Тэатральная арт-тэрапія

- 12:05Спецыяльная адукацыя

У цяперашні час арт-тэрапія ўсё актыўней уключаецца ў карэкцыйна-адукацыйны працэс Жлобінскага раённага ЦКРНіР. Пры ажыццяўленні выхаваўчага працэсу з навучэнцамі класа я выкарыстоўваю розныя віды арт-тэрапіі: музыку, выяўленчае мастацтва, тэатральна-гульнявую дзейнасць, казкатэрапію, лялькатэрапію.

Асаблівае месца ў маёй рабоце займае тэатральна-гульнявая дзейнасць. Практыка паказала, што тэатральная дзейнасць дае станоўчы вынік як у фарміраванні пазнавальнай, рухальнай, камунікатыўнай функцый, так і ў развіцці эмацыянальнай сферы навучэнцаў.

Тэатральна-гульнявая дзейнасць дазваляе вырашаць наступныя задачы: пашыраць уяўленні навучэнцаў пра навакольны свет, удасканальваць дробную і агульную маторыку, каардынацыю рухаў; развіваць тэатральную актыўнасць; выхоўваць сяброўскія ўзаемаадносіны, цікавасць і жаданне да сумеснай дзейнасці, аказваць станоўчы ўплыў на фарміраванне эмацыянальна-валявой сферы.

Для паспяховага вырашэння гэтых задач у класе створана прадметна-развіццёвае асяроддзе, якое ўключае тэатральны куток з рознымі відамі тэатра (настольным, пальчыкавым, лялечным), а таксама атрыбутыку (шапачкі-маскі для правядзення гульняў-драматызацый, касцюмы і інш.). Тэатральна-гульнявую дзейнасць я выкарыстоўваю ў выхаваўчым працэсе: падчас правядзення заняткаў, у сюрпрызных і рэжымных момантах, пры арганізацыі сюжэтна-ролевых, дыдактычных рухавых гульняў, падчас прагулак. У адаптацыйны перыяд вялікае значэнне маюць лялькі. Яны дапамагаюць навучэнцам расслабіцца, зняць напружанне, настроіцца на навучанне.

Важным для развіцця партнёрскіх адносін паміж навучэнцамі нашага цэнтра з’яўляецца валанцёрскі рух. На працягу некалькіх гадоў ажыццяўляецца валанцёрская дзейнасць паміж нашым цэнтрам і навучэнцамі старшых класаў сярэдняй школы № 12 Жлобіна, у якой створаны валанцёрскі атрад “Рука дапамогі”.

Мэта нашага ўзаемадзеяння — фарміраванне гуманных, талерантных адносін да навучэнцаў з цяжкімі і (або) множнымі парушэннямі фізічнага і (або) псіхічнага развіцця, а таксама выхаванне такіх якасцей, як дабрыня, суперажыванне, міласэрнасць, уменне дапамагчы тым, хто мае ў гэтым патрэбу. Юнакі і дзяўчаты ўдзельнічаюць у выхаваўчай і гуртковай рабоце: дапамагаюць падчас правядзення свят, забаўляльных мерапрыемстваў, конкурсаў з нашымі навучэнцамі, удзельнічаюць у афармленні гульнявых пляцовак. Да таго ж стараюся прыцягваць іх да арганізацыі тэатральнай дзейнасці з навучэнцамі свайго класа.

Алена РАБЯНОК,
выхавальнік Жлобінскага раённага ЦКРНіР.