Настаўніца Наталля Пармонік прадоўжыла сямейную дынастыю, звязаўшы сваё жыццё з педагогікай

- 13:10Первое рабочее место

Настаўніца англійскай мовы сярэдняй школы № 5 Навагрудка Наталля Георгіеўна Пармонік прадоўжыла сямейную дынастыю, звязаўшы сваё жыццё з педагогікай. Падрабязнасці – у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

З дзяцінства дзяўчынка бачыла, як з душой падыхо­дзяць да любімай справы яе баць­кі, як аддаюць ёй не толькі сілы, веды і прафесійны вопыт, але і сваё сэрца, як любяць дзяцей. Яе мама Людміла Уладзіміраўна і сёння выкладае рускую мову і літаратуру ў сельскай школе на Брэстчыне. Настаўнікам, дырэктарам школы быў тата, на жаль, яго ўжо няма. І бабуля таксама была настаўніцай пачатковых класаў.

— Відавочна, я не выпадкова выбрала такую прафесію. Яшчэ ў дзяцінстве вяла школьны журнал, куды ставіла адзнакі сваім лялькам. Калі мама правярала сшыткі, мне гэта было цікава. Падчас вучобы ў школе захапілася вывучэннем англійскай мовы, — адзначыла педагог.

Наталля Пармонік паступіла ў Баранавіцкі дзяржаўны ўніверсітэт. На 3 курсе дадаткова стала вывучаць яшчэ і нямецкую мову. А два гады назад скончыла ўніверсітэт і па размеркаванні трапіла ў сярэднюю школу № 5 Навагрудка. Два гады праляцелі непрыкметна. Малады спецыяліст успамінае, як хвалявалася, адпраўляючыся на сваё першае працоўнае месца. Да таго ж і горад быў для яе незнаёмы. Але месца работы выбрала сама, хацелася быць недалёка ад родных мясцін, каб часцей наведвацца да мамы. Парадавала, што прадаставілі месца ў інтэрнаце, і да школы недалёка.

— Перажывала, што нікога ў Навагрудку не ведаю, але, калі прыйшла ў школу, пазнаёмілася з адміністрацыяй, з калегамі, адчула, што мяне тут чакалі, бо сустрэлі вельмі цёпла, — успамінае Наталля Георгіеўна. — Калегі падтрымалі, дапамаглі ўліцца ў калектыў. Я бачыла, што заўсёды магу разлічваць на дапамогу, атры­маць адказы на свае пытанні. На другі год мне даверылі класнае кіраўніц­тва. У першы год вяла прадмет у старшых класах, а ў мінулым го­дзе мне далі 3-я класы. Як іх навучыць, з чаго пачаць? Спачатку вельмі перажывала. Але потым мне спадабалася працаваць з маленькімі дзецьмі. У адных адразу ўсё атрымлівалася. Каму было складана, старалася дадаткова растлумачыць, прымяніць свае напрацоўкі, каб навучыць іх чытаць. Увогуле, атрымалася ўсё добра.

Наталля Пармонік падыходзіць да сваіх урокаў творча. Актыўна выкарыс­тоўвае камп’ютарныя тэхналогіі, нават сама распрацоўвае гульні на англійскай мове. Дзецям вельмі падабаецца. Калі ў рабоце з навучэнцамі пачатковых класаў педагог выкарыстоўвае гульні, то са старшакласнікамі разгарнула праектную дзейнасць. Напрыклад, дзеці робяць замалёўкі і потым на аснове метаду візуалізацыі даных mindmap расказваюць вусную тэму. З творчым падыходам распрацоўваюць і дыялогі.

У мінулым годзе Натал­ля Пармонік прымала ўдзел у раённым конкурсе маладых спецыялістаў, давала адкрыты ўрок для настаўнікаў анг­лійскай мовы раёна. І гэта быў не першы яе адкрыты ўрок. Дарэчы, яе ўрокі пра Беларусь для 6 класа надрукаваны ў “Настаўніцкай газете” і “Народнай асвеце”.

Малады спецыяліст імкнецца больш часу пра­во­дзіць з дзецьмі, удас­кальваць не толькі прафесійнае майстэрс­тва, але і выхаваўчыя навыкі. Менавіта таму другі раз летам адправілася працаваць у якасці выхавальніка ў раённы аздараўленчы лагер “Свіцязь”. Такая педагагічная практыка спадабалася ёй і падчас вучобы ва ўніверсітэце.

— У лагеры вельмі добры калектыў, тут атрымліваеш не толькі новыя знаёмствы, падчас зносін з больш вопытнымі калегамі мімаволі пераходзіш на размову пра работу, і яны з задавальненнем дзеляцца сваімі напрацоўкамі. Таксама вельмі карысны вопыт зносін з дзецьмі не ў школьным асяроддзі, ёсць магчымасць даведацца пра іх захапленні. Хлопчыкі і дзяўчынкі раскрываюцца, паказваюць сябе, і ты лепш разумееш іх. Гэта дапамагае мне потым будаваць сваю выхаваўчую, вучэбную дзейнасць, — расказала Наталля Георгіеўна.

У планах у маладога спецыяліста — развівацца прафесійна, укараняць у вучэбны працэс новыя распрацоўкі калег і свае ўласныя. Новы навучальны год для яе трэці ў якасці педагога.

Ірына АНІКЕВІЧ
Фота аўтара