У пошуку эфектыўнага вопыту спецыяльнай адукацыі

На Брэстчыне вызначылі пераможцаў абласнога этапу VI Рэспубліканскага конкурсу “Сучасныя тэхналогіі ў спецыяльнай адукацыі”. Арганізатарамі спаборніцтва выступілі ўпраўленне адукацыі Брэсцкага аблвыканкама і Брэсцкі абласны інстытут развіцця адукацыі.

— Конкурс з’яўляецца значнай падзеяй у сістэме спецыяльнай адукацыі і дазваляе выявіць самых таленавітых, творчых і актыўных педагогаў, — расказала намеснік старшыні журы конкурсу галоўны спецыяліст сектара аховы дзяцінства абласнога ўпраўлення адукацыі В.В.Плескацэвіч. — Спаборніцтва праводзіцца з мэтай абагульнення і распаўсюджвання перадавога педагагічнага вопыту і эфектыўнай педагагічнай практыкі па навучанні і выхаванні дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, удасканальвання метадычнай работы ва ўстановах, якія рэалізоўваюць праграмы спецыяльнай адукацыі. Задача конкурсу — падтрымка інавацыйных метадаў і сучасных тэхналогій у галіне спецыяльнай адукацыі, пошук найбольш эфектыўных форм і метадаў навучання і выхавання асаблівых дзяцей ва ўмовах спецыяльнай дашкольнай установы, класа (групы) інтэграванага навучання і выхавання, спецыяльнай агульнаадукацыйнай і дапаможнай (школы) школы-інтэрната і ЦКРНіР, а таксама развіццё творчага патэнцыялу педагагічных калектываў.

Конкурс складаўся з двух тураў. У першым туры прынялі ўдзел 70 конкурсных работ, падрыхтаваных спецыялістамі ўстаноў, якія рэалізоўваюць праграмы спецыяльнай адукацыі. Да ўдзелу ў другім туры конкурсу былі дапушчаны 15 лепшых работ. Сярод іх — “Дзіцячая журналістыка як сродак развіцця звязнага маўлення і камунікатыўных здольнасцей дзяцей з агульным недаразвіццём маўлення” (спецыяльны дзіцячы сад № 51 Баранавіч), “Прымяненне дыстанцыйных тэхналогій у працэсе навучання дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю” (Малоткавіцкая дапаможная школа-інтэрнат Пінскага раёна), “Прымяненне трэнінгавай тэхналогіі ў фарміраванні інклюзіўнай культуры ў бацькоў” (сярэдняя школа № 13 Баранавіч) і інш. Рэгіянальныя мадэлі спецыяльнай адукацыі аўтарскія калектывы педагогаў дэманстравалі ў Брэсцкім абласным ІРА ў выглядзе стэндавых дакладаў і мультымедыйных прэзентацый.

Па выніках конкурсу дыпломы І ступені атрымалі аўтарскія калектывы Брэсцкага абласнога ЦКРНіР (“Тэхналогія арганізацыі і планавання індывідуальнай карэкцыйна-педагагічнай дапамогі дзецям ранняга ўзросту з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўмовах ЦКРНіР”), дапаможнай школы Брэста (“Развіццё эмацыянальна-валявой сферы вучняў малодшага школьнага ўзросту з інтэлектуальнай недастатковасцю”) і ясляў-сада № 7 Ганцавіч (“Тэхналогія выкарыстання метаду інтэлектуальных карт у развіцці звязнага маўлення ў дзяцей дашкольнага ўзросту з агульным недаразвіццём маўлення”).

Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.
Фота аўтара.