагу, што сёлета прахадны бал на бюджэт быў усяго 170 — зусім невялікі, хоць якасць адукацыі ў нас на высокім узроўні”.

Яшчэ адзін майстар-клас правяла дацэнт кафедры біятэхналогій факультэта тэхналогіі арганічных рэчываў Вольга Ігнатавец. Яна прапанавала школьнікам сярэдняй школы № 24 Барысава выканаць лабараторную работу трэцякурснікаў па вызначэнні колькасці вітаміну С у фруктах.

“Юнакам і дзяўчатам трэба было вызначыць колькасць вітаміну С у розных фруктах, таксама крыху пагаварылі пра яго ролю ў прыродзе і арганізме чалавека. Старшакласнікі даведаліся, чаму лепш з’есці мандарын альбо банан, чым таблетку. Пры дапамозе розных хімічных методык — цітравання, экстрагавання біялагічна актыўных рэчываў, правядзення рэакцыі — дзеці вызначылі колькасць вітаміну С і параўналі свае вынікі з данымі, якія публікуюцца ў розных крыніцах. Так, лідар па колькасці вітаміну С — ківі, у дзень дастаткова аднаго, на другім месцы — апельсін і лімон, затым ­ідуць парэчкі, перац і квашаная капуста. Такія майстар-класы дапамагаюць школьнікам зразумець, ці змогуць яны быць хімікамі”, — патлумачыла Вольга Сцяпанаўна.

Дарэчы, барысаўскія дзесяцікласнікі прыехалі ў БДТУ ра­зам са сваім класным кіраўніком Вікторыяй Ляцман, настаўніцай нямецкай мовы. Яна адзначыла: “Мае вучні на павышаным узроўні вывучаюць хімію і біялогію, фізіку і матэматыку. Мы прыехалі азнаёміцца з факультэтам тэхналогіі арганічных рэчываў. Магчыма, хтосьці з навучэнцаў зменіць сваё меркаванне наконт будучай прафесіі, зразумее, ці ляжыць у яго душа да пэўнай спецыяльнасці і ці хацеў бы ён вучыцца ў БДТУ. Такія практычныя заняткі заўсёды прыносяць карысць і дапамагаюць старшакласнікам вызначыцца са спецыяльнасцю. Мы супрацоўнічаем яшчэ і з БНТУ і вельмі ўдзячныя гэтым універсітэтам за такія цікавыя сустрэчы і адметныя практычныя заняткі. Між іншым многія бацькі маіх вучняў гавораць, што калі б у іх час была магчымасць атрымаць профільную падрыхтоўку ў школе, то яны, верагодна, выбралі б іншы прафесійны напрамак”.

А вось для вучняў 10 класа Вілейскай гімназіі № 1 “Логас” і Каладзішчанскай сярэдняй школы майстар-клас правёў Дзмітрый Раманенка, загадчык кафедры інфарматыкі і вэб-дызайну. Ён паказаў, як карыстацца магчымасцямі розных дадаткаў.

У сваю чаргу вучні інжынерных класаў Лошніцкай гімназіі Барысаўскага раёна і сярэдняй школы № 2 Заслаўя наведалі інтэрактыўны майстар-клас “Фізічныя прынцыпы работы і канструявання музычных інструментаў”. На ім загадчык кафедры фізікі факультэта інфармацыйных тэхналогій Мікалай Крук расказаў пра тыпы гукавых хваль і асаблівасці іх распаўсюджвання ў паветры. З дапамогай дэманстрацыйнага эксперымента ён паказаў старшакласнікам узаемасувязь даўжыні гукавой хвалі і яе частаты, а таксама методыку вызначэння частаты хвалі на прыкладзе камертона, які выкарыстоўваецца для настройкі музычных інструментаў, узаемасувязь частаты гуку і ноты ў музычным гукарадзе.

Не расчаравацца ў выбары

Пакуль старшакласнікі Міншчыны вызначаюцца з будучай прафесіяй, першакурсніцы факультэта тэхналогіі арганічных рэчываў Аляксандра Абанічава і Кацярына Яўтушык дзеляцца сваімі аргументамі на карысць выбару менавіта БДТУ.

“Мы абедзве скончылі Брэсцкі ліцэй № 1 імя А.С.Пушкіна, дзе вучыліся на хіміка-матэматычным профілі. Калі паўстала пытанне выбару ўніверсітэта, то ў нас былі толькі два варыянты: магілёўскі БДУТ і мінскі БДТУ. Аднак пасля наведвання ў дзень адкрытых дзвя­рэй сталічнага тэхналагічнага ўніверсітэта нам стала зразумела: паступаем сюды. Да таго ж у Брэсце шмат прадпрыемстваў, звязаных з хімічнай прамысловасцю, дзе патрэбны тэхнолагі. Многія знаёмыя пасля заканчэння менавіта нашага факультэта зараз працуюць па спецыяльнасці і займаюць доб­рыя пасады”, — сказала Кацярына.

За першы семестр навучання дзяўчаты ні кроплі не расчараваліся ў зробленым выбары.

“Нам далі месца ў інтэрнаце, які размешчаны ледзь не ў двух кроках ад вучэбных карпусоў, што вельмі зручна. І вучыцца пакуль не складана, галоўнае — усё своечасова выконваць і ніякіх праблем не будзе. У БДТУ можна атрымаць добрую кваліфікацыю, а ў далейшым пайсці ў магістратуру. Увогуле мы атрымліваем трайную спецыяльнасць — інжынер-хімік-тэхнолаг, таму зможам пайсці як на прадпрыемства, так, напрыклад, і ў школу выкладаць хімію. Вось такая рознабаковая прафесія атрымліваецца”, — дадала Аляксандра.

Сапраўды, у БДТУ шмат цікавых і, галоўнае, запатрабаваных рэальным сектарам эканомікі спецыяльнасцей, таму і спектр прапаноў па працаўладкаванні ў яго выпускнікоў шырокі.

 Вольга АНТОНЕНКАВА
Фота аўтара